דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ספורט / ההתאחדות הפלסטינית קוראת לחברת אדידס להחרים את נבחרות ישראל

חברת אדידס מלבישה את נבחרות התאחדות הכדורגל הישראלית, ולא כולם אוהבים את זה | "אדידס היא הספונסר המרכזי של התאחדות הכדורגל הישראלית, ובכך היא מעניקה חשיפה בינלאומית להתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות"

שחקני נבחרת ישראל, מדים בחסות אדידס, 2017 (יונתן זינדל / פלאש90)
שחקני נבחרת ישראל, מדים בחסות אדידס, 2017 (יונתן זינדל / פלאש90)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשבוע האחרון יצאה התאחדות הכדורגל הפלסטינית תחת הנהגתו של יושב הראש ג'בריל רג'וב למבצע חדש כנגד התאחדות הכדורגל הישראלית. הקמפיין החדש מגיע בעקבות הכישלון של רג'וב בחודש מאי האחרון להטיל סנקציות על ישראל דרך פיפ"א. לכן החליט רג'וב על אסטרטגיה חדשה ופתח בקמפיין ברשתות החברתיות כנגד חברת ההלבשה אדידס הגרמנייה, שבין יתר הדברים, היא גם חברת ההלבשה של נבחרות ישראל.

הקמפיין החדש שרץ ברשתות החברתיות מספר שמיום חמישי ה22/3 יותר מ-130 מועדוני כדורגל מתוך הרשות הפלסטינית, קוראות לחברת אדידס לסיים את ההתקשרות עם התאחדות הכדורגל הישראלית ולבטל את החוזה עליו היא חתומה כחברה הרשמית שמייצרת את הבגדים והנעליים לשחקני נבחרות ישראל.

את הקמפיין מנהלים במשותף התאחדות הכדורגל הפלסטינית וארגון ה-BDS הפרו-פלסטינאי שמוכר ברחבי העולם בפעולות ההסברה שהוא נוקט כנגד מדינת ישראל. רג'וב טוען שוב שהיום בליגות הנמוכות של ישראל יש שש קבוצות שנמצאות ופועלות מעבר לקו הירוק ולכן צריך להעניש את ישראל בדרך זו או אחרת.

הקבוצות עליהן מדובר ושר'גוב מנסה דרכן להילחם כנגד הכדורגל הישראלי הן המועדונים הבאים: הפועל בקעת הירדן (מליגה א'), בית"ר מעלה אדומים ובית"ר גבעת זאב (מליגה ב'), מ.כ. עירוני אריאל והפועל אורנית (מליגה ג') וקבוצת אליצור יהודה (שבניגוד לטענות הפלסטינאיות, אינו פועל השנה)

במכתב הרשמי ששלחו הפלסטינים למנכ"ל אדידס קספר רורסטד נכתב "אדידס היא הספונסר המרכזי של התאחדות הכדורגל הישראלית, ובכך היא מאפשרת שימוש במותג שלה כדי לכסות ולהעלים את הפגיעה בזכויות האזרח (ע"י ישראל) ומעניקה חשיפה בינלאומית להתנחלויות הישראליות הבלתי חוקיות".

בתוך המכתב שנשלח לאדידס כתב גם שחקן העבר בנבחרת פלסטין מחמוד סרסק על הפגיעה של צה"ל בכדורגלן הפלסטיני. "השחקן הפלסטיני נאלץ לסבול באופן תדיר מפשיטות צבאיות ישראליות ופיזור גז מדמיע במגרשים שלנו. הם מונעים מאיתנו את הזכות שלנו לנסוע למשחקי הכדורגל שלנו וראינו את חברי הקבוצה שלנו נהרגים ומגרשי הכדורגל שלנו מופצצים". סרסק גם סיפר שנעצר בשנת 2009 בלי משפט ונכלא בכלא הישראלי ושוחרר רק אחרי שבמשך 96 ימים שבת רעב. הוא כמובן בחר לא לספר על מעורבות בארגון הטרור "הג'יהד האיסלמי" שבעקבותיה נעצר ע"י כוחות הביטחון הישראליים.

https://twitter.com/WMPSC/status/976415796015587328

כעת ההתאחדות הפלסטינית מאיימת על החברה הגרמנית שאם היא תמשיך לעבוד עם התאחדות הכדורגל הישראלית, הדבר יכול להוביל לחרם מסחרי ע"י כל העולם הערבי נגד אדידס. למרות הטון המאיים ולמרות שהאקט המחאתי פורסם ברחבי התקשורת הערבית, בחברת אדידס בינתיים לא החזירו תשובה לראשי ההתאדות הפלסטינית וככל הנראה אינם מעוניינים להיות חלק מהמשחק הפוליטי של ראש ההתאחדות ג'בריל רג'וב. עם זאת עדיף להתאחדות הכדורגל הישראלית לעקוב מאוד מקרוב על ההתפתחויות הצפויות בנושא.

https://twitter.com/WMPSC/status/976395254059421696

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!