דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קואליציה

תם הטקס / ראש הממשלה נתניהו במליאת הכנסת: "החלטנו יחד להמשיך יחד"

השמועות, הספקולציות והספינים נגמרו, לעת עתה. כל ההצעות לפיזור הכנסת נדחו הערב (ג') במליאה לאור ההסכם בין השותפות הקואליציוניות | חוק הגיוס אושר טרומית במליאת הכנסת ברוב של 59:38 | בתחילת מושב הקיץ יגיש ליברמן הצעת חוק לגיוס החרדים, בתמיכת מערכת הביטחון

נתניהו וליברמן בעת חתימת ההסכם הקואליציוני. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
נתניהו וליברמן בעת חתימת ההסכם הקואליציוני. צילום: יונתן זינדל / פלאש 90
שי ניר

לאחר ימים ארוכים של חוסר ודאות, מידע סותר ושמועות רבות – מפלגות הקואליציה הסכימו על מתווה ראש הממשלה בנסיון להימנע מבחירות. כלל ההצעות לפיזור הכנסת נדחו, וחוק הגיוס אושר ברוב של 59:38.

עיקרי המתווה עליו הסכימו מפלגות הקואליציה: חופש הצבעה בנוגע לחוק הגיוס שעלה הערב להצבעה, בתחילת מושב הקיץ תוגש הצעת חוק בנוגע לגיוס החרדים ע"י שר הביטחון ובהסכמת מערכת הביטחון, חברות הקואליציה לא יגישו הצעות חוק הנוגעות לענייני דת ומדינה כן תדרש משמעת קואליציונית לגבי הצבעה על חוק הלאום שיעלה להצבעה לאחר ההצבעה על התקציב.

לאחר שראש הממשלה הודה לשותפות הקואליציוניות מעל בימת מליאת הכנסת, בחר נתניהו לתקוף את האופוזיציה: "זה היה מפחיד, אני שמח שהצבע חזר ללחיים שלכם. חסכתי לכם מפח נפש גדול, לו היו בחירות אני הייתי חוזר לעמוד כאן ואתם הייתם ממשיכים לפרשן שם."

תמר זנדברג, מועמדת מרצ לראשות המפלגה תקפה מעל במת הכנסת את חבריה לאופוזציה מ'המחנה הציוני', "חברו גורמים מהקואלציה וגם מהאופוזיציה, אני מדברת על חברי במחנה הציוני, שמפחדים מבחירות". יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד': "הגיע הזמן לומר 'תודה רבה ודי' כי זו דרכו של עולם. הדורות מתחלפים, אנחנו צריכים שלטון שעובד עבור עם ישראל".

ח"כ אחמד טיבי: "ההצגה של הכנסת ה-20 נגמרה. היא גוססת. אל תמכרו לנו לוקשים – העמדה שלנו היא שצריך לקצר את חייה של הממשלה הזו.

המתווה שסוכם הערב:

1. וועדת השרים לחקיקה תדון היום בערר של השרה סופה לנדבר ותקבל החלטה לפיה ניתן חופש לכל סיעה להצביע על על הצעת חוק בן צור לפי עמדה שתקבע ע"י יו"ר המפלגה בכפוף לשני תנאים:
א. כל חברי הכנסת מאותה המפלגה יצביעו על פי החלטת יו"ר המפלגה.
ב. יו"ר המפלגה יודיע את החלטתו ליו"ר הקואליציה בתוך חצי שעה מתום ישיבת וועדת השרים. לא נמסרה ההודעה, תחשב הודעת יו"ר המפלגה כמי שהודיע שהחלטתו להצביע בעד החוק.

2. עם תחילת מושב הקיץ יגיש שר הביטחון לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק ממשלתית לעניין הגיוס בהתאם להמלצת הוועדה שהתקיימה במשרד הביטחון, ולא יאוחר מארבעה שבועות אחר תחילת המושב.
לאחר שההצעה תאושר בוועדת השרים לחקיקה ותעבור קריאה ראשונה בכנסת היא תמוזג עם הצעת חוק של חבר הכנסת בן צור לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.
הנוסח לקריאה שניה ושלישית יגובש בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה.

3. לא יובאו לוועדת השרים לחקיקה הצעות חוק ממשלתיות או פרטיות או מטעם ועדה בעינייני דת ומדינה מטעם מי מחברי הקואליציה ולא תהיה דרישה לקידום הצעות כאלה לרבות הצעות שכבר נדונות בכנסת.
האמור בסעיף 3 לעיל לא יחול על נושאים חדשים שיעלו בעקבות פסיקות של בג"ץ שתינתנה לאחר גיבוש הסכם זה.

4. ההצבעה על חוק הלאום בקריאה הראשונה תתקיים בתום ההצבעה על התקציב.
אם לא ניתן יהיה להעלות לסדר היום את חוק הלאום בתום ההצבעה על התקציב, תתקיים ההצבעה כחוק ראשון ביום הראשון של מושב הקיץ הקרוב.
ראשי המפלגות מחוייבים לוודא כי כל הח"כים של הקואליציה יהיו נוכחים בהצבעה ויתמכו בחוק, שכן הוא מחייב רוב של 61 חברי כנסת.
הנוסח לקריאה שניה ושלישית יגובש בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה.

5. ממשלה יציבה היא צורך לאומי. כל ראשי המפלגות מתחייבים לפעול במשותף על מנת שהממשלה תמשיך לפעול לאורך זמן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!