דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פנסיה

מחדל הפנסיות / ההסתדרות: ניאבק בקיצוץ הקצבאות ממבוטחי הקרנות הוותיקות

קרן 'עמיתים', המנוהלת ע"י האוצר, תקצץ אלף ש"ח בשנה מקצבתם של רבע מיליון גמלאים עקב טענות לגירעון אקטוארי | ניסנקורן: "כיסוי הגירעון מכיסם של הפנסיונרים - דרישה מופרכת שמביישת את מדינת ישראל" | היום (ה') - הפגנת מחאה בת"א

גמלאים מפגינים מחוץ לכנסת במחאה על מדיניות האוצר. ארכיון יולי 2013 (צילום: פלאש90)
גמלאים מפגינים מחוץ לכנסת במחאה על מדיניות האוצר. ארכיון יולי 2013 (צילום: פלאש90)
עמר כהן
טל כרמון
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות יוצאת למאבק כנגד כוונת האוצר לקצץ בקצבאות הפנסיה של מבוטחי קרנות הפנסיה הוותיקות. זאת, לאחר הודעת קרן 'עמיתים' על קיצוץ בקצבה הפנסיונית של כרבע מיליון גמלאים בכאלף שקלים בשנה. הקרן, המנוהלת על ידי משרד האוצר ומאגדת את קרנות הפנסיה הותיקות שהולאמו ב-2003, טוענת לגרעונות הנובעים מדחיית העלאת גיל הפרישה לנשים. הבוקר (חמישי) תקיים הסתדרות הגמלאים הפגנה בצומת הרחובות ארלוזורוב ואבן גבירול בתל אביב. יו״ר הסתדרות הגמלאים שמוליק מזרחי דורש את התערבותו של שר האוצר כדי "למנוע את גזלת כבשת הרש", לדבריו.

"ההסתדרות לא תיתן יד ולא תאפשר פגיעה בציבור הגמלאים". הודיע אתמול יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן והוסיף כי "הציפייה כי המשאבים לכיסוי הגרעון שאליו נקלעו הקרנות יגיעו מכיסם של הפנסיונרים היא דרישה מופרכת שמביישת את מדינת ישראל. אני קורא לממשלה ולמקבלי ההחלטות, להפגין אחריות לאומית ולפעול באופן מיידי להשגת פתרון הולם למחדל. לא נעמוד מנגד בשעה שמתוכנן גזל מאחת האוכלוסיות החלשות בארץ ולא נהסס לפעול בכל האמצעים שעומדים לרשות ההסתדרות על מנת למנוע את רוע הגזרה"

חשוב לציין כי לפני כחמש עשרה שנים, במסגרת ההחלטה להלאים את קרנות הפנסיה הוותיקות, התחייבה הממשלה להעמיד רשת ביטחון לקרנות שהפכו לקופה סגורה שלא קולטת חברים חדשים. בנוסף, שונתה ההצמדה של קצבאות הקרנות הוותיקות – מהצמדה לשכר הממוצע במשק להצמדה למדד המחירים לצרכן. מאחר וקצב העליה של המדד נמוך מזה של השכר הממוצע, נשחקה הקצבה החודשית של הגמלאים במאות שקלים בחודש.

ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני) המשמש כיו"ר עמית של שדולת הגמלאים בכנסת הגיב גם הוא לפרסומים ואמר כי "הממשלה חייבת להושיט יד באופן מידי לקרנות הפנסיה שנקלעו למצוקה ולסייע להם. העובדה שהממשלה כשלה בהסדרת הסדרי הפרישה, אינה צריכה לפגוע בשום אופן באזרחים הוותיקים. זו העת להגדיל את תשלומי הפנסיה שכן רבים מהגמלאים נזקקים להם ולהימנע  מלהקטינם. שוב הממשלה בורחת מאחריות ומשאירה לאזרחים הוותיקים לשאת על גבם את מחדליה".

שותפו של שי לראשות השדולה ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי "זו פשוט שערורייה – מבקר המדינה מוצא עודפים מוסתרים של 20 מיליארד שקל שהאוצר מחביא בתקציב ורוצה בכל זאת להפוך את הגמלאים לקופה הקטנה שלו. אעשה על זה מלחמה ולא ניתן מצב שיגזלו מהפנסיות של הגמלאים כדי לכסות על מחדלי הממשלה. לקצבאות הקשישים צריך להוסיף ולא להוריד מהן."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!