דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט ופלילים

חוזר הביתה / פחות מחודש אחרי שנחת בישראל: קובי אלכסנדר השתחרר אתמול ממאסר

מייסד ומנכ"ל "קומברס" לשעבר שברח לנמיביה והסגיר את עצמו לאמריקאים אחרי למעלה מעשור, הורשע בהונאה על ידי הרשויות בארה"ב ונגזרו עליו 30 חודשי מאסר | בתחילת החודש הועבר לכלא הישראלי לריצוי שנת המאסר האחרונה | אתמול (ג') קיבלה ועדת השחרורים את בקשתו לקיצור שליש

קובי אלכסנדר  (Bloomberg / Getty Images IL)
קובי אלכסנדר (Bloomberg / Getty Images IL)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר קיבלה אתמול (שלישי) את בקשתו של קובי אלכסנדר לשחרור מוקדם מהמאסר. מייסד ומנכ"ל "קומברס" לשעבר, שריצה 18 חודשי מאסר בכלא האמריקאי ונחת בארץ בתחילת החודש, יצא מבית הכלא לפני זמן קצר.

אלכסנדר הורשע במסגרת מה שמכונה "פרשת הבקדייטינג", שנחשפה לראשונה בעיתון ה"וולסטריט ג'ורנל" וכללה יותר ממאה חברות בורסאיות ששינו בדיעבד ובאופן כוזב את התאריך שבו העניקו אופציות, על-מנת למקסם את השווי שלהן בעת המימוש. במסגרת עסקת טיעון עליה חתם עם השלטונות האמריקאים, הורשע בהונאה ונגזרו עליו שנתיים וחצי מאסר בפועל. בתחילת החודש, לאחר שבקשתו אושרה על ידי שרת המשפטים איילת שקד, הוא הועבר לישראל בליווי אנשי השב"ס.

קובי אלכסנדר בדיון בבית משפט בנמיביה. אוקטובר 2006 (צילום: שי ניב)
קובי אלכסנדר בדיון בבית משפט בנמיביה. אוקטובר 2006 (צילום: שי ניב)

אלכסנדר נחשב עד לפרשה ההיא לנסיך היי-טק ישראלי שבנה אימפריה בתחום הטלקום, זו שהביאה לעולם בין היתר את "התא הקולי" ואת הודעת המולטימדיה (MMS). ביולי 2006 הוגש נגדו כתב אישום חמור במיוחד על ידי שלטונות מדינת ניו יורק, בגין עבירות מרובות של קשירת קשר לביצוע מעשי מרמה (כולל מרמה במניות, בתקשורת אלקטרונית ובמשלוח דואר) בשל בקדייטינג באופציות שהעניקה לו קומברס. אלכסנדר הואשם עוד בגניבת כספים, זיוף מסמכים והצהרות כוזבות. בין היתר הואשם כי יצר רשימה פיקטיבית של עובדים שלא היו קיימים באמת, כדי שעובדי החברה ובכיריה לרבות הוא עצמו יהנו מחלוקת האופציות. ב-28 ביוני 2006, יצא אלכסנדר לחופשה בישראל בתיאום עם שלטונות מדינת ניו יורק, כאשר על פי הסיכום הוא אמור היה לשוב לארה"ב ולעמוד לדין ב-30 ביולי. ואולם, אלכסנדר נעלם ורק כחודשיים לאחר מכן נודע כי נמלט לנמיביה שבאפריקה – לה לא היה באותה עת הסכם הסגרה עם ארה"ב. באותה תקופה התווסף שמו של אלכסנדר לרשימת המבוקשים ביותר של ה-FBI.

אלכסנדר התגורר בנמיביה בשכונת גולף יוקרתית שבבירה ווינדהוק, וכבר מהיום הראשון החל להשקיע במיזמים שונים ואף לחלק שם מלגות על שמו ועל שם רעייתו חנה. כשנעצר על ידי הרשויות בנמיביה חודשיים לאחר שנמלט למקום התבררו עומק השקעותיו והקשרים שטווה עם השלטון המקומי – דבר שעל פי כל ההערכות שיחק לטובתו. אלכסנדר שוחרר ממעצר לאחר ימים ספורים ומאז לא נעצר שוב, עד שהגיע להסדר עם האמריקאים לאחר למעלה מעשור.

ב-2010 הגיע אלכסנדר להסדר ליישוב התביעות האזרחיות נגדו, כאשר הסכים לשלם לרשות הפדרלית לניירות ערך (SEC) יותר מ-52 מיליון דולר. רק באוגוסט 2016 שב לארצות הברית לנהל את משפטו. בעסקת טיעון הופחתו 35 סעיפי האישום שהיו נגדו לסעיף אחד בלבד, בגינו נידון לשנתיים וחצי מאסר בפועל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!