דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כנס שדרות לחברה

פוליטי / קובי אוז תומך בח"כ לוי-אבקסיס: "עוד נראה אותה ראש ממשלה"

אוז, סולן להקת טיפקס, הצטרף לרשימת המייסדים של המפלגה והודיע שהוא מעמיד עצמו לרשותה | "צנועה, נקיית כפיים, לא נמצא אותה בכל מיני קומבינות שמדיפות ריח של הון שלטון"

אורלי לוי-אבקסיס, וקובי אוז (צילום: פלאש 90).
אורלי לוי-אבקסיס, וקובי אוז (צילום: פלאש 90).

הזמר והיוצר קובי אוז הודיע על תמיכתו בחברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס בדרכה להקמת מפלגה חדשה, והצטרף לרשימת המייסדים של המפלגה. אוז הבהיר כי אינו מתכוון לרוץ לכנסת, אך אמר כי "העמדתי עצמי לרשות המפלגה העתידית". מאז הכריזה לוי-אבקסיס על הקמת מפלגתה ביום שלישי השבוע, הודיעו גם החוקרת ד"ר ליאת יקיר והפעיל הפוליטי דוד מרחב על הצטרפות למפלגה. יש לציין כי 'רשימת מייסדים' נדרשת לשם רישומה של מפלגה חדשה, ואין זיקה הכרחית בינה לבין רשימת מועמדים לכנסת או לתפקיד כלשהו במפלגה.

״מהרגע שח"כ לוי אבקסיס החליטה לרוץ עצמאית העמדתי עצמי לרשות המפלגה העתידית. כך שזה טבעי שאהיה ברשימת המייסדים", כתב אוז, "אורלי פרלמנטרית חרוצה ומנוסה, מחוברת למכאובי העם ולא לאלפיון המפונק, צנועה, נקיית כפיים, לא נמצא אותה בכל מיני קומבינות שמדיפות ריח של הון שלטון, אני מאמין שהיא צריכה להיות חלק משמעותי מההנהגה הנכונה לעם ישראל, ולא ירחק היום שנגשים חלום ונראה אותה ראש ממשלה.״ בעבר תמך אוז במפלגת העבודה, כשח"כ שלי יחימוביץ' עמדה בראשה.

ביום שישי בבוקר פורסם שאוז הולך לראיין את לוי-אבקסיס בתכנית הרדיו השבועית שלו ב'כאן ב", אך בפתיחת התכנית הודיע אוז כי מנהלי התחנה הורו לו שלא לראיין את חברת הכנסת בה הוא תומך, עקב בעיות אתיות. אוז אמר בפתיחת השידור כי "תמיד הייתי מוסיקאי פוליטי, כשיש לי דעות אני אומר אותן, ובכל בחירות אמרתי למי אני מצביע", ולכן מצא לנכון להצהיר על תמיכתו בלוי-אבקסיס טרם הראיון איתה.

ביום שלישי השבוע הודיעה ח"כ לוי-אבקסיס בנאום בכנס שדרות על הקמת המפלגה. "אני אומרת לבעלי ההון אל תפחדו מבחירות, תפחדו מהמפלגה החדשה. אעמוד בראש מפלגה חדשה שתציב אלטרנטיבה אמיתית לקשרי הון שלטון". עוד אמרה חברת הכנסת כי "כולם מרגישים שבחירות בפתח, בחירות על פרצופה של מדינת ישראל. הגיע הזמן לתנועה חדשה שלא תקטב בין העדות השונות, שתהיה נטולת אינטרסים של הון שלטון".

אורלי לוי-אבקסיס, ארכיון (צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל).
אורלי לוי-אבקסיס, ארכיון (צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל).

"למה לגיטימי שדוגמן לשעבר (יאיר לפיד – נ.צ.כ.) יהיה שר אוצר וינהל את תקציב המדינה דקה אחרי שהחליט לרוץ לכנסת", שאלה לוי, "אבל שאני אחרי תשע שנים ואחרי כל העשייה מודיעה פעם אחר פעם שאני מקימה מפלגה – העיתונאים שואלים אותי למי אני מתחברת".

מי שמיהר לברך את לוי אבקסיס, היה ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. "פרלמנטרית עצמאית ואמיצה, מנהיגה פוליטית טבעית, אישה מוכשרת וראויה. תרומה חשובה לקול ברור שאכפת לו באמת מאזרחי המדינה ועתידה ועד כה הקול היותר בהיר ומייצג של הפריפריה בישראל" כתב בחשבון הטוויטר שלו, "בהצלחה אורלי, מכל הלב".

כזכור, במאי 2016, אחרי הבחירות האחרונות, הודיעה על פרישתה ממפלגת ישראל ביתנו אך נותרה חברה בסיעה. במרץ 2017 הודיעה על פרישתה מישראל ביתנו ומאז היא מכהנת כ"חברת כנסת יחידה" ללא זכויות של סיעה – ללא הקצאה של הצעות חוק שיעלו לוועדת שרים לחקיקה או ייצוג בוועדות.

בשל העובדה שהיא הוכרזה פורשת מסיעתה, החוק מחיל עליה הגבלות שונות והיא לא תוכל להתמודד לכנסת מטעם אף מפלגה קיימת (רק מפלגה חדשה שתירשם).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!