דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

פריימריז במרצ / אבי דבוש הודיע על פרישתו מהמירוץ, יתמוך בתמר זנדברג

זאת, לדבריו, על רקע האפשרות של הקדמת הבחירות: "צריך להשקיע את האנרגיה ביום שאחרי הפריימריז ולא לקושש כמה קולות אחרונים במירוץ" | גם ח"כ אילן גילאון הודיע על תמיכתו בזדנברג

תמר זנדברג ואבי דבוש (פלאש90 ומתוך הפייסבוק).
תמר זנדברג ואבי דבוש (פלאש90 ומתוך הפייסבוק).
שי ניר

אבי דבוש, המתמודד לראשות מרצ, מודיע בשעה זו (שלישי) על הסרת מועמדותו ותמיכתו בתמר זנדברג לראשות המפלגה. "קיבלתי את ההחלטה לתמוך בתמר אחרי הרבה התייעצויות וחשיבה עם הקבוצה שהולכת איתי. זה לא מה שרציתי, אחרת כמובן לא הייתי רץ, אך כרגע זה מה שנראה לנו הכיוון הנכון לטובת הרעיונות שלנו", הסביר דבוש לדבר ראשון.

לדבריו, ההחלטה לפרוש מהמירוץ התקבלה על רקע המשבר הקואליציוני והאפשרות שישראל עומדת בפני בחירות כלליות בקרוב. "זה נראה לנו נכון נוכח הבחירות הכלליות שאנחנו כנראה עומדים בפניהם, להשקיע את האנרגיה ביום שאחרי ה-22 למרץ (יום הפריימריז – ש.נ.) ולא לקושש כמה קולות אחרונים במירוץ".

לשאלת 'דבר ראשון' אם הובטחה לו תמיכתה של זדנברג בפריימריז עתידיים על הרשימה לכנסת, השיב דבוש כי דבר מסוג זה לא הובטח. "תמר אמרה לי שכיו"ר היא לא תתמוך פומבית במועמדים לרשימה וזה בסדר. זה חלק מהשינוי שנדרש במרצ – שהיו"ר לא יהיה שקוע עד צוואר במאבקים פנימיים".

על השאלה אם הוא שלם עם המהלך, אמר כי "אני לא מרוצה מזה, אבל אני שלם עם ההחלטה. זה הדבר הכי נכון כרגע בשביל הרעיונות שלנו. צברנו כוח, עשינו מסע יפה וצריך לצבור עוד כוח כדי שהמסע הזה יימשך".

דבוש לא הסתיר את העובדה שבינו ובין זנדברג, המועמדת המובילה במירוץ , יש הבדלים מבחינת המדיניות המוצעת. "יש בינינו פערים בדעות וברעיונות ובדגשים" אמר, "אבל דווקא החיבור בינינו יאפשר לנו להשלים זה את זו. דעותיה הכלכליות של תמר הן שמאליות, יש לה משנה סדורה, ואני רואה לעצמי תפקיד לחזק את העניין הזה".

מבחינת התארגנות המחנות הפנימיים במרצ לקראת המירוץ, דבוש מממש בהודעתו היום חלק מהצעתו של ח"כ אילן גילאון מלפני מספר ימים, שביקש כי המועמדים יאחדו שורות סביב מועמדותה של זנדברג. "אני מתואם עם אילן. אנחנו חושבים גם על היום שאחרי, לראות איך הרעיונות שמבוטאים בקבוצת 'האדומים' יתחזקו", אמר.

"האדומים", יש להבהיר למי שאינו בקיא בנכבי מחנות המפלגה הוא שמו של המחנה החברתי במפלגה, או לפחות חלקו, שתמך באילן גילאון עד שהסיר מועמדותו לאחרונה.

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "אני מודה לאבי וגאה על התמיכה החשובה. אבי הוא מנהיג שנטוע ברבים ממאבקי השמאל במשך שנים ארוכות, והצטרפותו מהווה כוח משמעותי לחיזוקה של מרצ לקראת הבחירות הקרובות ולחברה הישראלית. את הרוח והרעיון שהביא אבי להתמודדותו לראשות מרצ הוא ירתום להצלחתה של מרצ מכאן ואילך. החבירה של אבי, לצד כוחות משמעותיים נוספים, היא חיונית בדרך לחזרה לעמדת השפעה והובלה של מרצ בחברה הישראלית".

בתוך כך, גם ח"כ אילן גילאון הודיע היום על תמיכתו במועמדותה של זנדברג. "אני קורא לכל חברי מרצ לתמוך בתמר זנדברג לראשות מרצ בבחירות שיתקיימו בעוד שבוע" מסר גילאון, "בחירה בתמר זנדברג היא הדבר הנכון למרצ בימים אלו בנסיבות שנוצרו והובילו לפרישתי וכאשר מדינת ישראל צועדת לקראת בחירות. אני מכיר ומעריך את תמר מעבודתנו המשותפת בכנסת וקורא להתאחד סביב מועמדותה למען הצלחת מרצ בבחירות הקרבות ואחריהן".

גילאון הוסיף כי "בימים האחרונים תמר ואני גיבשנו מסמך עקרונות כלכלי-חברתי שישמש תשתית לתוכנית הכלכלית שמרצ תציג לבחירות הקרובות. תמר מחוייבת לעקרונות הסוציאל-דמוקרטיה ומרצ בראשותה תדע לשים במרכז את ערכי השוויון וכבוד האדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!