דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

הלחימה בסוריה / שפיכות הדמים בסוריה נמשכת: עשרות הרוגים במהלך סוף השבוע

47 אזרחים נהרגו במהלך המבצע הטורקי לכיבוש המובלעת הכורדית עפרין, שבצפון סוריה | מתקפה של צבא סוריה, בגיבוי חיל האוויר הרוסי, גרמה למותם של לפחות 30 בני אדם באזור מזרח ע'וטה, סמוך לבירה דמשק

פליטים סורים עוזבים את ביתם במנוסה מאזור הקרבות, בהמוריה שבפאתי דמשק. (צילום: SANA via AP).
פליטים סורים עוזבים את ביתם במנוסה מאזור הקרבות, בהמוריה שבפאתי דמשק. (צילום: SANA via AP).
אוריאל לוי

טורקיה ובני בריתה הג'יהאדיסטים על סף כיבוש מלא של המובלעת הכורדית עפרין. כוחות צבא סוריה של הנשיא בשאר אל אסד, בגיבוי חיל האוויר הרוסי, ביתר את מובלעת המורדים בע'וטה המזרחית לשלושה חלקים. מחיר המבצעים הצבאיים של טורקיה וסוריה: מאות אזרחים הרוגים ורבבות עקורים.

חזית עפרין

הרשויות הכורדיות בעפרין קראו לאזרחים המתגוררים בחבל להימלט מהעיר עפרין לקראת כניסתו של צבא טורקיה לעיר. כ-200 אלף בני אדם נמלטו בשבוע האחרון מהמובלעת הכורדית שבצפון סוריה, כך דיווחו ארגוני זכויות אדם ונציגי האו"ם לסוכנות הידיעות רויטרס. גל העקורים התגבר לאחר שצבא טורקיה החל בכיבוש העיר עפרין – בירת הקנטון הנושא את שמה.

מבצע "ענף הזית" של צבא טורקיה, ביחד עם לוחמים ג'יהאדיסטים סורים, החל לפני קרוב לחודשיים ומטרתו המוצהרת לכבוש את קנטון עפרין בו נשמר השלום בשבע שנות מלחמת סוריה. לפי ארגוני זכויות אדם, כוחות צבא אסד מונעים מהאזרחים הנמלטים להיכנס למחוז חאלב הסמוך.

מטוסי חיל האוויר הטורקי שיגרו בליל יום שיש האחרון שלושה טילים על בית החולים המרכזי בעיר עפרין וגרמו למותם של 16 אזרחים. לטענת הרשויות הכורדיות, בית החולים הוא המתקן היחיד בקנטון לטיפול בפצועים. המתקפה הטורקית באה כמה ימים לאחר שמנהל בית החולים, וראש וועדת הבריאות של הקנטון, הודיעו שלא נותרו מיטות פנויות במתקן בשל מאות הפצועים שפונו אליו, וזאת על אף היערכות למתקפה הטורקית.

טורקיה הכחישה כי הפציצה את בית החולים והפיצה סרטון שצולם מרחפן ומראה כי בית החולים עומד על תילו, אולם פעילים ברשתות החברתיות חשפו כי ברגע קצר בסרטון הטורקי ניתן להבחין בחלק של בית החולים שקרס. ביום שישי נהרגו, לטענת הרשויות הכורדיות, 47 אזרחים. עוד טוענות הרשויות הכורדיות כי במלך 55 הימים מאז החלה המתקפה הטורקית, נהרגו כ-300 אזרחים ויותר מ-700 נפצעו.

הפיקוד העליון של צבא טורקיה הודיע כי עד עתה נוטרלו 3,567 חמושים כורדים במבצע "ענף זית" בעפרין. הכורדים, מצידם, טוענים כי איבדו כ-250 לוחמים מתחילת המבצע. ארגון זכויות אדם סורי שמבוסס בלונדון, ואינו מזוהה עם אף אחד מהצדדים, דיווח על כ-350 לוחמים כורדים הרוגים לצד כ-500 טורקים וג'יהדיסטים.

מזרח ע'וטה

לפחות 30 בני אדם נהרגו אתמול (שבת), בהפצצה של צבא סוריה במזרח ע'וטה שבפרברי דמשק. צבא סוריה בגיבוי חיל האוויר הרוסי כבש מספר נקודות אסטרטגיות באיזור, מזרח לדמשק.

הכוחות הנאמנים למשטר אסד הצליחו לבתר את המובלעת של המורדים לשלושה חלקים ולכבוש כמה שכונות בכל אחת מהעיירות המכונות מזרח ע'וטה. משטר אסד טוען כי השתלט על 70% מאל-ע'וטה.

לפי ארגוני זכויות אדם מאז החל המבצע של צבא סוריה במזרח ע'וטה, לפני כשלושה שבועות, נהרגו קרוב ל-1,400 אזרחים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!