ספורט

כדורגל / רבע גמר ליגת האלופות נשים: סיטי, ליון וצ'לסי בדרך לחצי הגמר

הסיבוב הראשון של רבע גמר ליגת האלופות נשים האיר פנים לאנגליות - צ'לסי ניצחה 0:2 את מונפילייה וסיטי מנצחת 0:2 את לינקופינגס משבדיה | אלופת אירופה ליון מנצחת 1:2 את ברצלונה | וולפסבורג הגרמנית עם 0:5 על פראג

מנ'צסטר סיטי מול לינקופינג ברבע גמר ליגת האלופות נשים בכדורגל (Martin Rickett/PA via AP)
מנ'צסטר סיטי מול לינקופינג ברבע גמר ליגת האלופות נשים בכדורגל (Martin Rickett/PA via AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

השבוע נפתח הסיבוב הראשון של רבע גמר ליגת האלופות נשים. בשני ערבי משחקים שהתקיימו בימי רביעי חמישי ניצחו שתי הנציגות של הליגה האנגלית צ'לסי ומנצ'סטר סיטי את יריבותיהן מונפלייה ולינקופינגס (שבדיה). האלופה הגרמנית וולפסבורג הביסה 0:5 את סלביה פראג ובמשחק המעניין של רבע הגמר ליון אלופת אירופה מנצחות בקושי 1:2 בבית את ברצלונה שהופכת לכוח עולה בשנתיים האחרונות באירופה.

מונפלייה 0 – צ'לסי 2

בצרפת יש קודם כל את ליון האלופה הניצחית ואלופת אירופה בשנתיים האחרונות, מונפילייה הפתיע בעונה הקודמת את פ.ס.ז' סגנית אלופת אירופה והקבוצה השנייה העשירה באירופה כאשר סיימה לפניה בליגה המקומית, ההצלחה היחסית הביא אותה לליגת האלופות השנה ועם הרכב שחקניות צרפתי צעיר ואיכותי בתוספת למספר שחקניות זרות, כאשר החשובות בניהן הן אנוק דאקר ההולנדית ולינדה סמברט הקפטנית השבדית במרכז הגנה, שהיו אמונות על עצירת הקבוצה הסופר התקפית של צ'לסי.

צ'לסי הפתיעה כשפתחה את המשחק בצורה הגנתית יותר, כאשר היא מצופפת את ההגנה עם 5 שחקניות הגנה ויצאה להתקפות מעבר מהירות בהובלת שחקנית הקישור היפנית ג'י סו-יון ושתי החלוצות פראן קירבי האנגליה ורמונה באכמן כוכבת נבחרת שוויץ שהצליחו להחתוך כל פעם מחדש את הגנת מונפלייה ולהגיע למצבים איכותיים מול השער. בדקה ה-4 וירג'יניה כמעט העלתה את מונפלייה ליתרון ראשון במשחק עם נגיחה מצויינת מתוך הרחבה שנהדפה ע"י השוערת לעמוד. בדקה ה-47 מתפרצת טובה של צ'לסי, באכמן מסרה לסו-יון שמכניסה כדור לתוך הרחבה ובעטה את השער הראשון פנימה. מונפלייה ניסתה להשוות ובדקה ה-51 יעקובסון הגיע ל-1 על 1 מול שוערת צ'לסי הדוויג לינדל שעוצרת אותה ומוכיחה למה היא נבחרה לפני שבוע לשוערת הטובה בעולם. בדקה ה-67 שוב העמוד מציל את צ'לסי מספיגה כאשר קתרין ויאג' הדנית בועטת מחוץ לרחבה ומכניעה את השוערת אך נעצרת בעמוד. בדקה ה-75 כדור קרן ננגח בצורה מושלמת ע"י ארין קאטברט בת ה-19 שמבטיחה את ניצחון החוץ היקר לקבוצה האנגלית.

https://twitter.com/WSUasa/status/976570555532038145

מנצ'סטר סיטי 2 – לינקופינג 0

האלופה השבדית לא היוותה יריב לקבוצה האנגלית, הסיטי שנעצרו בשנה שעברה רק בחצי הגמר, נראות באופן די וודאי בדרך לשלב הבא. הקבוצה האנגלית שלטה באופן מוחלט במשחק עם 20 בעיטות לשער מול 3 בלבד של השבדיות. הן התקשו לפרוץ את ההגנה השבדית עד שבדקה ה-36 ליסה לאנתז השבדית ניסתה לעצור עם היד כדור שהיה מיועד לחלוצה האנגלית ניקיטה פאריס וספגה על כך צהוב שני ואדום. הפנדל שנשרק לזכות הסיטי הפך ליתרון ראשון במשחק כאשר פאריס כבשה מהנקודה הלבנה. במחצית השניה המשיכה הסיטי לחפש את השער וכבשה את השער השני בדקה 55 כאשר מליסה לוולי הרימה כדור מצוין מחוץ לרחבה וג'יין רוס החלוצה הסקוטית זנקה מעל כולן והבקיעה את השער השני במשחק. חשוב לציין שהסיטי פתחו במשחק על טהרת השחקניות הבריטיות, משהו מפתיע ברמות האלו גם בכדורגל הנשים.

