דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / שחקן הפוטבול שהצליח למנוע ירי בבית ספר במישיגן

ג'וליאן אדלמן, התופס של הניו אינגלנד פטריוטס קיבל הודעה דרך האינסטגרם על נער בן 14 שמתכנן מסע רצח בבית הספר שלו, הוא הזמין משטרה ועזר לה להגיע לאותו נער שנעצר וברשותו שני רובים

ג'וליאן אדלמן במדי הניו אינגלנד פטריוטס במשחק מול אריזונה ב-2017 (AP Photo/Rick Scuteri)
ג'וליאן אדלמן במדי הניו אינגלנד פטריוטס במשחק מול אריזונה ב-2017 (AP Photo/Rick Scuteri)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ג'וליאן אדלמן בן ה-31 הוא שחקן פוטבול אמריקאי ממוצא יהודי המשחק בעמדת התופס בקבוצת ניו אינגלנד פטריוטס. הוא זכה עם הקבוצה בשתי אליפויות ונחשב לאחד הכוכבים הגדולים של המועדון, לצד הכוכב הגדול הקווטרבק טום בריידי. אדלמן נמצא במקום השלישי מבין כלל שחקני הליגה בכל הזמנים בכמות התפיסות בפלייאוף. במשחק הכנה לקראת עונת 2017, הוא קרע את רצועת ה-ACL בברכו והושבת מפעילות לשאר העונה. קבוצתו כמעט הצליחה לזכות שוב באליפות אך הפסידה בגמר הסופרבול לפילדלפיה איגלס.

השבוע התפרסם בניו-יורק טיימס שיכולת התפיסה המרהיבה שלו קיימת גם מחוץ למגרש, אדלמן עזר לתפוס נער צעיר שאיים לעשות מסע רצח בתיכון בו הוא למד. לאחר שפנה למשטרה, לפי העיתונות האמריקאית המשטרה עצרה אתה צעיר ומצאה אצלו שני רובים שרכש כביכול לביצוע מסע הרצח.

בסוף חודש מרץ אדלמן היה במהלך ביקור בטקסס אצל חברו לקבוצה לשעבר דני אמנדולה, כאשר הוא קיבל הודעה דרך האינסטגרם שהיה כתוב בה "בחור,יש פה ילד בדף תגובות שלך, שאומר שהוא לעשות מסע רצח בבית ספר שלו, אני חושב שאתה צריך להודיע על זה לרשויות".

אדלמן חשב מיד על הירי שהתרחש ב-14 לפברואר בבית ספר בעיר פארקלנד בפלורידה בו נרצחו 17 בני אדם "עם התחושות כלפי מה שקרה, וזה שיש לי ילד עכשיו, אמרתי לעצמי, מה קורה פה?".

אדלמן סיפר לעיתון הטימס שהוא ביקש מהעוזר שלו שהיה בבוסטון למצוא לו את הנער שכתב את הודעה המאיימת והעוזר מצא "תגובה שהיה כתוב: "אני  הולך לצאת למסע רצח בבית ספר שלי, תראה את החדשות".

העוזר של אדלמן התקשר למשטרה, שוטר שהגיע לביתו של העוזר בבוסטון ראה את צילום המסך ומיד יצר קשר עם הבלשים בעיר, אלו מצאו את מיקומו של הנער דרך האינסטגרם ושלחו ניידת משטרה אל שולח ההודעה שהתברר כנער בן 14 מהעיר פורט הורון ממישיגן.

https://twitter.com/barstoolsports/status/981665214872436736

כאשר המשטרה הגיעה לביתו של הנער, הוא הודה בשליחת ההודעה, והמשטרה אף מצאה בביתו שני רובים ששייכים באופן חוקי לאימו. לפי החשדות האיום של הנער היה כלפי חטיבת הביניים בה למד. הנער נלקח לבית מעצר לנוער, שם הוא יישאר בזמן הקרוב. כרגע הוא הואשם בדיווח כוזב של פעולת טרור כאשר העונש המרבי על העבירה הוא 4 שנים בכלא ובמקביל עדין נבדקת האפשרות שהיו לו כוונות לביצוע האיומים. החוקר של התיק פלטזר אמר לטימס: "כל פעם שמשהו עושה אייום על מסע ירי בבית ספר או בבנין כל שהוא אנחנו לוקחים את זה מאוד ברצינות".

אדלמן סיפר שלאחר המקרה הוא חיפש את מי שכינה כה"גיבור האמיתי" של האירוע, הבחור הצעיר שהתריעה וזיהה את הודעת האינסטגרם המאיימת. אדלמן יצר איתו קשר והחליט לשלוח לו מתנה כאות הוקרה 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!