דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פסח התשע"ח

פסח התשע"ח / עדיין לא יודעים איפה או עם מי תחגגו בליל הסדר? פה יש הצעות נפלאות

יוזמות רבות, וותיקות וחדשות, לסטרייטים וללהט"ב, לוותיקים וצעירים, בכל הארץ - מבטיחות שאף אחד לא ישאר לבד בפסח | רוצים לארח בסדר שלכם? אוהבים לפתוח את השולחן ואת הלב? בשבוע הבא נפרסם את ההזמנות שלכם

שולחן ליל הסדר - יש מקום לכולם (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
שולחן ליל הסדר - יש מקום לכולם (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

מעבר למצות, הפקקים והקניות, מביא איתו ליל הסדר גם אווירה משפחתית וחגיגית. ארגונים, אנשים פרטיים ומשרדי הממשלה משתדלים שהאווירה הזו לא תפסח על אף אחד ואחת, וברחבי הארץ פורחות יוזמות רבות לאירוח בליל הסדר, ואף ארוחות וחגיגות מיוחדות. כמו בשנה שעברה, ריכזנו עבורכןם את היוזמות וההצעות שאנחנו מכירים.

רוצים לארח? מכירות עוד יוזמת אירוח? שלחו לנו למייל ta199@davar1.co.il ובשבוע הבא תתפרסם כתבה נוספת עם שלל ההצעות.

"השנה משאירים כיסא לא רק לאליהו!" – לקראת ליל הסדר ובפעם השנייה ברציפות, המשרד לשוויון חברתי יוזם את הקמפיין הקורא לארח בליל הסדר אזרחים ותיקים בודדים.

השרה גילה גמליאל: "הערבות ההדדית היא מהותו של ליל הסדר, ובטוחני כי הציבור בישראל יתגייס בהמוניו. גם השנה, משאירים כיסא לא רק לאליהו אלא גם לאזרחיות ואזרחים ותיקים. גם השנה עושים סדר חברתי ומזמינים אזרחיות ואזרחים ותיקים להתארח בליל הסדר. אני קוראת לכל מי שיש ביכולתו לארח בליל הסדר, להזמין אזרחיות ואזרחים ותיקים לארוחת החג. לבירור, תיאום והרשמה, אני מזמינה את הציבור – הן המשפחות והן האזרחיות והאזרחים הוותיקים – לפנות למוקד 8840* של המשרד לשוויון חברתי. הערבות ההדדית היא מהותו של ליל הסדר, ובטוחני כי הציבור בישראל יתגייס בהמוניו. השנה, משאירים כיסא לא רק לאליהו אלא גם לאזרחיות ואזרחים ותיקים".

במשרד העבודה והרווחה גם דואגים לזקנים שלנו, ומממנים לכל קשיש בודד (ערירי) שהות של עד יומיים במהלך החג הראשון ועד שלושה ימים במהלך החג השני (30-31/3/18 חג ראשון, 5-7/4/18 חג שני), הכוללות אירוח מלא, לינה, ארוחות חג ופעילויות חברתיות. שר העבודה והרווחה חיים כץ: "המטרה שלנו היא להבטיח שאף אזרח ותיק לא יישאר רעב או בודד בפסח, ואני קורא לכל האזרחים הוותיקים שחיים בגפם להירשם לפעילויות המשרד. אני מודה לעובדי המשרד שמובילים את הפרויקט ופועלים במסירות רבה לאורך השנה לרווחת האזרחים הוותיקים".

נוסף לכך, מערך ההתנדבות של משרד העבודה והרווחה מפעיל תוכנית בשם "כולנו מסובין", המחברת בין משפחות, קהילות, מוסדות וארגונים, המעוניינים לארח ולבין אזרחים ותיקים בודדים שמעוניינים להתארח בערב החג. במסגרת התכנית נערכו בשנה הקודמת 456 אירועי סדר ב-143 יישובים ברחבי הארץ.

סדר פסח (צילום אילוסטרציה: אדי ישראל / פלאש 90).
סדר פסח (צילום אילוסטרציה: אדי ישראל / פלאש 90).

כל מי שמעוניין להתארח במסגרת נופשונים וכן במסגרת "כולנו מסובין" או לארח אזרחים ותיקים בערב החג, מוזמן לחייג מכל מכשיר טלפון למוקד 118 שמפעיל משרד העבודה והרווחה 24 שעות ביממה כל ימות בשנה, או לפנות למחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית.

מהמשרד מדגישים כי כ-14,000 ניצולי שואה סל מזון לביתם בהשקעה של כ-1.5 מיליון ₪, זאת בנוסף למימון חלוקה יומית של כ-4,000 מנות חמות לניצולי שואה בהשקעה של 5 מיליון ₪ בשנה. ותקציב קמחא דפסחא יעמוד השנה על 18 מיליון ₪: לבקשת שר העבודה והרווחה חיים כץ, האוצר יקצה 14 מיליון ₪ לטובת קמחא דפסחא, ומשרד העבודה והרווחה יוסיף עוד 4 מיליון ₪, ובסה"כ יחולקו לרגל חג הפסח סלי מזון בהיקף של 18 מיליון ₪. השר כץ הודה לשר האוצר משה כחלון על היענותו. בשנה החולפת תמך המשרד במימון 675 אלף סלי מזון למשפחות נזקקות בפסח ולמעלה מ-600 אלף סלי מזון למשפחות בחגי תשרי.

