דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / אסון ברוסיה: 64 נספו בשריפה בסופ"ש הראשון של חופשת בית הספר

האש שהשתוללה בקניון בעיר קמרובו בסיביר, כובתה סופית אחרי יותר מ-12 שעות | ממצאים ראשונים מעידים על הפרות בוטות של תקנות הבטיחות, בכללן חסימה של יציאות החירום וכיבוי מערכת הכריזה | ארבעה בני אדם עוכבו לחקירה

זירת השריפה בקניון ברוסיה, 26 במרץ 2018 (Russian Ministry for Emergency Situations photo via AP)
זירת השריפה בקניון ברוסיה, 26 במרץ 2018 (Russian Ministry for Emergency Situations photo via AP)

אזעקות האש לא הופעלו, כך סיפרו עדי ראייה, כשלהבות השתוללו במרכז קניות בסיביר, הומה הורים וילדים בסוף השבוע הראשון של חופשת בית הספר, והביאו למותם של 64 בני אדם. תושבי קמרובו  הניחו פרחים, נרות וצעצועים לרחבה שמחוץ לקניון. בתי החולים המקומיים דיווחו על שטף של בני אדם שהביעו רצון לתרום דם לפצועים.

https://twitter.com/Dottore25/status/978296493361762305

האש בקניון "דובדבן החורף" בעיר קמרובו, כ-3,000 ק"מ מזרחית למוסקבה, כובתה רק אתמול (שני) בבוקר, אחרי שבערה כל הלילה. בתדריך טלוויזיוני אישר השר למצבי חירום ולדימיר פּוצ'קוב, כי כוחות ההצלה מצאו 64 הרוגים בסריקות שערכו בארבע קומות הקניון. שש גופות עדיין לא חולצו מההריסות. חלק מההרוגים נמצאו בבית הקולנוע במקום שהיציאה ממנו, לטענת אחד העדים, הייתה נעולה.

שרת הבריאות הרוסית, ורוניקה סקבורטסובה, שביקרה בבית החולים בו מאושפזים 13 הפצועים, אמרה לערוץ הטלוויזיה הממלכתי כי הפצוע הקשה ביותר הוא ילד בן 11 שקפץ מחלון בקומה הרביעית. לדברי השרה, הוריו של הילד ואחותו הקטנה נהרגו בשריפה.

חוקרי השריפות אמרו אתמול כי יציאות החירום היו חסומות וכי הם מחפשים אחרי אחד המאבטחים שככל הנראה כיבה את מערכת הכריזה אחרי שקיבל הודעה על האש. לא סופק מידע לגבי המניע למעשה.

ארבעה בני אדם עוכבו עד עתה לחקירה בעניין, ביניהם אחד מבעלי החנויות בקניון. החוקרים לא פרסמו עדיין את המקור לשריפה, אך מסרו כי אספו ממצאים המוכיחים "הפרות בוטות" של תקנות הבטיחות, שייתכן שתרמו למניין ההרוגים הגבוה.

על פי חלק מהדיווחים, האש פרצה במשחקייה לילדים והתפשטה משם במהירות, ממלאת את הבניין העצום באדים רעילים. 

עדים דיווחו, כאמור, כי האזעקה לא הופעלה, אם כי לא ברור מדוע. עדי ראייה נוספים אמרו שצוות הקניון  לא פעל לביצוע פינוי מסודר של המקום, שהיה עד 2013 מפעל ממתקים. לדבריהם, חלק מהמאבטחים ואנשי הצוות סייעו לאנשים לצאת מהמבנה הבוער, אך לא היה מאמץ מסודר בנושא.

חברות רוסיות מתלוננות לעתים תכופות על ביקורת יתר מצד הסוכנויות הממשלתיות השונות, שלטענתן מנצלות את מערכת החוקים הענפה כדי להפעיל עליהן לחץ. כתוצאה, עסקים רבים מעדיפים לשלם שוחד במקום לעמוד בתקנות, אותן הם מכנים מיושנות, בכללן גם תקנות הנוגעות לבטיחות.

על פי כלי התקשורת ברוסיה, המיליונר דניס שטנגלוב, שעשה את הונו מייצור חטיפים, הוא בעל הקניון. עם זאת,בראיון ליומון הכלכלי ודוֹמוֹסטי, התעקש שטנגלוב שלמרות שהבתחלה אכן החזיק ברוב הבעלות כיום יש לו חלק קטן מאוד ממנה, לצד משקיעים "רבים" שאת זהותם לא פירט. שטנגלוב הבטיח לפצות את מפחותיהם של כל אחד מהקורבנות ב-3 מיליון רובל (כ-182 אלף שקלים).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!