דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / נשיא פיפ"א הכריז על הקמת ליגת נבחרות נשים בינלאומית החל מ-2019

ג'אני אינפנטינו יצא בהכרזה ביום שישי, כחלק מהניסיון להגדיל את העניין בכדורגל הנשים בעולם | בליגה ישחקו 16 הנבחרות הטובות בעולם ובנוסף יוקמו 4 ליגות אזוריות מהן יוכלו הנבחרות להתקדם לליגת הנבחרות הבכירה

נבחרת ארצות הברית בכדורגל (צילום: AP Photo/Eric Risberg).
נבחרת ארצות הברית בכדורגל (צילום: AP Photo/Eric Risberg).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו החליט להשקיע מאמצים גדולים בקידום כדורגל הנשים בעולם, בפגישה של הועד פיפ"א שהתקיימה ביום שישי בעיר בוגוטה בקולומביה, הכריז על הקמת ליגת נבחרות נשים בינלאומית תחת שתפגיש את הנבחרות הטובות בעולם ותפתח את העניין העולמי בכדורגל הנשים.

לפי הרעיון של אינפנטינו, הליגה תכלול את 16 הנבחרות הטובות בעולם ותצא לפועל כבר בנובמבר 2019, בנוסף אליהם, יוקמו לפי נשיא פיפ"א, ארבע ליגות אזוריות שהנבחרות הטובות ביותר בליגות האלו יוכלו להתקדם לליגת הנבחרות הבכירה. המטרה של הרעיון החדשני היא שפיפ"א תיקח חלק משמעותי בעיצוב כדורגל הנשים בעולם ובגדילה המתמדת בהתעניינות בו.

נבחרת אוסטרליה באליפות העולם בברזיל 2016 (צילום ארכיון: AP Photo/Arisson Marinho).
נבחרת אוסטרליה באליפות העולם בברזיל 2016 (צילום ארכיון: AP Photo/Arisson Marinho).

הליגה הבינלאומית שתפגיש את הנבחרות הטובות בעולם כדוגמת אלופת העולם ארה"ב,האלופה האולימפית גרמניה, צרפת, יפן, אוסטרליה, אלופת אירופה הולנד, ברזיל, אנגליה ונבחרות נוספות. הליגה תתרום לקידום הענף, יצירת עניין וחסויות , שידורי פרסום והגדלת המשיכה של נערות וילדות להצטרף לגל הגדל של שחקניות כדורגל בעולם.

לפי העיתון ה'ניו-יורק טיימס' שפרסם את עיקרי התוכנית, הליגה תחולק ל-4 בתים והנבחרות ישחקו ביניהן במיני טורנירים לפני שארבעת ראשי הבתים יפגשו לחצי הגמר והגמר של הליגה בסיומו תוכרז האלופה. הטורניר יתקיים כל שנה בחודש נובמבר,בזמן חלון מנוחה ממשחקי הליגה השונות, על-מנת לאפשר לטורניר להתקיים בלי לפגוע במשחקי הנבחרות במוקדמות טורנירים אזוריים, מוקדמות המונדיאל או הליגה השונות בעולם. בהמשך השנה, ארבעת הליגות האזוריות, ישחקו במהלך חודשי האביב כדי להמשיך לייצר עניין בלי לפגוע בזמני הליגה הבכירה.

הליגות החדשות יאפשרו את פיתוח משחקי הנבחרות בעולם, כאשר היום נבחרות הנשים מתקשות לקבל מימון ראוי למשחקי אימון מתוך התאחדויות הכדורגל המקומיות שבוחרות לחסוך את הכסף ונמנעות מלאפשר לנבחרותיהן לייצר הכנה טובה למשחקים הרשמיים. הליגה החדשה תאפשר גם ליצר במה בינלאומית נוספת לצפייה בכדורגל נשים בינלאומי, כאשר כעת רק האולימפיאדה, המונדיאל ואליפות אירופה מצליחים למשוך את הצופה הממוצע להתעניין בכדורגל נשים.

לפי ה'טיימס' אינפנטינו אמר בישיבה סגורה של פיפ"א: "אנחנו גם חושבים על יצירת ליגה בכדורגל נשים, כך שכל המדינות יוכלו להשתתף, כי אנחנו צריכים לזכור ש-50 אחוז מאוכלוסיית העולם הן נשים". הרצון של נשיא פיפ"א לקדם את כדורגל הנשים קשור לבחירות שיתקיימו בשנה הבאה והרצון שלו להמשיך להחזיק בתפקיד החזק ביותר בעולם הספורט העולמי. ליגת הנשים החדשה תוכל להרוויח לו מספר קולות נוספים בוועד הבינלאומי, כאשר ע"י הקמת טורניר בינלאומי מוצלח הוא יכול לשכנע מדינות קטנות יותר לקבל את זכות האירוח של הטורניר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!