דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גיוס חרדים

בקיץ הזה / ועדת השרים תתכנס הערב לדון בערר על חוק הגיוס, בינתיים המשבר נמשך

לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, דחתה שרת המשפטים את ישיבת הוועדה לשעה 18:00, כשהכוונה היא לעביר את החוק בקריאה טרומית עוד הערב (ג') | ליברמן: "ללכת לבחירות זה לא דבר נכון לישראל ולא דבר נכון לישראל ביתנו"

נתניהו בסיור בדרום תל אביב, 31 באוגוסט 2017 (מרים אלסטר / פלאש90)
נתניהו בסיור בדרום תל אביב, 31 באוגוסט 2017 (מרים אלסטר / פלאש90)
שי ניר

חוסר ודאות גדול שורר ביממה האחרונה בקרב חברי הקואליציה: האם פני הממשלה לפיזור הכנסת? בליכוד גוברות ההערכות שנתניהו הולך לבחירות ונראה כי הכל מצפים להחלטתו. בשיחות עם גורמים בליכוד עולה כי ישנן האשמות חמורות כלפי סיעת 'ישראל ביתנו וכי עמדתם להצביע נגד הממשלה היא "כמו אצבע משולשת בפנים של ראש הממשלה".

גם היום (שלישי) צפויה להימשך הדרמה במערכת הפוליטית, עם הניסיונות האחרונים למצוא פתרון למשבר חוק הגיוס ולמנוע את פיזור הכנסת והליכה לבחירות. ועדת השרים לחקיקה צפויה להתכנס היום בשעה 18:00 כדי לדון בערר שהגישה השרה סופה לנדבר נגד אישור חוק הגיוס. לאחר אישורו, בקואליציה מתכננים להצביע היום בשעות אחר הצהריים במליאת הכנסת על חוק הגיוס בקריאה טרומית. ישיבת הוועדה נדחתה לבקשת משרד ראש הממשלה.

נכון לעכשיו, לא נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן, והסתפקו בדיון טלפוני על פתרון המשבר. בכנס בקריית שדה התעופה שהתקיים הבוקר, אמר ליברמן כי "שוחחתי אתמול פעמיים בטלפון וזהו".

עוד הוסיף כי "אי אפשר לצפות שישראל ביתנו תצביע בעד חוק הגיוס כמו שאי אפשר לצפות שש"ס תצביע בעד אוטובוסים בשבת. כולנו נצביע נגד". עם זאת אמר השר כי "ללכת לבחירות זה לא דבר נכון לישראל ולא דבר נכון לישראל ביתנו".

לדבריו, "אני לא מפרש את ראש הממשלה ולא את השרים. אני חוזר ואומר שאם רוצים למנוע בחירות, זה הדבר הכי פשוט בעולם. בחירות זה דבר לא נכון למדינת ישראל, אבל כשמדובר על ביטחון המדינה אי אפשר להתפשר. חוק הגיוס הזה הוא הדבר הכי לא נכון עבור מדינת ישראל. זה מנציח את המתח, מנציח את העוני. הכדור במגרש של ראש הממשלה".

אינדיקציה נוספת כי המערכת הולכת לקראת בחירות היא הדברים שכתב עיתונאי חדשות 2 בחשבון הטוויטר שלו, בהם נראית הודעת טקסט של שרת התרבות והספורט מירי רגב, בה נכתב: "תבטלו את המלון, יש בחירות".

בתוך כך סיעת המחנה הציוני הודיעה כי תגיש הבוקר (שלישי) את הצעת החוק לפיזור הכנסת. יו״ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון אמר כי, ״האופוזיציה בהנהגת המחנה הציוני רוצה בחירות, מגיע למדינת ישראל ראש ממשלה שנקי מחקירות ששם את האזרחים במקום הראשון ולא את הכיסא שלו.״ במקביל נמסר מסיעות יש עתיד ומרצ כי לאחר דרישתן אישר יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין להעלות את החוק לפיזור הכנסת לאחר שיעלה במליאה חוק הגיוס במידה ויעלה. מוקדם יותר נתניהו בנאומו האשים את האופוזיציה כי אינה מעוניינת ללכת לבחירות, "עוד לא ראיתי דבר כזה. אופוזיתיה שמפחדת מבחירות. אופוזיציה שרוצה שהממשלה תמשיך לכהן כי היא חוששת מבחירות. זו האמת הפשוטה".

"לרדת מצמרות העצים לקרקע האחריות"

 בנאומו הערב בדיון 40 חתימות אותו יזמה האופוזיציה, אמר נתניהו "בשעה המאוחרת הזו צריך לעשות דבר אחד. לרדת מצמרות העצים לקרקע האחריות". נתניהו קרא לחברי הקואליציה, בדגש על שר הביטחון ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, "לעשות מאמץ עליון להשאיר את הממשלה הזו לאורך זמן". בזמן נאומו של נתניהו במליאת הכנסת נעדרו מהמליאה שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד. בתגובה לנאומו, השיב יו"ר האופוזיציה יצחק בוז'י הרצוג, "מה עם השותפים שלך? הם לא פה", ותקף את התנהלות ראש הממשלה.

מוקדם יותר הודיע נתניהו כי הוא דורש מכלל השותפות הקואליציוניות לרבות ישראל ביתנו בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן להצביע בכנסת בעד חוק הגיוס, זאת על אף שליברמן הודיע מוקדם יותר כי אין לו כוונה לפרוש עם חברי סיעתו למרות שיצביעו נגד – זאת לפחות עד שהחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית במליאה, הליך הצפוי להתקיים רק במושב הבא של הכנסת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!