דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ג'ודו: מדליית זהב ושתי מדליות ארד לישראל בגרנד פרי בטביליסי

הופעה מרשימה לישראלים - מדליית זהב לפיטר פלצ'יק וארד ללי קוכמן שמצטרפות למדליית הארד של תמנע נלסון לוי מיום שישי | מאמן הגברים אורן סמדג'ה: "נבחרת ישראל היא מהחזקות באירופה ואנחנו עם הפנים קדימה"

פיטר פלצ'יק (צילום: הוועד האולימפי בישראל)
פיטר פלצ'יק (צילום: הוועד האולימפי בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יום התחרות האחרון (א') של גרנד פרי טבילסי בגיאורגיה האיר פנים למשלחת הישראלית שמסיימת אותו עם תצוגה מרשימה ביותר שכוללת מדליית זהב לפיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) וארד ללי קוכמן (עד 90 ק"ג), שהצטרפו למדליית הארד בה זכתה תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג) בערב פסח. ירדן מאירסון ונועה מינצקר היו קרובות במחק ניצחון ממדליה וסיימו לבסוף במקום החמישי והמכובד.

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) – מדליית זהב
פלצ'יק החל את הבוקר באיפון על אוטו אימלה משוויץ שהעלה אותו לרבע הגמר, שם פגש את הגיאורגי דוד אוזבטלשווילי והשיג ניצחון לאחר שהשיג פעמיים וואזארי בקרב שארך 3:30 דקות. בחצי הגמר חיכה לפלצ'יק יאסוני נימסדזה הגיאורגי, הישראלי לא ריחם על המקומי וניצח אותו באיפון נהדר תוך 38 שניות בלבד. בגמר פלצ'יק עלה נחוש מאוד לזכות בזהב, כאשר מולו התייצב מרב מרגיאב מרוסיה. הקרב החל באופן שקול, אולם הישראלי נראה התקפי יותר, זרק את ירובו באיפון נהדר 2:25 דקות לסיום והבטיח לעצמו את מדליית הזהב.

לי קוכמן (עד 90 ק"ג) – מדליית ארד
קוכמן השיג ניצחונות על רמונס דיבוריס הליטאי באיפון ועל אשלי גונסאלס מקובה בווזארי. ברבע הגמר הפסיד באיפון ליווני תאודורס צלידיס ועבר לבית הניחומים, שם ניצח את הצרפתי איברהים קייטה באיפון 1:47 דקות מתחילת הקרב. קוכמן עלה לקרב על מדליית הארד מול קריל גרוסקלוס השווייצרי, לאחר ששניהם השיגו וואזארי, הקרב הלך לניקוד זהב ובתום 17 שניות נוספות, קוכמן הטיל את יריבו באיפון וזכה בארד כאמור.

מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה: "הנבחרת בהכנות האחרונות לקראת אליפות אירופה שתערך בישראל. נבחרת ישראל היא מהחזקות באירופה ואנחנו עם הפנים קדימה".

תמנע נלסון לוי ( עד 57 ק"ג) במדליית הארד
הישראלית שנמצאת בכושר מצויין לאחר שזכתה בתחילת מרץ בזהב בגרנד פרי אגאדיר במרוקו. נלסון לוי החלה את יום הקרבות שלה עם ניצחון באיפון מול מרים בוי מאיטליה. ברבע הגמר גברה על וורהגן ההולנדית באיפון אך בחצי הגמר הפסידה לטרזה סטול מגרמניה. בקרב על הארד ניצחה את האיטלקיה מרטינה לו ג'יודיס ובכך זכתה במקום השלישי ובמדליית הארד.

נועה מינצקר (עד 48 ק"ג) הפסידה בקרב על הארד מול מלני קלמנט מצרפת והגיעה למקום החמישי.

ירדן מאירסון (עד 78 ק"ג) ניצחה בבית הנחומים את ולריה פרארי האיטלקיה באיפון אך בקרב על הארד הפסידה למאדלין מלונגה מצרפת והגיעה למקום החמישי.

כעת כל העיניים נשואות לקראת התחרות החשובה מכולן – אליפות אירופה שתיערך בעוד שלושה שבועות בתל אביב.

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "אנחנו בישורת האחרונה לפני אליפות אירופה ושתי הנבחרות שלנו, הן הנשים והן הגברים מציגות יכולת מבטיחה. אני בטוח שהקהל שימלא את האולם המיוחד שנבנה במרכז הירידים יהנה מחוויה אדירה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!