דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / עונש מאסר לשלושת תוקפי רבה האשכנזי של קרית גת

על הנאשמים שתקפו את משה הבלין על רקע תמיכתו בהסדר הנוגע לגיוס תלמידי ישיבות של חב"ד לצבא, הוטלו עונשי מאסר בפועל ופיצוי כספי, זאת בעקבות ערעורה של הפרקליטות שדרשה להטיל על הנאשמים עונש חמור מזה שפסק בימ"ש השלום

הפגנות סיקרקים, ספטמבר 2016, בקרית גת. (צילום ארכיון: יעקב לדרמן, פלאש 90)
הפגנות סיקרקים, ספטמבר 2016, בקרית גת. (צילום ארכיון: יעקב לדרמן, פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (א') את ערעור המדינה לעניין עונשם של שלושת הנאשמים אשר הורשעו בהתנכלות למשה הבלין, רבה האשכנזי של העיר קרית גת על רקע חברותו בבית הדין הרבני של חב"ד, שאישר הסדר עם צה"ל בעניין גיוס תלמידי ישיבות של חב"ד לצבא. על הנאשמים הוטלו עונשי מאסר בפועל ופיצוי כספי, זאת בעקבות ערער שהגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד תהילה גלנטה, לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

במסגרת הערעור ביקשה הפרקליטות לבטל את גזר דינו של בית משפט השלום, ולהחמיר באופן משמעותי בעונשם של הנאשמים, כך שיושת עליהם עונשי מאסר בפועל מעבר לתקופת המעצר, לצד קנס כספי משמעותי ופיצוי. הפרקליטות טענה, כי בנסיבותיו החמורות של המקרה דנן, כל תוצאה אחרת אינה הולמת את חומרת העבירות שבוצעו על ידי הנאשמים, ואין בה כדי להרתיעם וכדי להרתיע עבריינים פוטנציאליים אחרים, "לבל ירמסו ברגל גסה את שלטון החוק, מתוך מחשבה שמערכת האכיפה והמשפט תקל עימם".

ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, בראשות כבוד השופט צלקובניק, קיבל את ערעור המדינה והשית על הנאשמים עונשי מאסר בפועל: שישה חודשי מאסר לויספיש ושני חודשי מאסר לזילברברג וטעפ. כמו כן הושתו פיצויים לטובת הרב ואשתו בסך 10,000 שקלים.

במסגרת פסק הדין, הודגשו ההבדלים בין זכויות היסוד החוקתיות (חופש ביטוי, חופש הפגנה ומחאה וכו') כמו גם זכות המשיבים להפגין בסוגיית גיוס בני הישיבות (כמו כל סוגיה המצויה במחלוקת ציבורית או חברתית), לבין מעשי המשיבים שמרכז הכובד בעניינם.

כזכור, שלושת הנאשמים שלמה ויספיש, יהודה זילברברג ומנחם טעפ, הורשעו בעבירות של התקהלות אסורה והסגת גבול תוך פגיעה בפרטיותו של הבלין. בהתאם לכתב האישום המתוקן בו הורשעו, הגיעו השלושה, המשתייכים למגזר החרדי ונמנים על המתנגדים לגיוס תלמידי ישיבות, לבית הרב יחד עם קהל רב, מצוידים בכרוזים בגנות הרב, נקשו על דלתו כדי לדבר איתו, ולאחר שזה סירב, הם החלו להשתולל, תקעו בשופרות, זרקו את הכרוזים לתוך ביתו, וצעקו עליו שהוא עוכר ישראל מוכר נשמות וכו'. בהמשך, משביקשה אשת הרב להרגיע את הרוחות, מנע ממנה אחד הנאשמים את סגירת דלת הבית תוך תקיעה בשופר וגידופה. אשת הרב חשה ברע בעקבות האירוע ופונתה לקבלת טיפול רפואי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!