סדר בין הרפת לשלחין: גם בקיבוצים פותחים את הבית, וקוראים למי שרוצה להצטרף לשולחן הסדר להגיע: "אנחנו שמחים שהקיבוצים פותחים גם השנה את הדלת ואת הלב במטרה לסייע לכל אחת ואחד ולמצוא מקום מי שאין להם עם מי לחגוג את ליל הסדר". רון ויצנר מאגף הצעירים והמעורבות בחברה התנועה הקיבוצית, שמרכז את הנושא השנה: "אנחנו שמחים שהקיבוצים פותחים גם השנה את הדלת ואת הלב במטרה לסייע לכל אחת ואחד ולמצוא מקום מי שאין להם עם מי לחגוג את ליל הסדר. אנחנו רואים מצווה אנושית לחבר בין עשרות רבות של בודדים שמסיבות מגוונות אין להם עם מי לחגוג, ובין קיבוצים ברחבי הארץ, על מנת שכל אחד ואחת במדינת ישראל ישב בערב פסח לשולחן החג". מעוניינים להתארח בקיבוצים? אנא פנו לרון 0545637634  ron@tkz.co.il

בתל אביב מתקיימים לא מעט סדרים ציבוריים גדולים – לקהילה האתיופית ביפו למשפחות, קשישים ובודדים וליל סדר לקהילה הגאה

סדר פסח שנערך על ידי המישלמה ליפו: ליל הסדר הגדול בישראל לקהילה האתיופית יתקיים זו השנה השישית ביפו. ליל הסדר כהלכתו יכלול ארוחת חג מסורתית וקריאת הגדה.
האירוע מתקיים בשיתוף ארגון עמותת אביב התורה ועיריית תל אביב יפו – מוקד הקליטה, אגף הקהילה, המישלמה ליפו. הרישום לאירוע מתבצע במוקד הקליטה ביפו או בטלפון 03-6091595, ומתקיים באולמי ויולה (הלוחמים 1 ת"א) סמוך לבית החולים וולפסון, ומתחיל בשעה 17:30

סדר פסח קהילתי ב בית דני בשכונת התקווה (צילום: עירית תל אביב-יפו – מח' רבעים ושכונות)
סדר פסח קהילתי ב בית דני בשכונת התקווה (צילום: עירית תל אביב-יפו – מח' רבעים ושכונות)

סדרים קהילתיים: זו השנה ה-17 שבה נערך בתל אביב-יפו סדר קהילתי לבודדים או לכאלה שידם אינם משגת. באירועים השונים משתתפים תושבים רבים אשר מגיעים מכל רחבי העיר. הסדר מתחיל בשעה 19:30, ועתידים להשתתף בו כמה מאות אנשים. הסדר מתקיים במרכז קהילתי בית דני, סמטת כביר 4, ומרכז קהילתי נווה עופר, שז"ר 37. כניסה חופשית – ברישום מראש- הזמנות יחולקו לנרשמים. טלפון להרשמה ולהזמנות:  מזכירות מרכז קהילתי בית דני – 03-6878277, מזכירות מרכז קהילתי נווה עופר 03-6824293

סדר סטרייט פרנדלי: למעלה משני עשורים, האגודה למען הלהט"ב מקיימת את ארוחת ליל הסדר המסורתית, לכ-250 איש ואישה, אשר אין להם עם מי לציין את החג. א.נשים שהמשפחות מפנות להן עורף, חברי קהילה במצוקה כלכלית, ולהטבים שרוצים לעשות את החג באווירה שונה. ארוחת החג מתקיימת תודות לתרומות ומתנדבים ומתנדבות ובשיתוף המרכז הגאה בתל אביב. המרכז הגאה בגן מאיר, טשרניחובסקי 22 א' (גן מאיר).

סדרי פסח לקשישים – מינהל השירותים החברתיים בת"א מארגן סדרי חג לתושבי העיר בדגש על קשישים ובודדים, כמדי שנה במספר מוקדים בעיר. הרישום מתבצע באמצעות מחלקות הרווחה ומועדוני הקשישים הפזורים ברחבי העיר.

סדר פסח בשיתוף ארגון "דור לדור" מתקיים בנמל תל אביב בביתן 12, מועדון 'talk house', רחוב התערוכה 3 בשעה: 18:00, הכניסה חופשית – ברישום מראש
טלפון להרשמה ולהזמנות: 050-5973002. סדר פסח לקשישים במרכז יום לקשיש "נווה תמר יפו" ביפו יתקיים ברח' חיננית 5, יפו בשעה: 20:00, טלפון להרשמה ולהזמנות: 03-6590777, 03-7246293.

גם בעיריית גבעתיים מזמינים את התושבים לחגוג יחד:

רוצים לארח? מכירות עוד יוזמת אירוח? שלחו לנו למייל ta199@davar1.co.il ובשבוע הבא תתפרסם כתבה נוספת עם שלל ההצעות.

חג חירות שמח!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!