דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גירוש המהגרים

גירוש המהגרים / תשובת המדינה לבג"ץ: תכנית הגירוש למדינה השלישית אפשרית

עוד נכתב בתשובת המדינה שנמסרה היום (ה') לבג"ץ גירוש המסתננים, כי שליח מיוחד נשלח למדינה השלישית על מנת לוודא כי התנאים בה מאפשרים את ביצוע נוהל ההרחקה | הרשויות באוגנדה הכחישו כי מתנהלים מגעים כלשהם עם המדינה

צעירים אפריקאים בדרום תל-אביב. ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
צעירים אפריקאים בדרום תל-אביב. ארכיון - למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: תומר נויברג / פלאש 90).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

המדינה מסרה היום (חמישי) את תשובתה לבג"ץ גירוש מסתננים, לפיה למרות פסילת ההסכם עם רואנדה, תכנית הגירוש אפשרית. לפי הודעת המדינה, שליח מיוחד נשלח אתמול למדינה השלישית, ופועל לוודא כי התנאים במדינה זו מאפשרים את ביצוע הגירוש. ככל הנראה, מדובר באוגנדה, לאחר שרואנדה מסרבת לקלוט מגרושים מישראל בניגוד לרצונם. הרשויות באוגנדה הכחישו לכתבת 'הארץ' כי מתנהלים מגעים כלשהם עם המדינה.

"חלק הארי של הבירורים נשלם ולאור התמונה העולה מהם סבור היועץ המשפטי לממשלה כי ישנה הסתברות גבוהה להתקיימות התנאים הנדרשים להרחקה למדינה השלישית השנייה, אולם דרוש פרק זמן קצר נוסף להשלמת הבירור לצורך הסדרת ההרחקה למדינה השלישית השניה. בירורים אלה ייערכו ברציפות והשליח ימסור עדכון ליועץ המשפטי הממשלה ולכל הגורמים הצריכים לעניין באופן שוטף ורציף", לשון ההודעה.

סגן שרת החוץ של רואנדה, אוליבר נדוהונגיריה, התייחס אמש (רביעי) לטענות ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהן הקרן החדשה לישראל סיכלה את ההסכם לקליטת מבקשי המקלט שיגורשו מישראל. בציוץ בדף הטוויטר שלו כתב נדוהונגיריה כי הוא "מופתע מאוד מההצהרה הזאת. ההפתעה שלי נובעת פחות מכך שרואנדה אפילו לא יודעת מה זו 'הקרן החדשה לישראל', אלא יותר מההנחה שארגון זר יכול להצליח להפעיל לחץ על ממשלה ריבונית בשם רואנדה".

כזכור, ביום שלישי האחרון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את פעילות הקרן החדשה לישראל, בטענה שהקרן היא זו שגרמה לממשלת רואנדה לסגת מההסכם. נתניהו ביקש מיו"ר הקואליציה דודי אמסלם להקים את הוועדה ואמר שהקרן "מסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

בקרן החדשה הגיבו לדברי ראש הממשלה ואמרו: "נתניהו עבר כל קו אדום בהסתה נגדנו, לא היה לקרן מגע עם ממשלת רואנדה. כל המידע על הפעילות של הקרן החדשה לישראל וארגוניה חשוף, שקוף ומדווח". בקרן קראו לראשי המפלגות לפעול נגד נתניהו. "אנו קוראים לכל הציבור שחרד מהאיום שביבי מטיל על הדמוקרטיה הישראלית להתייצב לצד הקרן החדשה לישראל ומצפים כך גם מכל ראשי המפלגות: גבאי, לפיד, זנדברג, עודה, כחלון, בנט, ליברמן, ליצמן ודרעי, וכן גם קולות ליברליים מתוך הליכוד. זה הוא קרב על הדמוקרטיה הישראלית. ישראל זה אנחנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!