דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יש עתיד

באופוזיציה / ח"כ שלח קרא להתפטרות נתניהו, אך סרב להצהיר שלא ישב איתו בממשלה

שלח אמר כי "ראש ממשלה שיש כנגדו כתב אישום, אינו יכול להמשיך בתפקידו", אך כשנשאל האם יש עתיד תימנע מלחבור לנתניהו אמר "לא חושב שזה נכון להגיד 'את זה וזה אנחנו מחרימים'"

עופר שלח (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
עופר שלח (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) התייחס בשבתרבות בנס ציונה לחקירותיו של נתניהו ואמר כי "ראש ממשלה שיש כנגדו כתב אישום, אינו יכול להמשיך בתפקידו" אך לא פסל ישיבה עתידית עם נתניהו בקואליציה גם אם יוגש נגדו כתב אישום.

ח"כ שלח מתח ביקורת על התנהלות ראש הממשלה ואמר "נתניהו עוסק רק בהישרדות, ולא איכפת לו לא מה נהרס בדרך. הדבר היחיד שמניע עכשיו את ראש הממשלה הוא מאבק ההישרדות שלו. הוא תוקף בלי מעצורים מוסדות חיוניים כמו המשטרה ורשויות האכיפה. חקיקה פרועה של חברות קואליציה, שמרגישות שאין בעל בית, מאיימת לפורר את הגיוס לצה"ל, את הסולידריות החברתית וערכי יסוד של המדינה, אבל ראש הממשלה לא עושה דבר, העיקר לשרוד עוד יום. הנזק של ההתנהגות הזו יישאר איתנו הרבה אחרי שנתניהו יילך".

אך למרות הביקורת על נתניהו, כאשר נשאל בנושא, סרב שלח להצהיר הצהרה שלפיה יש עתיד לא תשב בממשלה עם נתניהו במידה וכן יוגש כתב אישום. ״אני לא נכנס לספקולציות, אני לא חושב שזה נכון להגיד את זה וזה אנחנו מחרימים. הדבר הראשון ששואלים אותך בפוליטיקה בישראל, זה את מי את מחרים. התשובה היא: את אף אחד. אנחנו רוצים ממשלה בראשות יאיר לפיד עם המפלגות המרכזיות בישראל."

שלח ספג ביקורת על דבריו מכיוון סיעת המחנה הציוני, שהודיעה כי "אם למישהו נשאר ספק, יאיר לפיד וחבריו לא יהססו לשבת (שוב) עם נתניהו, גם אם יוגשו נגדו כתבי אישום. מושחתים הם לא שותפים לשום דבר. מי שמתיימר לשאת על נס את המאבק בשחיתות לא יכול להרשות לעצמו סטנדרטים כפולים בנושא. אנחנו מתחייבים להחליף את המושחתים. לא לקבל אותם בזרועות פתוחות."

על מסעו של נתניהו לוושינגטון אמר ח"כ שלח: "מנהיגות מדינית זה לא פוטו אופ ונאומים באייפק. ראש הממשלה מתגאה ביחסיו עם נשיאי ארצות הברית ורוסיה, אבל בינתיים האמריקאים נעדרים מהמזרח התיכון והרוסים מסדרים את סוריה עם איראן וטורקיה, ולא איתנו. התוצאה היא חזית בינינו לבין איראן והשליחים שלה, מגבול ירדן ועד הים, שעלולה להביא למלחמה שאף אחד לא רוצה בה".

תמר זנדברג. ארכיון (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
תמר זנדברג. ארכיון (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)

ח״כ תמר זנדברג, המתמודדת על ראשות מרצ, התייחסה למשבר הקואליציוני בשבתרבות בנתניה: ״במקום לשים את המפתחות על השולחן, השותפות הקואליצניות מתחילות לסחוט כי הן מזהות ראש ממשלה לחיץ. אלה לוחצות עם חוק הגיוס וזה לוחץ על תקציב 2019 במקום להראות לראש הממשלה את הדלת. השותפותנ הקואליצניות משתפות פעולה עם הפיכת משבר החקירות למשבר פוליטי וזאת פוליטיקה קטנה. יש פה משהו שחובק את כל הקואליציה שמחביאה את השחיתות כאילו כלום לא קרה וכאילו אפשר להמשיך כרגיל".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!