דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שחקני נבחרת ישראל בכדורגל ערכו צילום נגד גזענות במגרשים

הצילום נערך באימון לקראת משחק הידידות מול רומניה (שבת) ולרגל יום המאבק הבינלאומי בגזענות | מתוך סקר חדש בנוגע לגזענות במגרשים עולה ש - 48% מהישראלים נמנעים מהגעה למשחקי כדורגל בגלל אירועי גזענות ואלימות

שחקני נבחרת ישראל בכדורגל בועטים את הגזענות מהמגרשים. זה יפה, אבל האם זה מספיק? (צילום: גדעון מרקוביץ׳ / ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקני נבחרת ישראל בכדורגל בועטים את הגזענות מהמגרשים. זה יפה, אבל האם זה מספיק? (צילום: גדעון מרקוביץ׳ / ההתאחדות לכדורגל בישראל)
דבר ספורט

לרגל יום המאבק הבינלאומי בגזענות שצויין אתמול (ד'), התכנסה נבחרת ישראל לתמונה קבוצתית בקריאה משותפת נגד הגזענות במגרשי הכדורגל. מנכ״ל ההתאחדות, רתם קמר: ״ההתאחדות לכדורגל חרתה על דגלה מאבק חסר פשרות בגזענות בצד טיפוח וקידום אחריות ומעורבות חברתית. אין דוגמה טובה יותר מנבחרות ישראל, והנבחרת הבוגרת בראשן, לחבר בין דומים ושונים ולאחד סביבה את כולם. הכדורגל ינצח את הגזענות, בכך אין לי ספק״. התכנית "בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים" של "הקרן החדשה לישראל" בשיתוף ההתאחדות לכדורגל יזמו את האירוע.

בתוך כך, התכנית יזמה טורניר ילדים מיוחד יחד עם 200 ילדים מעירוני נשר, הפועל חוף הכרמל, הפועל בני אעבלין, הפועל בני בענה והפועל רובי שפירא חיפה. ממועדון הפועל רובי שפירא חיפה נמסר כי מטרת הטורניר הוא לגדל דור שמשאיר כל דבר שלא קשור לכדורגל, מחוץ לתחומי המגרש. 

בנוסף, סקר חדש בנוגע לגזענות במגרשים מעלה ש – 48% מהישראלים נמנעים מהגעה למשחקי כדורגל בגלל אירועי גזענות ואלימות, 72% מהנשאלים טענו שאלימות האוהדים מונעת מהם להגיע, 66% טוענים שגם הגזענות מהווה סיבה לכך שהם לא רוצים להגיע למגרשים. הסקר כלל 601 נשאלים והתשאול בוצע בפאנל האינטרנטי של חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון.

עוד עולה מהסקר 59% מהנשים טענו שהחשש מהטרדה מינית מונע מהן להגיע למגרשים (54% מאמינים שיותר נשים במגרשים ישפרו את חוויית הכדורגל בארץ ורק 22% לא מסכימים עם זה). 43% מכלל הנשאלים טענו שהם יתעניינו יותר במשחק אם יצליחו להתמודד עם התופעות הללו. 72% מאמינים שלשחקנים יש אחריות למגר את התופעות הללו. אך רק 32% מהנשאלים חושבים ששחקנים צריכים לצאת מהמגרש כמחאה על תופעה של אלימות או גזענות. 19% מאמינים שהם צריכים להורות לקהל להפסיק ו-38% טוענים שהשחקנים צריכים להתמודד עם התופעה רק אחרי המשחק.

שחקני נבחרת ישראל וספרד במוקדמות המונדיאל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
שחקני נבחרת ישראל וספרד במוקדמות המונדיאל (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

53% מהנשאלים טענו שהמשטרה והפרקליטות לא עושות מספיק כדי למנוע מקרי אלימות. רק 9% חושבים שהגורמים הללו עושים מספיק. כמו כן, 51% מהם חושבים שהעונשים קלים מדי. 58% מהנשאלים טענו שהרמה הנמוכה הם סיבה לכך שהם נמנעים מלהגיע למגרשים. 50% דיברו על מחיר כרטיסים גבוה מדי. ו-48% דיברו על רמת מתקנים ותנאים במגרש. נתון מעניין נוסף 88% מהנשאלים חושבים שזה חיובי מאוד שערבים ויהודים משחקים כדורגל יחדיו בקבוצות. רק 4% חושבים שזו תופעה מזיקה. 5% חושבים שכדורגל ישראלי צריך להיות על טהרת היהודים בלבד.

נתון הקשור לכדורגל נשים – 70% מאמינים שכדורגל נשים יכול לתרום לקידום נשים בחברה הישראלית וניפוץ תקרת הזכוכית עבור נשים. רק 11% חושבים שמעורבות נשים בכדורגל רק מפריעה , כדורגל זה ספורט גברי וכך צריך שיישאר (מתוך ה-11% רק 8% מהם נשים והשאר, 92% גברים).

מנכ"ל הקרן החדשה לישראל מיקי גיצין אמר: "הקרן החדשה לישראל מובילה את המאבק בגזענות  ומקדמת שוויון וחיים משותפים במגוון תחומים. הכדורגל הישראלי, ונבחרת ישראל מייצגת את כל גווני החברה הישראלית ומהווה דוגמא ומופת ליכולת לחבר בין אוכלוסיות ללא הבדל בין מוצא, גזע ודת האדם. היוזמות של התכנית בועטים את האלימות והגזענות מהמגרשים יחד עם ההתאחדות לכדורגל וקבוצות שונות, מחזקות את השינוי ערכי והחברתי על הדשא, במגרשים ומחוצה לה, והיא בעלת השפעה חשובה על החברה הישראלית".

לקראת משחק הידידות מול נבחרת רומניה שייערך במוצ"ש, המאמן הזמני אלון חזן, עשוי לפתוח עם ביברס נאתכו כקפטן. אריאל הרוש יפתח בוודאות בשער, בן ביטון, לואי טאהא, איתן טיבי וטאלב טאווטחה יפתחו בהגנה. בקישור יעלו נאתכו, כיאל, מליקסון ומיכה או אלמוג כהן, בחוד קיימת עדייו ההתלבטות בין המוזמן הטרי דיא סבע לחנן ממן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!