דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / צעד קטן: בוטל הכרטיס הצהוב שספג באלוטלי לאחר שמחה נגד גזענות

מריו באלוטלי ספג את הכרטיס הצהוב השערורייתי לאחר שהתלונן בפני שופט המשחק בין קבוצתו ניס לדיז'ון על הקריאות הגזעניות כלפיו מצד האוהדים | רק לאחר מאבק תקשורתי הוחלט כעת לבטל את הכרטיס הצהוב המיותר נגדו

מריו בלוטלי (צילום: AP Photo/Claude Paris).
מריו בלוטלי (צילום: AP Photo/Claude Paris).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום שישי החלוץ האיטלקי מריו באלוטלי, שחקנה של ניס הצרפתית זכה לניצחון קטן, אך עם טעם חמוץ, אחרי שהוחלט לבטל את הכרטיס הצהוב שספג במדי קבוצתו לאחר שהתלונן בפני השופט על קריאות גזעניות כלפיו במהלך משחק ליגה בחודש פברואר.

באלוטלי בן ה-27, הוא מזמן לא החלוץ האימתני שפרץ בגיל צעיר באינטר של מוריניו. לאחר ששיחק במדי אינטר, מילאן, מנצ'סטר סיטי וליברפול. החלוץ הסורר ממציא את עצמו מחדש בליגה הצרפתית בקבוצת ניס הקטנה יחסית. המרחק מהתקשורת וחוסר הלחץ עוזרים לו להתמקם מחדש ככדורגלן בוגר ומאופס יותר. כתוצאה בכך, המספרים של באלוטלי מדברים בעד עצמם ולאחר שכבש 15 שערי ליגה בעונה הקודמת, השנה הוא כבר עם 14 שערים, אחרי שני שליש עונה.

כזכור באלוטלי ספג את הכרטיס הצהוב השערורייתי לאחר שב-14 לפברואר במהלך משחק החוץ של קבוצתו מול דיז'ון, ניגש לשופט המשחק ניקולס ראינוולה והתלונן בפניו על הקריאות הגזעניות כלפיו, בתגובה החליט השופט בצעד מפתיע להניף כרטיס צהוב לעבר השחקן ההמום.

כעת ה-LFP שמנהל את שתי הליגות הבכירות בצרפת החליט להסיר את הכרטיס הצהוב המיותר, לאחר בדיקה מעמיקה שעשה. בעקבות האירוע, הארגון ספג המון ביקורת בחודש האחרון וכעת הוא מנסה לעשות צדק חלקי, כאשר בקשר לאוהדי דיז'ון הארגון מסרב להעניש את הקבוצה על התנהגות אוהדיה ,בטענה של הקבוצה כי היא אינה יכולה לשלוט באוהדים או במעשיהם. זהו מסר בעייתי לאוהדי הכדורגל בצרפת, כי כמובן שאם האירוע היה כולל פירוטכניקה מכל סוג, כמקובל באירופה הקבוצה הייתה נענשת בחומרה, בגלל התנהגות אוהדיה.

הארגון 'FARE' שנלחם נגד גל הגזענות ששוטף את הליגות הכדורגל האירופאיות הוציא הודעה רשמית לאחר המשחק בפברואר: "הליגה הצרפתית היא אחת מהליגות המגוונות ביותר באירופה ולכן אנו מצפים מהשופטים להבין ולפעול כאשר שחקן מתלונן על מעשי גזענות כלפיו". לפי הארגון, באלוטלי הוא השחקן ה-12 מאז 2014 שסופג כרטיס צהוב, לאחר שהתלונן בפני שופט המשחק על הקריאות הגזעניות.

הארגון האנגלי "Kick It Out" הפועל למאבק בגזענות, פרסם הודעה תומכת בשחקן ונגד החלטת השופט: "הארגון, היה מזועזע לראות את מריו באלוטלי מקבל כרטיס צהוב, לאחר שהביא לידי השופט את התנהגות הגזענית של אוהדי דיז'ון. הארגון מצפה לתגובה חריפה מצד ההתאחדות הצרפתית בגינוי השירה הגזענית כביכול של אוהדי דיז'ון ושל השופט שלא פעל לפי הפרוטוקול של אופ"א להפסקת התנהגות האוהדים ובנוסף על החלטתו להעניש את באלוטלי שהיה הקורבן, על כך שביקש מהשופט לעשות את עבודתו".

חשוב לציין שלפי החלטת הפרוטוקולים של פיפ"א, ברגע של התנהלות גזענית קיצונית מצד הקהל השופט מחוייב להפסיק את המשחק, אשר איבד את הערך הספורטיבי שלו. כמובן שמאז שהחוק החדש חוקק לפני חמש שנים, אף משחק לא הופסק בגלל קריאה גזענית מכל סוג והחוק משמש בעיקר כמס שפתים חסר משמעות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!