דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה כחלון

משבר בקואליציה / כחלון: "אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב, לא אמשיך כשר אוצר"

על רקע המחלוקת סביב חוק הגיוס וההתקדמות בחקירות ראש הממשלה, הצהיר כחלון כי לא ימשיך בתפקידו ללא אישור התקציב עד לסוף המושב, ב-18 במרץ

שר האוצר כחלון, בישיבת סיעת כולנו. 5 במרץ (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
שר האוצר כחלון, בישיבת סיעת כולנו. 5 במרץ (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
שי ניר

בדרך לבחירות? שר האוצר ויו"ר כולנו משה כחלון התייחס למשבר הקואליציוני בישיבת הסיעה השבועית ואמר: "אני חושב שנעשתה פה טעות גדולה מאוד שחיברו את חוק הגיוס להעברת התקציב". לדבריו, "אם התקציב לא יעבור עד סוף המושב אין לי מנדט ציבורי להמשיך כשר אוצר".

כחלון, שעל פי הסקרים האחרונים מתחזק לכדי 7 מנדטים ולכן כבר לא אמור לפחד מבחירות כמו בעבר, הבהיר כי הליכה לבחירות בטרם עת תהיה בבחינת הפרת הסכם מצידו: "למפלגה שלנו יש הסכם עם הבוחר שאנחנו נפעל בתחומים האלה: דיור, הורדת מסים הפחתת מכסים, סבסוד צהרונים, הגדלת חופשות. ללא העברת התקציב לא נוכל לקיים את ההסכם הזה עם הבוחר. לכן, אני לא רואה איך אוכל להמשיך לתפקד כשר אוצר".

בימים האחרונים הודיעו מנהיגי המפלגות החרדיות כי הם כורכים את אישור התקציב בחקיקת חוק גיוס חדש, שיחליף את החוק שנותן היום פטור מגיוס לצה"ל לתלמידי ישיבות. את החוק הקודם הורה בג"צ לבטל תוך שנה בספטמבר 2017. "אנחנו לא חושבים שצריך ללכת לבחירות מוקדמות", שב והבהיר כחלון. "אין בכך טעם. הממשלה הזו עובדת מצוין ומתפקדת מצוין. היא צריכה לכלות את ימיה עד נובמבר 2019. מי שרוצה לגרור אותנו לבחירות מיותרות פוגע בציבור, במשק וביציבות", הוא הוסיף. לדבריו, "אני מקווה שחברינו בקואליציה יתעשתו ויצביעו בעד העברת התקציב. חוק הגיוס הוא חלק מההסכם הקואליציוני, ונגיע להסכמות כפי שהיה בעבר. אין לי ספק שעם רצון טוב אפשר להימנע מבחירות ושנוכל כולנו להמשיך לעבוד".

על התקציב לשנת 2019 אמר כחלון: "התקציב הזה שהעברנו בממשלה מוגדר כתקציב חברתי מהטובים שהיו בשנים האחרונות במדינת ישראל. הוא טוב לקשישים, לצעירים, למשפחות. התקציב משקף את ארגז הכלים שביקשה מפלגת כולנו כשהצטרפנו לממשלה. אמרנו שאנחנו מפלגה חברתית שרוצה לפעול למען האוכלוסיות שנזנחו בשנים האחרונות והתקציב הזה משקף את המצע והאג'נדה שלנו." עוד הוא הוסיף: "זה לא רק תקציב ל-2019. זו טעות לומר זאת. אנחנו הקדמנו כספים משנת 2019 ל-2018 כדי לאפשר ולתת לאוכלוסיות קצבאות ותוספות. אם לא עובר תקציב 2019 יש לכך השפעה ישירה על 2018, כי הקדמנו כספים. אי העברת התקציב תתקע את המדינה. זה יפגע באוכולוסיות שאני לא מוכן שיפגעו. אוכלוסיות שקופחו הרבה מאוד שנים… היתה החלטת ממשלה והחלטת ראשי מפלגות קואליציה שהתקציב יעבור במושב הזה ואנחנו נתעקש על כך", הוא סיכם.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!