דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

שינוי בתכניות / הסכם חדש בין ישראל והאו"ם, יבוטל הגירוש למדינה שלישית

לשכת ראש הממשלה הודיעה כי במסגרת ההסכם שחתמה המדינה עם נציבות הפליטים של האו"ם, ייקלטו לפחות 16 אלף מהגרים במדינות מערביות | ישראל תסדיר את מעמדם של אלו שיישארו בשטחה | התכנית תיפרס על פני חמש שנים ותתבצע בשלושה שלבים

יהל פרג'

מדינת ישראל ונציבות האו"ם לפליטים הגיעו להבנות משותפות באשר לסוגיית המהגרים, כך הודיעה לפני זמן קצר לשכת ראש הממשלה. על פי ההודעה, נציבות האו"ם לפליטים תפעל ליציאת אוכלוסיות אלה למדינות מערביות, ומדינת ישראל תסדיר את מעמד חלק מהאוכלוסיות שתישארנה. לאור ההסכם החדש, יבוטל הגירוש למדינה שלישית.

במסגרת ההבנות המשותפות תפעל נציבות האו"ם לפליטים, באמצעות הסדרים עם מדינות מערביות שונות, ליציאה מישראל של לכל הפחות 16,250 בני אדם, ואילו ישראל תסדיר את מעמדם של האוכלוסיות המוגנות שיישארו בארץ.

מסתננים ומבקשי מקלט בדרום תל אביב (צילום ארכיון: רוני שוצר \ פלאש 90)
מסתננים ומבקשי מקלט בדרום תל אביב (צילום ארכיון: רוני שוצר \ פלאש 90)

"הבנות אלו יאפשרו יציאת מספר גדול יותר של מהגרים מישראל מאשר במתווה הקודם, וכל זאת בחסות האו"ם והקהילה הבינלאומית", נמסר מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי ההודעה, המתווה מחולק לשלושה שלבים ויתפרש על פני חמש שנים. עוד נמסר כי ההסכם אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, "ועולה בקנה אחד עם הדין הבינלאומי והפרקטיקה המקובלת".

על פי לשכת ראש הממשלה, תוקם מנהלת מיוחדת שתעסוק בתכנית לשיקום דרום תל אביב, בראשה יעמוד אביגדור יצחקי וישולבו בה גם נציגי עיריית תל אביב ונציגי השכונות. התקציב והמשאבים שנועדו ליישום ואכיפת המתווה הקודם יושקעו בפיתוח ושיקום דרום תל אביב.

בנוסף, במסגרת ההבנות סוכם על ריכוז מאמץ לעודד פריסה גיאוגרפית מאוזנת יותר של האוכלוסיות שיישארו בישראל, תוך הכוונה תעסוקתית, הכשרה מקצועית, התאמת מקומות עבודה וכו'.

לאור העובדה שמדינת ישראל ונציבות האו"ם לפליטים משלבות זרועות לשם מימוש מתווה זה, תבוטל במדיניות הוצאה בכפייה למדינות שלישיות בתקופת יישום המתווה החדש.

על פי ההודעה, "ראש הממשלה ושר הפנים פעלו לקיום המתווה הקודם, אך בשל אילוצים משפטיים וקשיים מדיניים מצד המדינות השלישיות היה צורך להגיע להבנות חדשות ומשופרות שיבטיחו המשך יציאת אלפי מהגרים מישראל ומתן טיפול מקיף לבעיה".

שולה קשת, פעילה ותושבת נווה שאנן ומיוזמות מטה המאבק "דרום תל אביב נגד הגירוש", אמרה בתגבה להודעה כי "שמחתי לשמוע שהממשלה יחד עם נציבות האו"ם לפליטים הגיעו להסכם משמעותי והיסטורי שמשמעותו שהממשלה לא תגרש את השכנים שלנו, בדרום תל אביב, אל גורל לא ידוע, אלא חלקם יצאו למדינות מערביות וחלקם יישארו ומעמדם יוסדר. בנוסף לכך שיקום דרום תל אביב הוא חלק מהמתווה ועכשיו יש להשלים את המהלך, ולדאוג לדרום תל אביב באמת: לתת אשרות שהייה וזכויות למבקשי המקלט, ולשקם את דרום תל אביב. לפני מספר חודשים הקמנו את מטה דרום תל אביב נגד הגרוש, שמשמעותו נגד גירוש מבקשי המקלט, נגד הפינויים של תושבות ותושבי דרום תל אביב ובעד שיקום דרום תל אביב. היום בחג הפסח התבשרנו שהמטרות שלנו הוטמעו ברמה המדינית. נמשיך לפעול כך שהן ייושמו בשטח באופן הטוב ביותר".

תנועת 'עוצרים את הגירוש' מסרה: "נעצר הגירוש הכפוי למדינות עולם שלישי!
זהו הישג חסר תקדים שעומדים מאחוריו מאות אלפי ישראלים שיצאו בחודשים האחרונים בקריאה שלא להשלים עם גירוש מבקשי המקלט לעתיד לא נודע. ההסכם שנחתם לא היה קורה ללא עשרות הארגונים והתרומה של אזרחים רבים.
ישנה הזדמנות אמתית למדינת ישראל לעשות תיקון,ליצור מדינויות אחראית של פיזור וקליטה , לבחון ברצינות את בקשותיהם של מבקשי המקלט שישארו בישראל ולשקם את שכונות דרום העיר ת"א."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!