דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרשת בזק

רעידת אדמה / עכשיו זה רשמי: ניר חפץ, מקורבו של רה"מ נתניהו, הפך לעד מדינה

לאחר הדיווחים על מגעים בנושא, הותר אתמול לפרסום כי ההסכם עם חפץ נחתם כבר ביום א' | צעד זה עשוי להוות נקודת מפנה נוספת בפרשה, שכן חפץ היה איש סודו של רה"מ במשך שנים ארוכות

ניר חפץ אלי קמיר ושאול אלוביץ' בדיון בבית משפט להארכת מעצרו בפרשת 4,000. 26 בפברואר 2018 (צילום: פלאש90)
ניר חפץ אלי קמיר ושאול אלוביץ' בדיון בבית משפט להארכת מעצרו בפרשת 4,000. 26 בפברואר 2018 (צילום: פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל והרשות לניירות ערך הודיעו אתמול (שני) כי כבר ביום א' השבוע נחתם הסכם עד מדינה עם מקורבו ויועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ניר חפץ. את חתימת ההסכם הובילו מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך והיחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 של המשטרה. 

חפץ, שהיה עצור כשבועיים בחשד לקבלת שוחד בפרשת בזק (המכונה גם "תיק 4000"), שוחרר רק שלשום למעצר בית בתנאים מגבילים. מוקדם יותר אתמול דווח כי חפץ מנהל מגעים על הפיכתו לעד מדינה בפרשה, אך הצדדים לא הצליחו לכאורה להגיע להסכמה. כבר בתחילת הפרשה היו מי שהעריכו כי מעצרו הארוך של חפץ יוביל אותו לחתימה על הסכם כזה, אך לא מן הנמנע כי מעצרו וחקירתו של עו"ד איתן צפריר, מקורבו, האיצו את המגעים.

הפיכתו של חפץ לעד מדינה עשויה להוות נקודת מפנה נוספת בתיק 4000, משום שחפץ נחשב לאיש סודו של נתניהו במשך שנים ארוכות והיה גם ליועצה האישי של רעייתו שרה. גורמים במערכת הפוליטית מעריכים היום כי הסכם עד מדינה עם חפץ ידחוק את נתניהו עוד יותר לכיוון של בחירות מוקדמות.

השחרור של חפץ, למעצר בית, יחד עם בעל השליטה בבזק ובאתר וואלה, שאול אלוביץ', הגיע אחרי שביום שישי האחרון נחקרו השניים במקביל לחקירת בני הזוג נתניהו בנוגע למעורבותם בפרשת בזק. בתוך כך, ראש הממשלה עצמו הפך לראשונה מעצם החקירה באזהרה לחשוד בפרשה.

במרכז פרשת בזק חשד לקשרי גומלין פסולים לכאורה בין בכירי חברת התקשורת לעובדי מדינה שפעלו מולם. על פי החשד, התקיים "קשר שוחדי" בין שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, ובין ניר חפץ. אלוביץ' הבטיח, לכאורה, לסקר באופן אוהד את נתניהו ומשפחתו באתר החדשות 'וואלה' שבבעלותו, ובתמורה, דאג חפץ לתווך במגעים שאפשרו הטבות רגולטוריות לאלוביץ' ולבזק. במסגרת הפרשה נעצרו ניר חפץ; שאול אלוביץ'; אשתו איריס ובנו אור, המשמשים דירקטורים בחברה; מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר; מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר ועמיקם שורר, בכיר בחברה.

חפץ חשוד גם בתיק 1270, הנוגע לתקופה בה היה יועץ התקשורת של נתניהו, יחד עם אלי קמיר, אז יועצו האסטרטגי של ראש הממשלה. על פי החשד, לפני כשנתיים, בזמן החיפוש אחר מינוי חדש למשרת היועץ המשפטי לממשלה, פנו השניים לשופטת הילה גרסטל, אז נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות, והציעו לה את המינוי. התנאי, לכאורה, להצעה היה התחייבות של גרסטל לסגור בבוא היום את תיק המעונות, בו חשודה אשת ראש הממשלה שרה נתניהו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!