דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אבי בוסקילה

הנבחרת / ניצחון מוחץ לתמר זנדברג בבחירות לראשות מרצ: "חזרנו להאמין בעצמנו"

17,031 בעלי זכות בחירה מימשו אתמול (חמישי) את זכותם והצביעו | אבי בוסקילה, שהתמודד מול זנדברג, זכה ב-4,841 קולות | "אנחנו נהיה חלק מקואליציית מרכז שמאל ונחזור חזרה לממשלה", אמרה זנדברג במהלך היום

תמר זנדברג בעמדת הצבעה בפריימריז (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
תמר זנדברג בעמדת הצבעה בפריימריז (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
שי ניר

נצחון מוחץ לתמר זנדברג בבחירות  שננעלו אמש (ה') לראשות מרצ. זנדברג זכתה לאמונם של 71% מהמצביעות והמצביעים שהגיעו במהלך היום לקלפיות ברחבי הארץ. "זה לא היום שלי אלא של מרצ. חזרנו להאמין בעצמנו, חזרנו למגרש הפוליטי. מרצ תוביל ממחר בבוקר מהפכה. אני מברכת ומצדיעה לזהבה גלאון שהובילה את המפלגה בתקופה קשה ומאתגרת. מודל של מנהיגות ואומץ ציבורי", אמרה הערב זנדברג שהגיעה עם בן זוגה אורי זכי ובתה אביגיל לגני התערוכה.

בנאום הנצחון שלה הודתה זנדברג לשותפיה לקמפיין, "מודה לאבי דבוש על מה שהבאת והמנהיגות. מודה לאילן. אני יודעת שהיה רוצה לעמוד כאן הערב. אבל פרש בנסיבות… אבל הערב נראה אותו חוזר לעמוד בשורה הראשונה איפה שמגיע לו." כזכור, גלאון הביע תמיכה בזנדברג אחרי שהתחייבה למסמך עקרונות מפורט המבוסס על תפישת עולם כלכלית-חברתית סוציאליסטית.

"מרצ חוזרת ובגדול. אנחנו נוביל כוח שמאלי חזק בכל מקום. אנחנו נהיה חלק מהמהפך שישראל משוואת לו. אנחנו נהיה פה לציבור עצום שלא ויתר על הדמוקרטיה הישראלית. לכל מי שהבין שהכיבוש מאיים על הדמוקרטיה בישראל", אמרה אמש זנדברג, וקראה לחבריה ממפלגות השמאל מרכז לחבור למרצ, "זה הזמן לעשות סוף לפייק פוליטיקה. מזמינה את חברי הכנסת וחברי העבודה שנמאס להם מחשבונאות וההתחנפות לימין לבוא אלינו. סתיו שפיר מרב מיכאלי שלח יונה, גרמן… אתם מסכימים איתנו וכל פעם מתרצים. את התוצאות רואים בסקרים. צאו מהארון הפוליטי."


מאז פרש גם מי שרבים ציפו שימלא את המשבצת הסוציאל-דמוקרטית במפלגה, הפעיל החברתי אבי דבוש שקרא לתומכיו להצביע עבור זנדברג. גם גילאון חיזק את סיכוייה של זנדברג במירוץ, כשקרא לקבוצת ה"אדומים" (מחזיקי הקו הסוציאל-דמוקרטי) שתמכו בו, להצביע עבורה. זנדברג זכתה גם לתמיכת חברי הכנסת מיכל רוזין ועיסאווי פריג'.

תמר זנדברג ואבי בוסקילה משלבים ידים לאחר נצחונה של זנדברג בבחירות לראשות מרצ (צילום: שי ניר)
תמר זנדברג ואבי בוסקילה משלבים ידים לאחר נצחונה של זנדברג בבחירות לראשות מרצ (צילום: שי ניר)

במערכת הפוליטת הזדרזו לברך את זנדברג, זהבה גלאון קראה לה לתת בראש, והחברים מהמחנה הציוני איחלו בהצלחה.

ח״כ עמיר פרץ מברך את יו״ר מר״צ החדשה, ח״כ תמר זנדברג: ״ברכות לתמר זנדברג ⁦‬⁩על בחירתה לראשות מרצ, שותפה חשובה למאבק למען צדק חברתי ושלום. מרצ עברה תהליך דמוקרטי חיוני של התעוררות וחידוד עמדות. זו הזדמנות לחשוב ולפעול כגוש הנאבק על החזרת התיקווה לעם ישראל כי יש סיכוי להחליף את השילטון בישראל.״

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "מברך את תמר זנדברג על בחירתה לעמוד בראשות מרצ ומאחל לה להיות שותפה שלנו להחלפת השלטון עבור העם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!