דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אנתוני וארן

הדר בית"רי / מתנגדים לאלימות מינית: אוהדי בית"ר שמצילים את כבוד הקבוצה

הכירו את אוהדי בית"ר שלא יושבים בחיבוק ידיים אל מול שתיקת הנהלת הקבוצה בפרשת האקט המיני המשפיל בידי שחקן הקבוצה | משה זיאת, שיוזם איסוף תרומות למען נשים נפגעות מינית, "עמדה נחרצת נגד תקיפות מיניות"

שחקן בית״ר אנתוני וארן  ואוהדי בית״ר ירושלים (צילום: Laszlo Szirtesi / Shutterstock.com | יונתן זינדל / פלאש 90).
שחקן בית״ר אנתוני וארן ואוהדי בית״ר ירושלים (צילום: Laszlo Szirtesi / Shutterstock.com | יונתן זינדל / פלאש 90).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

"התחיל להיות ניגוד בין האם אתה תומך בוארן ובין הפמיניזם והתנגדות לתקיפות מינית, בעיני זה לא אמור להיות כך. כי אתה יכול להיות נגד תקיפות מיניות ולשחרר אמירה ברורה נגד, ומצד שני להבין שהעניין שלו צריך להתברר", אמר ל'דבר ראשון', אוהד בית"ר ירושלים, משה זיאת, שביחד עם עוד כ-50 אוהדים נוספים, יוזם איסוף תרומות למען נשים נפגעות תקיפה מינית, וזאת בתגובה לפרשת הניצול המיני ע"י שחקן הקבוצה, אנתוני וארן, שנחשפה השבוע.

בשבוע האחרון עולם הכדורגל סוער סביב שני סרטונים שהופצו בוואטסאפ, בהם נראים 4 גברים מבצעים אקט מיני פוגעני ומשפיל בבחורה מעורפלת. לפי החשדות את אחד מהסרטונים צילם שחקן בית"ר ירושלים, אנתוני וארן, המופיע בהם. הסרטונים עצמם צולמו במהלך עונת 2015/16 כאשר כל ארבעת הגברים הנראים בסרטון שיחקו ביחד בקבוצת הפועל ירושלים.

לאחר חשיפת הסרטונים החליטו ראשי המועדון של בית"ר שהם מגינים בכל מחיר על השחקן. הוחלט שלא להשעותו בשלב זה, נתנו לו לעלות בהרכב הקבוצה במשחק האחרון ביום שבת נגד מכבי נתניה וראשי הקבוצה נמנעים מגינוי פומבי. חלק מאוהדי בית"ר תמכו בו באימון המסכם ובמשחק עם שלטים ושירים, בהתנהלות שמציגה את אנתוני וארן כקורבן שמנסים לפגוע בו .

אוהד הקבוצה, משה זיאת החליט לקחת חלק בדיון הציבורי בצורה אחרת, ולהציל את כבודם של אוהדי ואוהדות בית"ר. "יש לזה היענות בקרב אוהדי בית"ר, תגובות ממש טובות" מספר זיאת בהתרגשות. "מבחינת תרומות האנשים עוד לא ממהרים לתרום, אבל מבחינת שיתופים, לייקים בכל הדפים הגדולים, זה לגמרי שם."

אוהדי בית"ר ירושלים ביציע המזרחי במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, 22 בינואר (צילום: רוי אלימה/ פלאש90)
אוהדי בית"ר ירושלים ביציע המזרחי במשחק בין בית"ר ירושלים לבני סכנין, 22 בינואר (צילום: רוי אלימה/ פלאש90)

זיאת מספר ל'דבר ראשון' מדוע החליט לעשות מעשה, "הצד של האמירה הברורה נגד תקיפות מיניות היה חסר, אני לא יכול לשחרר תגובה בשם אוהדי בית"ר, אבל אני יכול ליצור יוזמה כזאת ולתת לה לתפוס כמו שבאמת קרה". זיאת מתאר את המתח בין הנאמנות לקבוצה והאהבה לשחקנים ובין הערכים המנחים אותו, "ביוזמה לא גינינו אותו או תקפנו את וארן, אנו נותנים לדברים להתברר, אבל מביאים את העמדה הנחרצת שלנו נגד. בעיני זה שקול לכך שהמועדון יגיד 'אנו מגנים תקיפות מיניות', אבל זה עדיין בבירור."

היוזמה המבורכת, שעדיין נמצאת בתחילת דרכה, תופסת תאוצה ועכשיו החברים מתלבטים לאיזו עמותה יתרם הכסף שיצליחו לאסוף, "יש לנו כמה אופציות, אנחנו נסגור את זה היום או מחר בבוקר". זיאת מקווה שכמה שיותר אוהדי בית"ר יצטרפו ויהפכו את היוזמה הזאת לתרומה משמעותית. היוזמה היצירתית של זיאת מצביע על כך שרוב האוהדות והאוהדים מתנגדים לניצול נשים, טוב יעשו בכירי המועדון ויצטרפו לאמירה החשובה הזו.

לתרומות עבור היוזמה לחצו כאן

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!