דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
וואטסאפ

טכנולוגיה / האפליקציה הישראלית שנותנת מענה לבעיית ההודעות הקוליות בוואטסאפ

חולקים הודעות בוואטסאפ עם אנשים (צעירים שנולדו אחרי שנת 90) שנוטים לשלוח לכם הודעות קוליות? מהיום אפליקציה חדשה תתמלל את ההודעות המוקלטות עבורכם ותאחה את הקרע הבין-דורי

"תכתוב אחי, ותעזוב אותי בשקט" (shutterstock)
"תכתוב אחי, ותעזוב אותי בשקט" (shutterstock)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

אם נולדתם לפני נפילת חומת ברלין ואתם נאלצים לחלוק קבוצות וואטסאפ עם ילידי שנות התשעים אתם כנראה מכירים את התופעה הבאה: הם שולחים הודעות קוליות. אין להם כוח לכתוב, אולי הם לא יודעים איך, ובמקום זאת הם לוחצים על כפתור ההקלטה ומשדרים את המחשבות שלהם הישר ממוחם אל הפיד שלכם, ואתם נאלצים להקשיב להם מלהגים את המחשבות הלא מסודרות שלהם, עם ה"אה…" שמפריד בין משפט למשפט כאילו היה סימן פיסוק חדש.

התופעה הזאת מאיימת לייצר משבר בין-דורי שיתבטא בקבוצות וואטסאפ נפרדות לכותבים ולמדברים, אך אפליקציה ישראלית חדשה עשויה לאחות את הקרעים ולהשכין שלום בין הדורות – 'תכתוב אחי' שמה (כן, השם מעצבן כמעט כמו התופעה) והיא הופכת את ההודעות הקוליות לטקסט. אמנם היא לא מוטבעת בוואטסאפ וכדי להפוך את ההודעה הקולית לטקסט צריך להעביר אותה לאפליקציה, אך רמת התמלול שלה טובה יחסית והיא עמדה במשימה במספר ניסיונות שעשינו, גם בתנאים של רעשי רקע. הודעה קצרה של 15 מילים מתומללת באופן מידי. תמלול של הודעה ארוכה יותר יכול לקחת כמה שניות. עם אנגלית או ספרדית היה לאפליקציה קשה מעט יותר.

אפליקציית וואצאפ (צילום: BigTunaOnline / Shutterstock.com)
אפליקציית וואצאפ (צילום: BigTunaOnline / Shutterstock.com)

על פי התיאור בחנות האפליקציות, המטרה לשמה פותחה האפליקציה היא עבור מצבים בהם קיבלתם הודעה קולית ומסיבה כזאת או אחרת אין באפשרותכם לפתוח אותה. אך עבור מי שלא מסתדר עם ההודעות הקוליות, האפליקציה הזאת טומנת בחובה פוטנציאל לאפשר לנו לא להרגיש זקנים מנודים, לפחות לעוד כמה שנים. רק חבל שהיא לא מוטמעת באופן אוטומטי בוואטסאפ כך שכל הודעה קולית תתורגם באופן אוטומטי לטקסט.

וכעת, לאחר שפתרנו את בעית ההודעות הקוליות, יש לנו בקשה ממפתחי האפליקציות למיניהם, בעיה אקוטית בקבוצות הוואטסאפ שמי שיפתור אותה בוודאי יבוא על שכרו. כשהגננת שולחת מאה תמונות מהפעילות עם צבעי הגואש, אם הייתה דרך לסנן את התמונות כך שיופיעו רק אלו שהילד שלי מופיע בהן, זה היה נהדר.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!