דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / "העיר בחרדה" אומר ישראלי החי באוסטין טקסס, בה פועל מפגע סדרתי

"אנו מאמינים שבשלב זה אנו מתמודדים בבירור עם מפוצץ סדרתי", אמר מפקד המשטרה בעיר, לאחר הפיצוץ הרביעי אמש (שני) של חבילות מחוץ לבתי תושבים | "כעת נצטרך להזהר כפליים" אמר ל'דבר ראשון' אלדד לוי המתגורר באוסטין

שוטר בטקסס (צילום ארכיון: AP Photo/Eric Gay).
שוטר בטקסס (צילום ארכיון: AP Photo/Eric Gay).
שי ניר

אוסטין, בירת מדינת טקסס שבארצות הברית, נמצאת בתבהלה מאז תחילת החודש, עת החל לפעול בה מפגע סדרתי, אשר הספיק להביא לרציחתם של שני בני אדם ולפציעתם של עוד ארבעה. בלילה של יום ראשון התפוצץ מטען רביעי, אותו לפי החשד מניח הרוצח בפתחי בתים, אשר הביא לפציעתם של שני אנשים. ישראלי המתגורר בעיר אמר ל'דבר ראשון' כי העיר אוסטין "נמצאת בחרדה".

"אנו מאמינים שבשלב זה אנו מתמודדים בבירור עם מפוצץ סדרתי", אמר מפקד המשטרה בריאן מנלי, בהצביעו על קווי דמיון בין ארבעת הפצצות אך לא הרחיב מעבר לכך. לדבריו, חוקרי המשטרה טרם קבעו את המניע לפעולות הללו, וכשנשאל אם מדובר בפעולת טרור או פשע שנאה השיב מנלי כי החוקרים "יקבעו אם ישנה אידיאולוגיה ספציפית" מאחורי הפיגועים.

טרור או רוצח סדרתי?

מאז תחילת החודש התפוצצו שלוש מטעני חבלה שהוטמנו בתוך חבילות מחוץ לבתי מגורים בעיר אוסטין טקסס. בשונה משלושת ההתקפות הראשונות מהן נפגעו אזרחים שחורים והיספאנים, בפיצוץ האחרון שהתרחש באזור אחר בעיר נפגעו שני אזרחים לבנים.

במשך ימים מזהירה המטרה את תושבי אוסטין לא לגעת בחבילות לא מוכרות או חשודות למראה, מחשבה מצמררת מאחר ומשלוחים עד הבית הפכו לתופעה נפוצה יותר מאי פעם בגלל עליית הרכישות באמצעות האינטרנט. על אף זאת, הפיגוע האחרון באמצעות תיל ממעיד מעיד על שינוי בדפוס. סוכני האפ.בי.אי והרשות לאלכוהול, טבק ונשק הצטרפו לחקירה, ומוצע פרס על סך 115 אלף דולר מובטח לכל המוסר מידע שיוביל למעצר.

אלדד לוי, ישראלי המתגורר באוסטין עם זוגתו ענבל וילדיו לרגל לימודי הדוקטורט שלהם, אמר ל'דבר ראשון' כי מדובר בחבילות נפץ שמונחות בקרבת הבתים. "אנחנו בישראל יותר מתורגלים מהאמריקאים ביחס לחפצים חשודים. כאן יש פחות מודעות", אמר לוי. "צריך לזכור שבשנים האחרונות אמאזון הפכה לרשת רכישה מרכזית אז לא נדיר למצוא חבילות או קופסאות בפתחי בתים".

כיצד הרשויות מנחות את התושבים להתנהג בימים אלה? עד כמה שגרת החיים נפגעה?
"הרשויות כרגע הנחו את תושבי השכונה להישאר בבתים, אבל ייתכן שהקריאה תורחב לשכונות נוספות. מבחינת שגרה החיים נמשכים – הקמפוס, הרחובות ומרכזי הקניות נראים מלאים, אבל מתחילה להיות יותר חרדה כי ברור שמדובר במפוצץ סדרתי".

האם אתה חושש? כיצד אתה מנחה את ילדיך להזהר?
"זה לא קרה בשכונה שלי אבל זה קרה בקרבת מקום. למעשה לפי המפות נראה שהפיצוצים יורדים מהצפון של העיר לדרום. הילדים מתרגשים כשחבילות נשלחות לבית: לפעמים סבא וסבתא שולחים מתנות מישראל ולפעמים אנחנו מזמינים דברים. הם אוהבים לפתוח את החבילות אפילו כשעוד לא נכנסנו הביתה. כעת נצטרך להזהר כפליים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!