מנ'צסטר סיטי מול לינקופינג ברבע גמר ליגת האלופות נשים בכדורגל (Martin Rickett/PA via AP)
מנ'צסטר סיטי מול לינקופינג ברבע גמר ליגת האלופות נשים בכדורגל (Martin Rickett/PA via AP)

ליון 2 – ברצלונה 1

אלופת אירופה הצרפתית בשנתיים האחרונות היא הקבוצה הטובה והחזקה בעולם, היא גם מחזיקה בתקציב הגדול בספורט הנשים בכלל, כאשר התקציב שלה נע סביב 10 מיליון יורו לשנה. היתרון הכלכלי הגדול ווהשקעה שעושים במועדון הנשים, מאפשר לצרפתיות להביא את השחקניות הטובות בעולם לשחק בשבילן. מול התייצבה ברצלונה הכוח העולה בכדורגל האירופאי בשנתיים האחרונות שהגיעו בעונה הקודמת לחצי הגמר והתחזקו השנה בלייקה מארטנס ההולנדית שחקנית השנה בעולם ובטוני דגאן האנגלית המצויינת.

במהלך המשחק היתרון האיכותי של ליון בלט והן שלטו במגרש והגיעו למספר הזדמנויות מסוכנות במחצית הראשונה, אבל יכולת טובה של שוערת נבחרת ספרד סאנדרה פאנוס עצרה את הבעיטות של שחקניות ליון עד הדקה ה-44. התקפה מצוינת של ליון לוסי ברונז מוסרת כדור מצויין לג'ניפר מרוז'אן הגרמניה שנכנסת עם הכדור לרחבה ובעוטת מצוין לפינה העליונה 1:0 מוצדק לליון. במחצית הראשונה ליון המשיכה לתקוף ושני הזדמנויות טובות של הגרברג לא מנוצלות לגמור את המשחק, ברסה הגיבה מהצד השני ויצאה להתקפות מתפרצות שכמעט נגמרו בשערים של טוני דוגאן המצוינת. הנסיונות של ברסה הביאו את שער השוויון לאחר שבדקה ה-72 פטריסיה גויארו כבשה בנגיחה מתוך רחבת החמש לאחר הדיפה לא טובה של שוערת ליון במהלך כדור קרן.

https://twitter.com/WSUasa/status/976902119876890624

ליון לחצה להשיג את הניצחון. בדקה ה-79 התקפה בצד ימין שניס ואן דה סאנדן ההולנדית ומעבירה כדור רוחב מדויק לעדה הגרברג שבנגיעה קטנה בעטה אותו לפינה הרחוקה והבקיעה את שערה ה-14 במפעל השנה ומשווה את השיא של כיבוש השערים בליגת האלופות בעונה, שהיא עצמה קבעה לפני שתי עונות. למרות הניצחון, התחושה היא שליון פגיעה יותר הפעם וברסה עם ההרכב הצעיר והכישרוני שלה יכולה להפתיע במשחק הבית ולהדיח את האלופה הצרפתית החזקה.

https://twitter.com/WSUasa/status/976903765256220672

וולפסבורג 5 – סלביה פראג 0

וולפסבורג הביסו בקלות את האלופה צ'כית בארבע השנים האחרונות ונראות בדרך הבטוחה לחצי הגמר. סלביה שהפכה לצ'כית הראשונה שמעפילה לשלב רבע הגמר תהנה מההיסטוריה ופחות מהבדלי הרמות הברורים. פרלין הארדר הדנית פתחה את החגיגה כבר בדקה ה-12, דקה מאוחר יותר קרולין האנסן הנורבגית מעלה את האלופה הגרמנית כבר ל-0:2. בדקה ה-39 האנסן מבשלת לגוננרסטאדר האיסלנדית בחגיגה על טהרת השחקניות הסקנדינביות של הקבוצה. בדקה ה-58 פרלין הארדר כובשת את שערה השני ומעלה את וולפסבורג ל-0:4. למרות הורדת הדבשה מהגז והרגעת המשחק, בדקה ה85 המחליפה אווה פג'ור הפולנייה כובשת את החמישי והאחרון לזכות הגרמניות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!