דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

טכנולוגיה / מחזיקים במכשיר שגוגל לא מאשרים? תיפרדו מהאפליקציות שלהם

גוגל הודיעה כי לא ניתן יהיה להתקין את האפליקציות שלה על גרסאות אנדרואיד שלא אישרה, ביניהם הטאבלטים של אמזון | כך הפך ה"קוד הפתוח" של אנדרואיד לתרגיל השתלטות מבריק על עולם הסלולר

אפליקציית גוגל פליי במכשיר אנדוראיד (צילום Alexander Supertramp / Shutterstock.com)
אפליקציית גוגל פליי במכשיר אנדוראיד (צילום Alexander Supertramp / Shutterstock.com)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

טלפון אנדרואיד ואפליקציות גוגל לדואר, תמונות, סרטונים מפות ומסיקה הם כמעט שמות נרדפים. כעת הם ייחסמו לשימוש בטאבלטים של אמזון ומכל מכשיר המריץ גרסה של אנדרואיד שלא עבר הרשאה מגוגל. עד היום, התקנת אפליקציות במכשירים כאלו הייתה הפרה של כללי השימוש, אך עדיין הייתה נפוצה למדי. כעת, הן כבר לא יפעלו.

אנדרואיד היא מערכת ההפעלה הפופולרית בעולם לטלפונים סלולריים ולטאבלטים. חלק גדול מהם עברו הליך אישור אצל גוגל, עליו משלם היצרן ובתמורה גוגל מרשה להתקין במכשירים אלו את האפליקציות שלה – ג'ימייל, גוגל תמונות, גוגל מפות וכמובן YOUTUBE. אף על פי כן, יצרנים רבים בחרו להשתמש באנדרואיד מבלי לשלם לגוגל בעבור אשרור מערכת ההפעלה במכשיר, והתקנת האפליקציות במכשירים אלו היא בלתי חוקית. הבולטת בין היצרניות הבלתי מאושררות היא אמזון – אשר זכתה להצלחה בשיווק מכשירי הטאבלט הזולים שלה, כאשר הטלפון מתוצרתה – FIREPHONE, לא זכה להצלחה דומה. אמזון היא בעצם החברה היחידה שניסתה ליצור חלופה מקיפה לשירותי גוגל, כאשר חברות קטנות נהגו לעתים להתקין את שירותי גוגל על המכשיר ללא רשות.

כעת, גוגל משנה את שירותיה באופן שלא יהיה ניתן להריץ את האפליקציות שלה במכשירים לא מורשים. לדבריה, הדבר נועד להגנה מסוימת על המותג "אנדרואיד", כדי לוודא שהגרסאות השונות של מערכת ההפעלה שומרות על תאימות מינימלית זו לזו. בפועל, אין באמת אנדרואיד "חופשית" ללא שירותי גוגל המסחריים. גם חלק מהמשתמשים במכשירי אמזון מבררים כיצד ניתן בכל זאת להתקין את האפליקציות של גוגל על המכשיר, באמצעות "טריקים" שונים.

מערכת ההפעלה של אפל – IOS, מתגאה בהיותה מערכת סגורה, יעילה יותר, מתעדכנת בהיקף גבוה ומוגנת יותר מוירוסים ורוגלות. לעומתה, אנדרואיד, לפחות בהצהרה, היא מערכת פתוחה שכל יצרן יכול לשנות אותה. בפועל, גוגל דאגה להפוך את אנדרואיד הפתוחה למערכת מינימלית ומוגבלת, שזקוקה להשלמה עם שירותים מסחריים, אשר נמצאים בשליטת גוגל. התוצאה היא שאנדרואיד הפתוחה איבדה את היתרון המעשי המשמעותי ביותר שלה מול IOS  – הפתיחות לעשות בה שינויים

Google заблокировала «Play Маркет» и все остальные сервисы на миллионах Android-смартфонов.На всех пострадавших…

Posted by Typical Sysadmin on Monday, March 26, 2018

האם ניתן לעקוף את החסימה ?

בגוגל בחרו להקל על מי שרכש מכשיר מורשה, ורוצה להתקין עליו גרסה חלופית של אנדרואיד (CUSTOM ROM). משתמשים אלו יוכלו להקליד את קוד הIMEI  של המכשיר ולרשום בחשבון הגוגל שלהם עד 100 מכשירים. בכל מכשיר רשום יהיה ניתן לגרום לאפליקציות של גוגל לפעול כרגיל, במחיר סרבול זניח באופן יחסי.

דרך אחרת, היא להשתמש בדפדפן שמותקן במכשיר על מנת לבדוק את תיבת המייל, או לנווט בגוגל מפות, אך מדובר באופן שימוש הרבה פחות מאשר באפליקציה.

תיאורטית, יש דרכים גם "להתחכם" ולגרום למכשיר להיראות כמכשיר מאושר ע"י גוגל, אך כדי להפעיל אותן צריך ידע בתכנות, פתיחת "הרשאת מנהל" (ROOT) למכשיר, ויש סיכון כי המכשיר יינזק בתהליך ולא יפעל כלל.

למשתמשים מתקדמים, הרוצים בטלפון או טאבלט "נטול גוגל", אפשר לנסות להתקין חנות אפליקציות חלופית, כאשר לעיתים צריך להתקין רכיב נוסף כדי שהאפליקציות יפעלו בה כהלכה. את שירותי גוגל ניתן להחליף בשירותי המסמכים והאחסון של microsoft או dropbox, ושפע אפליקציות לקריאת מיילים. גם לשאר האפליקציות קיימות חלופות לא רעות, אך מי שפשוט רוצה את הנוחות של שירותי גוגל המקוריים במכשיר, חייב כעת לנהוג בגישה יותר שגרתית – לקנות מכשיר מאושר ולא לנסות "להתחכם" איתו יותר מדי.

למעשה גוגל נהגה בחשיבה אסטרטגית, לפיה ככל שעבר הזמן היא הסיטה את ההשקעות שלה בעדכון ובפיתוח של השירותים המסחריים, כאשר מערכת אנדרואיד הפתוחה הפכה למערכת יותר ויותר מוזנחת. זה אומר שמי שירצה להתחרות בגוגל ייאלץ להשקיע יותר ויותר עבודה ככל שיעבור הזמן, ואת רעיון ה"תכנה החופשית" בעולם הסלולר והטאבלטים לתרגיל שיווקי מבריק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!