דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ארה"ב / 809 צעדות "למען החיים": בני-נוער קוראים להגביל את תפוצת הנשק בארה"ב

הלחץ הציבורי שיצרו בני-הנוער שניצלו מהטבח בפארקלנד הוביל לקמפיין מאסיבי ולהפגנות שהתקיימו אתמול (ש') ברחבי המדינה | למרות ניסיונו של איגוד הרובאים האמריקאי לשבש את ההפגנות, בני-הנוער הפגינו נחישות: "עלינו לתקן את המצב"

תלמידי תיכון רוזוולט בסיאטל מפגינים נגד אלימות בכלי נשק, 15 במרץ 2018 (AP Photo/Manuel Valdes)
תלמידי תיכון רוזוולט בסיאטל מפגינים נגד אלימות בכלי נשק, 15 במרץ 2018 (AP Photo/Manuel Valdes)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

"רק בגלל הגיל שלנו, זה לא אומר שאנחנו לא נבונים ומחושבים לגבי המעשים שלנו. זה העתיד שלנו", דבריה של האלי זינק, תלמידת קולג' אמריקאית המארגנת מצעד הזדהות בסנט לואיס, מיזורי היום (שבת). "אנחנו לא רק חבורת ילדים", חשוב לה להדגיש, "זה העולם שגדלנו בו. רובנו מעולם לא הלכנו לבית ספר במקום שבו שימוש אלים בנשק לא היה מקובל, וזה לא בסדר. אנחנו צריכים לקחת את העניין בידינו כדי לתקן את המצב". 

תעמולה של 'המצעד של חיינו' (קרדיט: March for our Lives)
תעמולה של 'המצעד של חיינו' (קרדיט: March for our Lives)

לפי הגרדיאן, הצעדה בסנט לואיס היא אחת מ-800 צעדות שהתקיימו אתמול (שבת) בסימן "המצעד על חיינו", במטרה להתנגד לתפוצת הנשק האישי בארה"ב ובעולם. לאחר הטבח בפארקלנד, פלורידה, בני נוער שניצלו מן הטבח התניעו לחץ ציבורי הולך וגובר להגביל את תפוצת הנשק.

הקמפיין מזוהה עם התגיות #NEVERAGAIN, ו-#MARCHFOROURLIVES שהפכו פופולריות ברשתות החברתיות בארה"ב, בניסיון להתמודד עם הרגש החזק שפיתח חלק מהעם האמריקאי בעד נשק, במדינה בה החוקה מגינה על הזכות להתחמש בנשק אישי דבר שגורם לכך שבארה"ב תפוצת כלי הנשק הגדולה בעולם בקרב אזרחים. בתנועה ניסחו דרישה שלא לפגוע בזכות הבסיסית לשאת נשק, אלא למנוע תפוצה של כלי נשק ארוכים המיועדים לשימוש צבאי, לצד מחסניות מרובות כדורים – השילוב האופייני לאירועי טבח המוניים בארה"ב. אתמול צויין באתר marchforourlives.com כי צםויות להיערך במהלך היום 809 צעדות.

איגוד הרובאים מזהה את הסיכון לעסקי הנשק

מי שניסו לשבש את הצעדות, ולהתנגד למחאה הם חברי איגוד הרובאים האמריקאי, ה-NRA. מדובר בלובי חזק ועשיר שתמך בעשרות מליוני דולרים בקמפיין של הנשיא טראמפ. הארגון מציף בימים האחרונים את הרשתות החברתיות בתעמולה בעד כלי נשק ונגד הגבלה כלשהי על נשיאתו, תוך התקפה של בני הנוער לגבי עצם גילם: "אם אתם לא מבוגרים מספיק בשביל לשאת נשק, אתם לא מבוגרים מספיק כדי לקבוע מדיניות לגבי נשק", כתבה דוברת הארגון דנה לאש.

המאבק הציבורי בין בני נוער, ניצולי הטבח ומאבקם על איסור תפוצת נשק אוטומטי, לבין הNRA  החל מיד לאחר הטבח. חברות גדולות החלו לבטל הנחות שהעניקו לחברי ה-NRA, ואילו חברות מדיה כמו אפל ואמזון חדלו להפיץ את שידורי הערוץ NRATV, המעודד שימוש בכלי נשק. מאבק זה זכה גם לתשומת הלב של ג'ון אוליבר, מגיש התכנית הפופולרית Last Week Tonight, אשר בחר להתחקות אחר התכנים של ערוץ זה, המעודד חוסר אמון במדינה ובשלטון, והסתמכות על נשק אישי כאמצעי לביטחון אישי. הארגון משקיע מאמץ רב בעידוד נשים לרכוש כלי נשק דרך תכניות כמו "Armed And fabulous", ונעזר במחקרים המעידים על כך שדווקא נשים ישקיעו מאות דולרים נוספים באביזרי כלי הנשק, יותר מאשר גברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!