דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

ביטחון / צה"ל תקף מטרות בגבול רצועת עזה: "חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה"

בתגובה למטען התפוצץ אתמול (שבת) אחר הצהריים סמוך לגדר המערכת - תקף צה"ל מטרות חמאס ברצועת עזה | ביום שישי נהרגו שני חיילים בפיגוע בשומרון - מצב שני החיילים הפצועים ממשיך להיות קשה | כוחות הביטחון פעלו בסוף השבוע בכפר ממנו הגיע המחבל ועצרו את אחיו

תקיפת צה"ל בעזה, 8 באוגוסט 2018 (Abed Rahim Khatib / פלאש90)
תקיפת צה"ל בעזה, 8 באוגוסט 2018 (Abed Rahim Khatib / פלאש90)
ענת יורובסקי
שי ניר
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בתגובה להנחת המטען על גדר המערכת ביום שבת, תקף הבוקר (ראשון) צה"ל אמצעות מטוסי קרב מטרת טרור של ארגון הטרור חמאס במרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי: "צה"ל ימשיך לפעול על מנת לאפשר ביטחון לאזרחי ישראל בכל האמצעים העומדים לרשותו. ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה וממנה."

ביום שישי אחר הצהריים נהרגו קצין וחייל צה"ל נהרגו בפיגוע דריסה על כביש 585 בין מבוא דותן לחרמש שבשומרון. דובר צה"ל מסר כי שני חיילים נוספים נפצעו באורח קשה ובינוני, והודעה נמסרה למשפחות ההרוגים. הנהג, עלאא ראתב עא לטיף קבהא, יליד 91 מהכפר ברטעה/ג'נין, נעצר ונלקח לחקירה.

סמל נתנאל קהלני ז"ל וסרן זיו דָאוּס ז"ל (צילום: דובר צה"ל).
סמל נתנאל קהלני ז"ל וסרן זיו דָאוּס ז"ל (צילום: דובר צה"ל).

צוות מד"א שהוזעק למקום מעט לאחר השעה ארבע קבע את מותם של השניים בזירת התאונה, ופינה שניים נוספים לבית החולים בילינסון בפתח תקווה במסוק. מבית החולים נמסר כי פצוע אחד במצב קשה מאוד עם פגיעת ראש ופגיעות בגפיים מורדם מונשם. הרופאים נאבקים כעת על חייו. פצוע שני במצב בינוני מועבר לחדר ניתוח.

אחרי שנבדקו נסיבות האירוע, אישר דובר צה"ל כי מדובר בפיגוע דריסה שבוצע לעבר כוח צבאי "שביצע משימת הגנת צירים סמוך למבוא דותן. המחבל נתפס, פונה לבית החולים ומתוחקר. כוחות צה"ל מבצעים סריקות ובידוקים במרחב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח הערב תנחומים למשפחות ההרוגים: "אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחותיהם של קצין וחייל צה"ל שנרצחו אתמול בידי מחבל בן עוולה ומאחל החלמה מהירה לפצועים. נפעל להריסת בית המחבל ונמצה עמו את הדין".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט בהערכת מצב לאחר הפיגוע אמש בו נרצחו קצין וחייל, 17 במרץ 2018 (צילום: דובר צה"ל)
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בהערכת מצב לאחר הפיגוע אמש בו נרצחו קצין וחייל, 17 במרץ 2018 (צילום: דובר צה"ל)

בתוך כך, קיים הבוקר הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט הערכת מצב בזירת פיגוע הדריסה שהתרחש אתמול (שישי) סמוך לכפר יעבד שבשומרון. בהערכת המצב נכחו מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מתאם הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף ערן ניב ומפקדים נוספים.

כמו כן בעקבות הפיגוע, יצאו הלילה כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית "מנשה" לפעילות במרחב הכפר ברטעה ממנו יצא המחבל. במסגרת המבצע נעצר חשוד ובוצעו סריקות לאיתור אמל״ח. כמו כן, נמשכו פעולות בידוק הרכבים בצירים במרחב. כוחות הביטחון ביצעו מיפוי הנדסי של בית המחבל שביצע את הפיגוע, לצורך הריסתו. בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הגיעו כוחות לביתו של המפגע וכן עצרו את עצאם ראתב עבד אללטיף קבהא, בן 25, תושב ברטעה, אחיו של המפגע.

כוחות צה"ל פועלים בכפר ברטעה, בעקבות פיגוע הדריסה סמוך למבוא דותן, 16 במרץ 2018. (צילום: דובר צה"ל)
כוחות צה"ל פועלים בכפר ברטעה, בעקבות פיגוע הדריסה סמוך למבוא דותן, 16 במרץ 2018. (צילום: דובר צה"ל)

 

זירת אירוע הדריסה על כביש 585 בשומרון, 16 במרץ 2018. (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)דק
זירת אירוע הדריסה על כביש 585 בשומרון, 16 במרץ 2018. (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)דק

בעקבות האירוע, הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי על הקפאה מיידית ורחבה של ההיתרים לכלל חמולת המפגע- 67 היתרי תעסוקה בישראל, 26 היתרי מסחר וארבעה רשיונות תעסוקה בהתיישבות.

משירות הביטחון הכללי (שב"כ) נמסר כי דריסת הכוח הצבאי סמוך למבוא דותן בוצעה ע"י עלאא ראתב עא לטיף קבהא, בן 27 מהכפר ברטעה/ג'נין. קבהא הוא כלוא לשעבר על רקע ביטחוני, שהשתחרר ממאסר באפריל 2017. הוא הועבר לחקירה על ידי כוחות הביטחון

"טרם כניסת השבת התבשרנו על פיגוע קשה" אמר בערב שישי שר הביטחון אביגדור ליברמן, "נפעל לגזר דין מוות למחבל, להריסת ביתו ולהענשת כל מי ששיתף פעולה. אין דבר כזה טרור בודדים. זה טרור שנתמך בידי אבו מאזן והרשות הפלסטינית שמשלמת כסף למשפחות המחבלים. אנחנו נעצור אותם."

ליברמן בכנס הרצליה (צילום: חגי פריד)
ליברמן בכנס הרצליה (צילום: חגי פריד)

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, קרא לקהילה הבינלאומית לגנות את האירוע. דנו ןאמר כי "הטרור הפלסטיני לא ייפסק כל עוד הרשות הפלסטינית תמשיך לשלם מאות מליוני דולרים לטרוריסטים עבור רצח ישראלים. הקהילה הבינלאומית צריכה לקרוא להנהגה הפלסטינית לשים סוף לשיטת מימון הטרור המתועבת הזו".

חמאס בירך על הדריסה והודיע כי "הפיגוע בג'נין בוצע 100 ימים מאז ההכרה של טראמפ בירושלים כבירת ישראל. הפיגוע מבהיר שהעם הפלסטיני ממשיך באינתיפאדת אל-קודס ושהמחאה נגד ההחלטה והכיבוש אינה גל של זעם, אלא עניין מתמשך עד להשגת חירות מלאה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!