דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיפ"א

כדורגל נשים עולמי / נשיא פיפ"א נתקל בהתנגדות לתכניתו ליצור ליגת נשים חדשה

אינפנטינו רוצה לקדם את כדורגל הנשים העולמי, אך האם זו הדרך? | "מהו המבנה ומי מנהל אותו? האם הם בעלי ידע רחב? ומה האמצעים הכלכליים שיש להם? זה לא מספיק להוסיף מספר נשים לגופים המארגנים של פיפ"א"

טנג'נה האיני, יו"ר ועדת כדורגל הנשים בפיפ"א לשעבר ( Frederic Stevens/Getty Images IL)
טנג'נה האיני, יו"ר ועדת כדורגל הנשים בפיפ"א לשעבר ( Frederic Stevens/Getty Images IL)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בתחילת השבוע התקיים דיון בכנס התאחדות הכדורגל העולמית פיפ"א על הקמת ליגת נשים חדשה שתכלול את 16 הנבחרות הטובות בעולם שיפגשו במהלך חודש נובמבר לטורניר קצר בו יקבעו את נבחרת הנשים הטובה בעולם. למרות שנראה שישנו רב ברור להצעה ותמיכה גורפת של התאחדויות השונות, ההתנגדות של ההתאחדות האירופאית (אופ"א) עצרה לזמן הקרוב את הפיכת הרעיון לממשי והחזירה את אנשיו של יוזם ההצעה הנשיא פיפ"א ג'אני אינפנטינו לסבב הדיונים עם מקביליו מאופ"א כדי למצוא פתרון מתקבל על הדעת לשני הצדדים.

מתנגדת נוספת לרעיון החדש היא טנג'נה האיני, לשעבר יו"ר ועדת כדורגל הנשים בפיפ"א. בראיון לאתר החדשות inside world football אמרה האיני שמבחינתה הרצון של פיפ"א לקדם את כדורגל הנשים הוא מבורך, רק שהוא צריך להיעשות באופן אחר. "זה מעולה שפיפ"א רוצה לעשות משהו, אבל ההצעה שהועלתה זה לא מה שיעזור לכדורגל ברחבי העולם. זה נראה שהיה חסר שם התייעצות משותפת. כשהייתי שם אמרתי שזה לא מה שכדורגל הנשים צריך. באירופה, הלוז כבר מלא, להוסיף עוד תחרות בינלאומית, בלי להתייעץ על כך קודם (עם אופ"א), זה סיכון גדול מדי. אני מבינה את הרצון של פיפ"א לזכות בתמיכת הקונפדרציות האחרות, אבל (אי אפשר) לעשות את זה בלי להקשיב לליגות או לקבוצות, בעיקר באירופה- שם ישנו אתגר אמיתי בשחרור השחקניות למשחקים הבינלאומיים".

האתגר האמתי בעיניה אינו תלוי בהוספת עוד טורניר כזה או אחר ללוז הבינלאומי, אלא בשינוי המבנה הארגוני של פיפ"א ביחס לכדורגל הנשים. "אם אתה לוקח ברצינות את כדורגל הנשים, זה מסתכם בשניים או שלושה דברים. מהו המבנה ומי מנהל אותו? האם הם בעלי ידע רחב שמכשיר אותם לעמוד בראש המבנה? ומה האמצעים הכלכליים שיש להם? זה לא מספיק להוסיף מספר נשים לגופים המארגנים של פיפ"א, זה מאוד משמעותי שהיום ועדת כדורגל נשים בפיפ"א כבר אינה קיימת". לפי דעתה השינוי האמתי, במידה והוא אכן קיים, בגישה של פיפ"א לכדורגל הנשים תבחן במהלך ניהול מונדיאל 2019 שיערך בצרפת. "האם השחקניות יצטרכו עדיין לנסוע במחלקות תיירים? מה יהיה הפרס הכספי? אני מקווה שיהיה שיפור משמעותי בין המונדיאל הקודם (קנדה 2015) לזה".

כפי שכבר דווח ב'דבר ראשון', הצעתו של אינפנטינו יצירת ליגה שתכלול את 16 הנבחרות הטובות בעולם ותצא לפועל כבר בנובמבר 2019. בנוסף, יוקמו לפי נשיא פיפ"א ארבע ליגות אזוריות שהנבחרות הטובות בהן יוכלו להתקדם לליגת הנבחרות הבכירה. המטרה של הרעיון החדשני היא שפיפ"א תיקח חלק משמעותי בעיצוב כדורגל הנשים בעולם ובגדילה המתמדת בהתעניינות בו. המחשבה של פיפ"א שמהלך בסדר גודל כזה יצור עניין רב יותר בכדורגל הנשים העולמי וימשוך משקיעים וקהלים נוספים לכדורגל הנשים.

עמדתה של התאחדות הכדורגל של אופ"א נובעת מהחשש שלהן שהליגות הבכירות באירופה (ליגת האלופות, צרפת, גרמניה ואנגליה) יפגעו מהתחרות שהטורניר העולמי ייצור. הדרישה האירופאית מציעה ששאר המדינות מרחבי העולם יארגנו טורנירים דומים ושכל התאחדות יבשתית תקדם את הנבחרות שלה.

אינפנטינו היה מעוניין שהרעיון יתגשם תחת כהונתו. הוא מתכונן לבחירות שיתקיימו בשנה הבאה ורצה, ע"י הקמת הליגה, להוציא לפועל שתי הבטחות שהוא נתן בבחירות הקודמות – קידום משמעותי של כדורגל הנשים בעולם, והבטחה שמדינות קטנות יותר מרחבי העולם יזכו לארח טורנירים משמעותיים של פיפ"א ויקבלו חשיפה חיובית. כך, מדינות קטנות יותר יוכלו לארח את ליגות הנשים של פיפ"א.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!