דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
Toys R Us

כלכלה עולמית / רשת הצעצועים Toys R Us בחובות אדירים וסוגרת את חנויותיה בארה"ב

700 חנויות יסגרו ו-33,000 עובדות ועובדים ילכו הביתה | "אלו חדשות איומות, אבל זהו המצב" אמר מנכ"ל החברה, דיוויד ברנדון לעובדים | בהמשך חנויות נוספות ברחבי העולם יסגרו

חנות toys r us בארצות הברית (Sheila Fitzgerald / Shutterstock.com)
חנות toys r us בארצות הברית (Sheila Fitzgerald / Shutterstock.com)
ניסן צור
ניסן צור
כתב דבר ראשון בפולין
צרו קשר עם המערכת:

ענקית הצעצועים "Toys R Us" בדרך לפשיטת רגל וסגירה. ראשי החברה הודיעו בימים האחרונים כי ענקית הצעצועים מתכוונת לסגור או למכור את כל 700 החנויות של הרשת ברחבי ארה"ב, בשל הפסדים כספיים גבוהים. סגירת החנויות עלולה לגרום ל-33 אלף עובדי 'Toys R Us' לאבד את מקום עבודתם בשבועות הקרובים. מנכ"ל החברה, דיוויד ברנדון, הודיע לעובדים ההמומים את הבשורה הקשה במטה החברה בניו ג'רזי, "תמיד האמנתי שהמותג והעסק הזה צריכים להתקיים בארה"ב. הספקים שלא תמכו ברשת במהלך עונת החגים החלשה שעברנו, יצטרכו לחיות עם הצער על מותה של החברה" אמר ברנדון במהלך שיחת וידאו עם עובדי החברה ברחבי ארה"ב. הוא הוסיף כי "הכל נמצא למכירה. כל הנכסים זמינים למכירה. מישהו יכול לרכוש אותם, ואם יהיה מוכן לשלם דולר אחד יותר מאשר ערך הפירוק של הנכסים האלו, אז למעשה זה יכול להיות צעד חיובי. אלו חדשות איומות, אבל זהו המצב".

על מנת להקל על העובדים, הם ימשיכו לקבל שכר והטבות גם לאורך 60 הימים שלאחר סגירת פעילות החברה בארה"ב. על פי ברנדון, 'Toys R Us' מתכוונת לחסל את עסקיה גם במדינות נוספות ברחבי העולם, ובהן צרפת, ספרד אוסטרליה ופולין, ומתכוונת למכור את חנויותיה בקנדה, מרכז אירופה ואסיה.

לאחר שנים ארוכות של ירידה מתמשכת במכירות של רשת הצעצועים והפסדים כספים גבוהים, הגישה בחודש ספטמבר האחרון הרשת בקשה לפשיטת רגל לאחר שטענה לחובות בסך 5 מיליארד דולר. החברה קיבלה הלוואה בסך 3.1 מיליארד דולר על מנת לסייע לה לשמור את פעילותה במהלך עונת המכירות של החגים בארה"ב, מה שהעניק לה זמן לחפש רוכש חיצוני לרשת כולה, תוך סגירה של 180 חנויות ברחבי ארה"ב שרשמו הפסדים גדולים במיוחד. למרות זאת, גם עונת המכירות התבררה ככשילון מוחלט מבחינת ענקית הצעצועים שרשמה מחזור נמוך במיוחד, מה שהוביל להחלטה לסגור את כל חנויות הרשת בארה"ב ובחלק גדול מהעולם.

הפופולריות הגוברת של רכישת מוצרים ברשת המקוונת פגעה באופן דרמטי בהכנסות חנויות רשת הצעצועים. בבקשה לפשיטת רגל פירטו ראשי Toys R Us כי עונת החגים האחרונה "היתה מחרידה, הרבה מתחת לתחזיות הגרועות ביותר" כאשר הרווחים עמדו של 81 מיליון דולר בלבד. מדובר ברווח של 250 מיליון דולר פחות מהציפיות של ראשי ענקית הצעצועים, וירידה דרמטית לעומת הרווחים בשנה שעברה. למעשה מאז שנת 2012 לא רשמה ענקית הצעצועים רווחים לאורך שנה מלאה, וסיימה את התקופה הזו בהפסדים של 2.5 מיליארד דולר. 

"רשת Toys R Us יכולה להאשים ספקים ומתחרים במותה, אבל האחריות העיקרית טמונה בהחלטות ניהוליות גרועות. ככל שהדינמיקה התחרותית של שוק הצעצועים התעצמה, הנהלת החברה נכשלה בנסיון להגיב ולהתפתח. המותג איבד את הרלוונטיות שלו ובסופו של דבר את רמת המכירות שלו", אמר ניל סונדרס, מנכ"ל חברת מחקרי השוק GlobalData.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!