דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סלקום

טלפון שבור / סכסוך עבודה בסלקום: "לא אתן להנהלה להחזיר אותנו לימים האפלים בהם לא היה ועד"

לאור פיצוץ במשא ומתן לקראת הסכם קיבוצי חדש, הכריז ועד העובדים על סכסוך עבודה | מיה יניב, יו"ר הוועד מסרה: "מצידו השני של שולחן המשא ומתן תפגוש ההנהלה ועד, המייצג עובדים מאוגדים וחזקים הנחושים להגיע להסכם קיבוצי ראוי ומכובד עבורם"

גם בוועד עובדי סלקום - נטוויז'ן זה קרה, בהפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן
גם בוועד עובדי סלקום - נטוויז'ן זה קרה, בהפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כחודשיים אחרי הפנייה הראשונית, אישרה הוועדה לתיאום וביצוע בהסתדרות הכללית הכרזה על סכסוך בחברת סלקום. ועד העובדים הודיע הבוקר (ראשון) על סכסוך עבודה, לאור פיצוץ במו"מ עם הנהלת החברה לקראת חידוש ההסכם הקיבוצי. "לא אתן להנהלת סלקום להחזיר אותנו לימים האפלים בחברה בהם לא היה קיים ועד, ואלפי עובדים חששו מדי יום לביטחונם התעסקותי ותנאי השכר שלהם" מסרה יו"ר הוועד מיה יניב, "כדאי להנהלה להבין שימים אלו תמו ולא יחזרו עוד ומוטב לה לחזור לשולחן המו"מ, כשמצידו השני היא תפגוש ועד, המייצג עובדים מאוגדים וחזקים הנחושים להגיע להסכם קיבוצי ראוי ומכובד עבורם".

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, קרא היום להנהלת סלקום ולמנכ"ל ניר שטרן, "לנהוג באופן אחראי ולמנוע משבר חמור בחברה. אחרי המאמצים הרבים שנעשו מצד האיגוד והוועד לגשר על הפערים, לא נוכל להשלים עם הניסיון להכשיל את השיח. על הנהלת החברה להיכנס למו"מ אינטנסיבי עם כוונה כנה ואמיתית להגיע להסכמות. אני קורא להנהלה לגלות רצינות והתמדה במו"מ עד לחתימה על ההסכם להסדרת זכויות העובדים".

כאמור, כבר לפני כחודשיים הודיעו בוועד סלקום על משבר במו"מ וכוונה להכריז על סכסוך עבודה, גם כן על רקע סחבת במו"מ. סלקום היא חברה ציבורית ולסכסוך שכזה, העשוי אף להגיע לצעדים אירגוניים, עשויה להיות השפעה על שווי מנייתה. לפני כחודש הודיעו העובדים כי הם דורשים להתייחס אליהם כצד גם בתהליך עסקת המכירה –  על רקע הפירסומים בתקשורת לפיהם מחפשת 'דיסקונט השקעות' רוכש פוטנציאלי לחברה.


בפוסט שהעלתה בדף הפייסובק של 'ועד עובדי סלקום', פנתה יניב לעובדים והסבירה כי הרקע לפיצוץ הינו סחבת ו"דרישות שאינן מקובלות", וכי במידה ולא תהיה פריצת דרך משמעותית במשא ומתן, יחל בהדרגה הוועד בצעדים ארגוניים שיגיעו גם עד להשבתה מלאה של החברה.

מסלקום נמסר בתגובה כי "אין כל בסיס להכרזת סכסוך עבודה,  מה גם כאשר הצדדים מתקרבים להשלמת המשא ומתן על חידוש ההסכם הקיבוצי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!