דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

ההפקרות נמשכת / סאלם אסמאעיל קותינא הוא ההרוג אמש (ב') באתר הבנייה ברחובות

אסמאעיל קותינא, בן 40, נהרג במקום לאחר שנפל מגובה | אסמאעיל קותינא הוא ההרוג ה-12 בתאונות בנייה השנה | הקבלן המבצע בפרויקט הוא בניין בוטיק בע"מ והיזם הוא בוני הקריות ח.י. בע"מ

סאלם אסמאעיל קותינא ההרוג ה-12 בתאונות הבניין מתחילת 2018. (צילום באדיבות  הפורום למניעת תאונות עבודה)
סאלם אסמאעיל קותינא ההרוג ה-12 בתאונות הבניין מתחילת 2018. (צילום באדיבות הפורום למניעת תאונות עבודה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובד בניין, נהרג אתמול (שני) לאחר שנפל מגובה באתר בנייה השייך לפרויקט "הבית על הגבעה" ברחוב חיים ארלוזורוב ברחובות. שמו של ההרוג הוא סאלם אסמאעיל קותינא, בן 40, תושב דורא (ליד חברון). הקבלן המבצע הוא בניין בוטיק בע"מ והיזם הוא בוני הקריות ח.י. בע"מ. טרם נתקבלה תגובתם. צוות של מד"א שהוזעק לזירה נאלץ לקבוע את מותו במקום. זהו ההרוג ה-12 בתאונות בנייה ותשתיות מאז תחילת השנה.

אנשים שהיו במקום סיפרו לפעיל יזהר כרמון מארגון מרכזים לצדק חברתי שהמנוח נפל מהקומה הראשונה בעת שזרק פסולת מהבניין. על פי התמונות שצילם כרמון במקום ניתן לראות שחלק ממעקות הבטיחות הסמוכים לשרוול פינוי הפסולת – חסרים. זהו העובד ה-11 שנהרג בתאונות בענף הבניין מאז תחילת השנה, ובנוסף עוברת אורח אחת שנהרגה כשמנוף נפל עליה.

הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).
הרוגי תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2018 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).

ישראל אסל היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה מסר: "שנת 2018 גבתה 11 קרבנות בענף הבנייה ועוד אזרחית שנהרגה כאשר מנוף ישן קרס ומחץ את רכבה. האדישות של גורמי האכיפה והזלזול של הקבלנים בבטיחות ממשיכים לגבות חיי אדם של פועלי בניין שמתים על מזבח ההפקרות בענף הבנייה. אנו בפורום למניעת תאונות עבודה מבקשים מהשר כץ להכריז על מצב חירום בענף הבנייה ולדאוג לגיוס חירום של מפקחי בטיחות ולבטל את ההנחות בקנסות שניתנו לקבלנים בגין אותן הפרות, בכוונתנו לבקש זימון דחוף של וועדת העבודה והרווחה לדון בדחיפות בקטל בענף הבנייה".

פראדיק מד"א אופיר שיש סיפר כי "סמוך לבניין שבאתר ראינו את הפועל שוכב מחוסר הכרה עם חבלת ראש קשה לאחר שנפל מגובה של מספר מטרים. ביצענו בו מספר בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותו".

אמש בשעות אחר הצהרים נפל עובד כבן 33 בניין על מוט ברזל באתר בניה בפתח תקווה. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים בילינסון במצב בינוני עם חבלה חודרת בגפיים. בשעות הבוקר נפגע עובד כבן 53 מחפץ כבד בחניון של קניון ארנה בהרצליה ופונה במצב בינוני עם חבלת חזה לבית החולים מאיר בכפר סבא. עובד נוסף נפצע במצב קל בראשו ופונה לבית החולים לניאדו לאחר שנפל ממרפסת בה עבד באתר בניה בתל מונד.

ביום שישי בצהרים התהפכה משאית במהלך עבודות עפר בכביש המוביל לשמורת עין פרת מזרחית ליישוב עלמון. נהג המשאית כבן 32 נפצע באורח בינוני-קשה ופונה על ידי מד"א עם חבלת ראש לבית החולים הדסה עין כרם.

לפני כשלושה שבועות נהרג עובד הבניין בסאם קאסם עת'אמלה בן 56 מהכפר ריינה שבצפון, באתר בנייה בפתח תקווה נהרג. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לאתר הבנייה ברחוב מבצע דקל בפתח תקווה, נאלצו לקבוע את מותו. עת'אמלה סבל מפגיעה רב מערכתית, אחרי שנפגע, ככל הנראה, מחפץ כבד שנפל מגובה באתר הבנייה. ממשטרת ישראל נמסר אז כי נפתחה חקירה ונסיבות המקרה נבדקות. משרד העבודה ציין שהגיע מפקח למקום. מדובר בפרויקט 'נחלת דן' לבניית 27 קומות למגורים של הקבלנית והיזמית פנורמה צפון חברה לבנייה בע"מ, שבבעלות יעקב בורשטיין.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!