דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מהפכת צפייה? פייסבוק רכשה שידור משחקי ליגת הבייסבול בארה"ב

הרשת החברתית חתמה על חוזה מהפכני, שיבטיח לה שידור בלעדי של 25 משחקים תמורת 30 מיליון דולר | ענקית הטכנולוגיה מרחיבה בשנה האחרונה את השקעותיה בתחום | האם העתיד של שידורי הספורט יבוא עם כפתור "לייק"?

בייסבול בליגת הMLB (צילום: Gabriel Argudo Jr / flicker).
בייסבול בליגת הMLB (צילום: Gabriel Argudo Jr / flicker).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התפתחות חדשה ומעניינת בעולם זכויות השידור מתרחשת כעת בארה"ב. ביום שישי פורסם באתר החדשות 'bloomberg' שהרשת החברתית 'פייסבוק' חתמה על חוזה מהפכני עם ליגת הבייסבול המקצוענית בארה"ב MLB על הסכם שידור בלעדי של 25 משחקים תמורת 30 מיליון דולר.

לפי העיתונות האמריקאית זאת תהיה הפעם הראשונה שרשת חברתית תשדר באופן בלעדי שידורים ישירים של משחקים משמעותיים מתוך אחת הליגות הגדולות בספורט האמריקאי וככל הנראה זהו עוד שלב התפתחותי בהמשך זליגת תכנים משמעותיים  לשידורי הרשתות החברתיות ויוטיוב.

המשחקים מוסיפים לגדילה מערך שידורי הספורט של פייסבוק, שמנסה להרחיב את ההשקעה והצמיחה שלה בתחום. בשנה שעברה, פייסבוק יצרה עסקאות עם רשת הטלוויזיה פוקס ספורט כדי לשדר באופן לא בלעדי משחקים מליגת האלופות של אופ"א ועם רשת הטלוויזיה 'Univision' לשדר משחקים חיים מן הליגה של מקסיקו בכדורגל. השנה היא חתמה על הסכם שידורים בלעדיי על שידור 47 משחקי מכללות בכדורסל.

את הניסיון הראשון לשיתוף הפעולה בין הליגה לפייסבוק התרחש בעונה הקודמת והסתיים עם שני הצדדים מרוצים כאשר 20 משחקי ליגה שודרו במקביל בפייסבוק ובטלויזיה. הצפייה בשידורים ברשתות החברתיות מנגישות בצורה משמעותית את הצפיה באירועי הספורט והופכת אותם לנגישה לכל אחד דרך המכשיר הסוללרי, הטאבלט או המחשב. האתגר של פייסבוק יהיה להרוויח סכומי כסף משמעותיים מדרך השידור הזה כדי להפוך לשחקן משמעותי בתחום שידורי הספורט שיוכל בהמשך אולי אפילו לקנות זכויות בלעדיות לשידורים באירועים הגדולים בעולם כמו שלבי הגמר של ליגת האלופות, המונדיאל,הסופרבול או האולימפיאדה.

לי בירק יועץ תקשורת הסביר לאתר החדשות "bloomberg" את האינטרס של חברת פייסבוק להיכנס לתחום: "בדומה להגירה של ספורט משידור לערוצי הכבלים, אתה מגיע לאבני דרך אלה, שבהן השילוב של התמריץ הכספי והקהל מאפשר לך לעשות את הקפיצה הגדולה הבאה וזהו חלק מהקפיצה הגדולה הבאה".

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג (Frederic Legrand – COMEO / Shutterstock.com)
מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג (Frederic Legrand – COMEO / Shutterstock.com)

לפייסבוק יש את המשאבים הנדרשים כדי להפוך למתחרה אמיתית בעולם המדיה, יש לה 1.4 משתתמשים ורווח תפעולי שנתי של 40 מיליארד דולר היא יכולה לשבור את השוק ולהציף את האינטרנט בשידורים חיים בחינם דרך הפלטפורמה שלה. אבל למרות הרצון העז לעשות את זה היא עדיין מתקשה להיות שחקן משמעותי ונכשלה בעסקה הגדולה הראשונה שלה כאשר ניסתה לזכות בתחילת השנה בזכויות השידור של ליגת הקריקט ההודית תמורת הצעה של 600 מיליון דולר, אך הפסידה במכרז למתחרה רשת פוקס ספורט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!