דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

יום הבוחר / שעה לסגירת הקלפיות - 50% הצבעה בבחירות ליו"ר מר"צ

אחרי חודשים של מסע בחירות, הגיעו לקו הגמר ארבעה מועמדים, כשהמובילים ביניהם הם חה"כ תמר זדנברג ואבי בוסקילה | 130 הקלפיות הפרוסות ברחבי הארץ ייסגרו בשעה 22:00, התוצאות הסופיות צפויות להתקבל זמן קצר מאוחר יותר

תמר זנדברג ואבי בוסקילה מצביעים בפריימריז היום (צילום: תומר נויברג / מרים אלסטר / פלאש 90).
תמר זנדברג ואבי בוסקילה מצביעים בפריימריז היום (צילום: תומר נויברג / מרים אלסטר / פלאש 90).
שי ניר

כמחצית מ-31,680 בעלי זכות בחירה ניגשו עד כה לקלפיות על מנת לקבוע מי יהיה היו"ר הבא של מרצ. מלבד שני המועמדים המובילים: אבי בוסקילה וח"כ תמר זנדברג, נותרו במירוץ גם  אופיר פז, ודוד קשני.

130 הקלפיות, הפרוסות ברחבי הארץ, יפעלו (במרבית המקומות) מ-12:00 ועד 22:00. ההצבעה תעשה בשיטה ממוחשבת, דבר המבטיח כי התוצאות יתקבלו זמן קצר אחרי סגירת הקלפיות. אחרי סגירת הקלפיות תיערך התכנסות בגני התערוכה בתל אביב, תוכרז המנצחת או המנצח.

קלפי בחירות במרצ. ארכיון (צילום: גיל יערי/ פלאש 90)
קלפי בחירות במרצ. ארכיון (צילום: גיל יערי/ פלאש 90)

מרצ, והשמאל הישראלי, עברו טלטלה בסוף פברואר, בעקבות הודעתם של יו"ר המפלגה היוצאת זהבה גלאון, ויו"ר הסיעה בכנסת ח"כ אילן גילאון על פרישתם מהמירוץ. השניים נחשבו למועמדים מובילים, ובמטותיהם נערכו לקרב צמוד, אך פרישתם טרפה הלכה למעשה את הקלפים.

מאז פרש גם מי שרבים ציפו שימלא את המשבצת הסוציאל-דמוקרטית במפלגה, הפעיל החברתי אבי דבוש שקרא לתומכיו להצביע עבור זנדברג. גם גילאון חיזק את סיכוייה של זנדברג במירוץ, כשקרא לקבוצת ה"אדומים" (מחזיקי הקו הסוציאל-דמוקרטי) שתמכו בו, להצביע עבורה. זנדברג זכתה גם לתמיכת חברי הכנסת מיכל רוזין ועיסאווי פריג'.

הודעה שטלטלה את המירוץ, זהבה גלאון ואילן גילאון בימים אופטימיים יותר (צילום: גדעון מרקוביץ'/ פלאש 90)
הודעה שטלטלה את המירוץ, זהבה גלאון ואילן גילאון בימים אופטימיים יותר (צילום: גדעון מרקוביץ'/ פלאש 90)

מנגד, איש חיי הלילה התל אביבי אמרי קלמן, שהתמודד אף הוא לראשות המפלגה אך פרש מהמירוץ, הכריז על תמיכה בבוסקילה.

שלא במפתיע, מטות הבחירות של כל המועמדים הביעו אופטימיות לקראת יום הבחירות, וטענו כי הם משוכנעים שהכף נוטה לטובתם.

"אני סומך על חברות וחברי מרצ שישלימו בקלפי את המהלך האדיר שהתחילה זהבה גלאון ויבחרו במהפכה שאני מציע", אמר אמש בוסקילה. לדבריו, "החל מיום שישי בבוקר מרצ בראשותי תתחיל במסע חזרה ללב הציבור הישראלי, תהיה לצדו במאבקים חברתיים ותגיע לכל פינה בארץ כדי להקשיב, לנהל דיאלוג ולפתור בעיות. רק כך, בשטח ובשיח של סולידריות וחמלה, מרצ תחזור להיות מפלגה גדולה, סוחפת ורלוונטית".

זנברג אמרה אמש כי היא "קוראת לכם להצטרף אליי ולהחזיר את מרצ להיות המפלגה הגדולה והרלוונטית שכולנו כמהים לה, מפלגה שיורדת מהיציע ועולה למגרש. אני צריכה את כל אחת ואחד מכם בקלפי.  אני לא שוכחת את ההבטחה שלי, אנחנו נהיה חלק מקואליציית מרכז שמאל ונחזור חזרה לממשלה. יש ריח חזק של שינוי באוויר ומהיום מפסיקים להתנצל ומתחילים לנצח! מרצ מתעוררת – צאו להצביע".

פז מסר כי "היריב שלנו אינו חד"ש או המחנה הציוני. היריב שלנו, של הנאמנים למדינה ולחוקיה, של השומרים על ערכיה ועל ביטחונה – הוא המחנה האתנוקרטי-תאוקרטי שאין לו כוונות להיעלם מעצמו. שקד, יוגב, סמוטריץ' ובנט, רגב, לוין וחבריהם הם היריב. בעת הזאת יש פחות חשיבות לפרסונה שתוביל. כובד המשקל חייב להיות בדרך, בחזון שיוביל אותנו לניצחון נגד המשטר אותו טיפחו נתניהו והמתנחלים מאז 1993. אסור לנו לחשוב רק על טובת השמאל או  מרצ – אנו המבוגר האחראי המעוניין לגלות אחריות לאומית – לטובת המדינה ולטובת כלל אזרחיה".

לרשימת הקלפיות המלאה, ושעות הפתיחה שלהן, לחצו כאן. לאיתור קלפי על גבי מפה, לחצו כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!