דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק

שוק התקשורת / אחרי חמש שנים, ובצל החקירות: מנכ"לית בזק סטלה הנדלר פורשת מתפקידה

הנדלר הודיעה הבוקר (שני) ליו"ר החברה דוד גרנות כי תפרוש מרצונה ב-1 ביולי: "לקראת החלפת הבעלות בחברה, וכן לאור החקירות והנסיבות שנוצרו, החלטתי לפרוש מתפקידי. זה הדבר הנכון לעשות הן מבחינתי האישית והן מבחינת בזק"

סטלה הנדלר, מנכ"לית חברת בזק (צילום: משה שי / פלאש 90).
סטלה הנדלר, מנכ"לית חברת בזק (צילום: משה שי / פלאש 90).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

סטלה הנדלר, מנכ"לית "בזק" שנחקרה ונעצרה ארוכות במסגרת מה שמכונה "תיק 4000", הודיעה היום (שני) ליו"ר הזמני של החברה דוד גרנות, כי תסיים את תפקידה ב-1 ביולי 2018.

"לאחר שהשלמתי קדנציה של חמש שנים בבזק, ולקראת החלפת הבעלות בחברה, וכן לאור החקירות והנסיבות שנוצרו, החלטתי לפרוש מתפקידי. זהו הדבר הנכון לעשות הן מבחינתי האישית והן מבחינת בזק", מסרה הבוקר הנדלר.

עוד הוסיפה כי "ההצלחה של בזק נובעת בראש ובראשונה מהעובדים המעולים שלה. באמצעות מקצועיות שאין כדוגמתה ומכוונות אמיתית לצורכי הלקוחות, עובדי בזק הם אלו שהצעידו וימשיכו להצעיד את החברה להצלחות. אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מהם מעומק הלב על חמש שנים מופלאות של עבודה משותפת".

בתגובה להודעה, אמר גרנות כי "בתקופת הזמן בה אני מכהן כממלא מקום יו"ר החברה, למדתי להכיר את העבודה המצוינת של סטלה הנדלר בבזק, ואת המחויבות העמוקה שלה להצלחת החברה. סטלה השכילה לנתב את בזק לפיתוח תחומי פעילות חדשים, תוך שהיא פועלת בסביבה תחרותית מאתגרת ותחת מגבלות לא פשוטות".

לפי הודעת בזק, ההחלטה המהותית הראשונה שקיבלה הנדלר עם כניסתה לתפקיד הייתה להאיץ את פריסת תשתית הסיבים האופטיים, וזאת מתוך הבנה של הצרכים ארוכי הטווח של בזק בפרט ושל המשק הישראלי בכלל. נכון להיום, בזק מגיעה עם סיבים אופטיים ל-1.6 מיליון בתי אב, ובכוונתה להשיק את השירות בכל חלקי המדינה, כולל באזורי פריפריה.

החלטה מרכזית נוספת שקיבלה כמנכ"לית, הייתה להמשיך ולייעל את החברה ולחזק את מעמדה בשוק התחרותי, זאת באמצעות הטמעה של פתרונות דיגיטליים מתקדמים. הנדלר גם האיצה את הפיתוח של שירותים חדשניים שיצרו תחומי הכנסות נוספים, שכבר מגיעים למאות מיליוני שקלים בשנה. השקעות אלו, לצד הצלחת רפורמת השוק הסיטונאי, הגדילו את נתח השוק של בזק בתחום התשתיות, ואפשרו את הגברת התחרות בתחום הטלוויזיה והאינטרנט.

בעקבות חקירת הרשות לניירות ערך לגבי בה רכשה בזק את חברת שידורי הלוויין יס, הועברו לפרקליטות המלצות להעמיד את סטלה הנדלר לדין. על פי החשד, הנדלר סייעה לבעל השליטה בקבוצת בזק, שאול אלוביץ', להעביר החלטות בבזק ששירתו את האינטרס הפרטי שלו והיו מנוגדות לטובת החברה. כך למשל, עסקת בעלי העניין בו אלוביץ' מכר את מניות YES  שברשותו לבזק במחיר גבוה פי 4-5 מהערכות חיצוניות של השווי הכלכלי של החברה, תוך תוספות תשלום מותנות, אשר היו יכולות להגיע בסך הכל למעל מיליארד שקלים, זאת בתמורה לחברה ששוויה הוערך ב-300-200 מיליון שקלים בסך הכל. בזק שילמה 680 מליון שקלים, ועוד מקדמות של כ-105 מיליון, בתשלום מותנה. בזק לא דרשה ביטחונות בעבור המקדמות, וכעת לא יכולה לקבל אותן בחזרה מחברת יורוקום, אשר העבירה את הכסף לתשלום חובות אחרים וקופתה ריקה

בתגובה ללחצים מצד בעלי המניות הודיעה היום בזק לבורסה על הקדמת האספה הכללית בחברה שבה יבחרו דירקטורים חדשים, שאמורים להיות לא מזוהים על בעל השליטה אלוביץ'.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!