דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורסל כיסאות גלגלים: גביע המדינה לבית הלוחם חיפה אחרי 8 שנים

אמש (ג') בתום משחק מותח, גברה בית הלוחם חיפה על איל"ן רמת-גן מחזיקת הגביע היוצאת בתוצאה 47:56 | דותן מישר, מצטיין המשחק שסיים עם 15 נק', סיכם: "בחצי הראשון המשחק קצת קרטע, אבל אחרי זה התחברנו ושיחקנו טוב"

גמר גביע המדינה בכדורסל כסאות גלגלים בית הלוחם חיפה מול אילן רמת גן (יאיר צוקר)
גמר גביע המדינה בכדורסל כסאות גלגלים בית הלוחם חיפה מול אילן רמת גן (יאיר צוקר)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

גמר גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים שהתקיים אמש (ג') סיפק תצוגה מרשימה ביציעים ועל הפרקט בהיכל קבוצת שלמה בת"א שהיה גדוש במאות אוהדים שעשו את הדרך מחיפה ומר"ג ועודדו ללא הרף. בסיומו של משחק דרמטי ומלא תהפוכות היו אלו החיפאים ששמו את ידם על הגביע לאחר שמונה שנים של ציפייה.

לפני שריקת הפתיחה צוינו שני רגעים מרגשים, האחד הוא הענקת מגני הוקרה לכדורסלנים וכדורסלניות הותיקים שזכו לפני 50 שנה בדיוק במדליית זהב במשחקים הפראלימפים שהתקיימו בשנת 1968 בתל אביב. בין הכדורסלנים שהבטיחו את הגעתם, חתן פרס ישראל ברוך חגאי, והספורטאית הפראלימפית המעוטרת בכל הזמנים ציפי רובין. בנוסף, נערך טקס פרידה לרועי רוזנברג, שחקן נבחרת ישראל ובית הלוחם ת"א שפרש השנה.

איל"ן ספיבק רמת גן האלופה המכהנת ומחזיקת הגביע בשלוש השנים האחרונות עלתה למעמד הגמר בפעם השישית ברציפות, לאחר שניצחה את בית הלוחם תל אביב 50:59 בתום הארכה. בית הלוחם חיפה עלו לאחר ניצחון על נכי ראשון לציון 47:66.

גמר גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים בית הלוחם חיפה מול אילן רמת גן (צילום: קרן איזקסון)
גמר גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים בית הלוחם חיפה מול אילן רמת גן (צילום: קרן איזקסון)

רמת גן עלו לשחק ללא המאמן-שחקן ליאור דרור שלא שותף בשל פציעה. זה לא הפריעה לדאבליסטית לרוץ מהפתיחה ולעלות ל-2:5 אחרי נקודות של עידו שקורי. דותן מישר השיב מיד בסל משלו שקבע 4:5, אבל רמת גן המשיכו לדהור ושי ברביבי העלה את הירוקים ל-7:11. בית הלוחם ניסו לצמק, אבל הרבע הסתיים עם יתרון 9:13 לרמת גן. ברבע השני ר"ג הגדילה את הפער עם סל של ויגודה שקבע 9:15. כאן התחילה ההתעוררות של בית הלוחם חיפה שהצליחה לחזור ולהשוות ל-15:15. ר"ג לא נתנו להפרש לברוח ועלו ל-15:19 מסל של איברהים בהו. דותן מישר המנוסה החזיר את חיפאים לשיווין 19:19 והמשחק המשיך להיות צמוד עד לסיום הרבע השני בתוצאה 22:24 לר"ג.

בזמן המחצית נערכה תחרות קליעות היתולית בין ארבעה כדורסלנים פראלימפים לבין פיני גרשון, שמעון אמסלם, מוטי דניאל והכדורסלנית לירון כהן, כשכולם ישובים בכיסאות גלגלים.

משחק ראווה במחצית המשחק בין כוכבי עבר לשלקני כדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: יאיר צוקר)
משחק ראווה במחצית המשחק בין כוכבי עבר לשלקני כדורסל בכיסאות גלגלים (צילום: יאיר צוקר)

במחצית השנייה הניסיון ויתרון הפיזיות של החיפאים היה לטובתם, כאשר הם עולים ליתרון 30:27 שרק גדל ככל שעוברות הדקות. דותן מישר קבע 34:27 ור"ג הצליחו לחזור מאוחר מדי בהובלתו של שי ברביבי שהוריד את ההפרש. החיפאים לא אפשרו בריחה ומישר ובן שמחון הגדילו את הפער ל-40:29, סל עם הבאזר של ברביבי בסיומו של הרבע השלישי קבע 42:34 לבית הלוחם. ברבע הרביעי היה נראה שר"ג בדרך לחזור למשחק כשהם מורידים את ההפרש ל-4 נקודות 46:42. נשארו 5 דקות לסיום, אבל בן שמחון דאג שהיתרון רק יעלה ל-51:42 ומכאן כבר נראה שלמחזיקת הגביע יהיה קשה לחזור, חיפה שמרו היטב על היתרון והמשחק הסתיים בתוצאה 56:47 לבית הלוחם חיפה שזוכים בו לראשונה מאז שנת 2010.

דותן מישר, שקלע 15 נקודות נבחר לשחקן המצטיין במשחק, ואבי בן-שמחון סיים כקלע המוביל עם 18 נקודות. בצד המפסיד בלטו: שי ברביבי עם 17 נקודות ועידו שקורי עם 11 נקודות.

בית הלוחם חיפה מחזיקת גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים 2018 (צילום: קרן איזקסון)
בית הלוחם חיפה מחזיקת גביע המדינה בכדורסל כיסאות גלגלים 2018 (צילום: קרן איזקסון)

דותן מישר שנבחר למצטיין המשחק סיכם את הניצחון: "בחצי הראשון המשחק קצת קרטע, אבל אחרי זה התחברנו ושיחקנו טוב. הם חבר'ה נמרצים וצעירים בניגוד אלינו, והם שיחקו יפה מאוד". מישר התייחס גם לחזרתה של הקבוצה ממשחקי היורוליג: "היה ברור לגמרי שהיינו צריכים לשפר דברים שלא קשורים לכדורסל. מה שניצח לנו את המשחק זה שכל אחד ברמה האישית והקבוצתית תיקן את מה שהתקלקל לנו ביורוליג בשבוע שעבר. פתחנו את הטורניר מצויין, ניצחנו 30 הפרש את האוסטרים, אבל משהו בקבוצה התקלקל וסיימנו במקום הרביעי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!