דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רוסיה

בחירות ברוסיה / בלי אופוזיציה: פוטין מנצח בבחירות ברוסיה ברוב של כ-74%

פוטין יכהן בתפקיד 6 שנים נוספות, ובכך ישלים במצטבר 21 שנות שליטה ישירה במעצמה | גורמי אופוזיציה טוענים לאי סדרים שמטרתם להגביר את אחוזי ההצבעה, ואחרים תוקפים את עצם הלגיטימיות של מערכת הבחירות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעצרת נצחון לכבוד היבחרו מחדש לתפקיד (AP Photo/Pavel Golovkin)
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעצרת נצחון לכבוד היבחרו מחדש לתפקיד (AP Photo/Pavel Golovkin)
דוד טברסקי

אין הפתעות: לאחר ספירת 80% מהקולות, נראה שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניצח ברוב מוחץ של כ-74% מהקולות בחירות שנערכו אתמול ברוסיה. פוטין ימשיך לכהונה נוספת בת שש שנים, שתסתיים בשנת 2024. בכך, ישלים פוטין 21 שנות שלטון במעצמה הרוסית, תקופת השלטון הממושכת ביותר מאז יוסף סטלין. במהלך יום הבחירות נשמעו טענות מצד האופוזיציה על הצבעה כפויה וזיופים, כשהטענה המרכזית היא כי הממשל הרוסי מעוניין להראות אחוזי הצבעה גבוהים, וזאת כדי לשמור על הלגיטימיות של מערכת הבחירות.

על פי דיווחים ראשונים, אחוז ההצבעה בבחירות עמד על כ-60%. מול פוטין התמודדו אמנם 7 מועמדים, אך הערכות היו כי הוא יזכה בבחירות ברוב גדול וכי לא נוצרה אופוזיציה משמעותית המאיימת על הנהגתו. למרות שבשנתיים האחרונות הורגשה התעוררות מחאתית נגד פוטין, בעיקר בקרב צעירים ובערים הגדולות על רקע המצב הכלכלי, הפרשנים הפוליטיים ברוסיה העריכו לא יהיה לדבר משמעותית על תוצאות הבחירות, בעיקר לאחר שעל מוביל המחאות אלכסיי נבלני נאסר להשתתף בבחירות.

ולדימיר פוטין הופיע בפני כ-30 אלף תומכים שהתאספו בקור של מינוס 10 מעלות בכיכר מנז', מהמרכזיות הכיכרות מוסקבה, כדי להודות לתומכיו ובחיוך בירך: "מחכה לנו הצלחה! כן! מאוד חשוב לשמור את האיחוד הזה, יקרים שלי!" בתשובה לנאומו אלפים צעקו חזרה: "רוסיה, רוסיה!" עוד מדווחים עיתונאיים מקומיים שבמרכז ההתקהלות המרכז בכיכר מנז' ההמונים צועקים " את הצאר את הצאר" ושרים בציבור את הישר האהוב על פוטין "מאיפה מתחילה המולדת". בתשובה לשאלת עיתונאים אם הוא מתכוון להמשיך לכהונה נוספת ב-2026 ענה: "מה שאתם אומרים טיפשי. מה, אני הולך לשבת בכיסא הזה ל-100 שנים?

נשיא הממשלה הפדרלית בצ'צ'ניה, רמאזן קדירוב, הידוע בקרבתו המיוחדת לפוטין, הוציא הודעה מיוחדת ש-93% מהעם הצ'צ'ני בחרו בפוטין לנשיאות רוסיה. " אני מודה לכולכם על כך שיצאתם מהבתים לבחירות והראיתם את האחדות של העם שלנו. מעל ל-93% מתושבי צ'צ'ניה הצביעו בעד הנשיא המכהן" מסר קדירוב.

במהלך היום, קסניה סובצ'אק, המועמדת הצעירה והליברלית של הבחירות הללו, ניהלה עימות טלויזיוני סוער עם הפעיל החברתי אלכסיי נבלניי שהאשים אותה בכך שהיא קיבלה כסף מהקרמלין כדי לרוץ 'באופן מזויף' לשם שימור מראית העין 'הדמוקרטית' של השלטון הרוסי. נבלניי עצמו, אשר בית המשפט העליון ברוסיה אסר עליו מלהתמודד בבחירות קרא לחרם מלא על הבחירות במחאה על כך שאין שום דמוקרטיה ברוסיה. סובצ'אק הכחישה את הטענות של נבלניי ואף הזכירה שלנבלניי עצמו יש עבר נאו-נאצי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!