דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / שוברות שיאים: שיחקו כדורגל במקום הנמוך ביותר בעולם למען שוויון בשכר

לאחר שבשנה שעברה שיחקו כדורגל על פסגת הקילימנג'רו, שיחקו חברות ארגון "Equal Playing Field" כדורגל במקום הנמוך ביותר בעולם - ים המלח | האירוע הוא חלק מאירועים לציון אליפות איסה בכדורגל נשים המתקיימת בירדן, בתמיכת המלך

Equal Playing Field  (Equal Playing Field)
Equal Playing Field (Equal Playing Field)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

40 שחקניות כדורגל מ-20 מדינות מרחבי העולם, עשו את הדרך ברגל לים המלח בצד הירדני ביום חמישי האחרון, וקבעו שיא גינס חדש לאחר ששיחקו כדורגל במשך 90 דקות במקום הנמוך ביותר בעולם. השיא נשבר כחלק ממסע פרסום לאליפות אסיה בכדורגל נשים המתרחש עד לתאריך 14/4. בשנה שעברה שברו השחקניות את השיא למשחק במקום הגבוהה בעולם כאשר קיימו משחק כדורגל על הר קילימנג'רו שנמצא בטנזניה בגובה 5,417 מטרים.

אותן נשים, חברות בארגון הבינלאומי "Equal Playing Field" שנלחם בעבור שוויון בשכר, בחשיפה ובזכויות לשני המינים בתחום הכדורגל. המטרה המרכזית היא לעודד נערות וילדות ירדניות לשחק כדורגל ובמקביל לעשות מסע פרסום לאליפות אסיה שנפתחה במדינה. האירוע נערך בשיתוף פעולה עם הנסיך הירדני עלי בן חוסיין שמתפקד כסגן נשיא פיפ"א ועם הפרויקט לפיתוח הכדורגל באסיה.

ההישג המיוחד כלל מסע רגלי של 12 יום ו-90 ק"מ ברחבי ירדן במהלכו ביקרו השחקניות בחמישה מקומות ברחבי ירדן – בירת ירדן עאמן, העיר ג'רש, העירה ואדי מוסא, הפרק הלאומי ואדי רם וכמובן ים המלח עצמו. בחמשת המקומות הוקמו מחנות כדורגל והשחקניות קיימו משחקי ראווה ואימונים מיוחדים, ביחד עם 700 נערות מקומיות.

מגי מרפי אחת המייסדות של הארגון התראינה לרשת CNN וסיפרה על האירוע המיוחד: "האתגר הירדני התחיל כבדיחה כאשר טיפסנו את קילימנג'רו בשנה שעברה. כאשר התחלנו לטפס את ההר, התחלנו לבנות את המערכות היחסים עם השחקניות מ-20 מדינות שונות ושנים מהשחקניות היו מירדן. הן צחקו ואמרו לנו שבשנה הבאה הן יזמינו אותנו לשחק במקום הנמוך ביותר בעולם – בים המלח בירדן".

Equal Playing Fielcredi
Equal Playing Fielcredi

מה שאולי התחיל כבדיחה הפך במהרה לרעיון מבריק, אם הטיפוס לקילימנג'רו נתן חשיפה ויצר כותרות חיוביות ליוזמה של כדורגל הנשים בעולם, לקבוע שיא נוסף יהיה כמובן עוד סיפור הצלחה חשוב. למזלן של מארגני האירוע הנסיך עלי שמח להצטרף גם כן ליוזמה והעובדה שאליפות אסיה בכדורגל נשים מתקיימת השנה בירדן, הפכו את הרעיון המקורי למציאות שמגשימה את עצמה.

בסיומו של המסע להרי הקילימנג'רו השחקניות המרוצות חזרו מהמדינות מהן הגיעו: מצרים, בחרין, מקסיקו, ירדן, דרום אפריקה, אפגניסטן, ארה"ב, ארגנטינה, מקסיקו, גרמניה, בריטניה ועוד. ולהפתעתן חלקן התקבלו כגיבורות מקומיות ע"י התקשורת המקומיות. לכן לאחר שהועלה הרעיון הראשוני לעשות מסע נוסף לירדן כששמע על כך הנסיך עלי הוא תמך באופן מידי ברעיון דרך הרשתות החברתית והתכנית החלה לרקום אור וגידים.

Equal Playing Field (Equal Playing Field)
Equal Playing Field (Equal Playing Field)

התקשורת בירדן הפכה את המסע הרגלי הארוך לחגיגה של ממש,כאשר השחקניות הירדניות חנין כח'טיב ויסמין שבס שארגנו את המסע, זכו לחשיפה תקשורתית ולווי צמוד לאורך כל הדרך לפי מרפי "הן, כאינדיבידואליות, הפכו למודל לחיקוי נשי על השתתפותן באירוע ההיסטורי". התמיכה והשתתפות של הנסיך עלי בארגון האירוע נתן לגטימיציה רחבה ועמוקה יותר לקידום כדורגל הנשים בירדן בפרט ובעולם בכלל.

המשחק עצמו הסתיים בתוצאה 4:2 כאשר שחקניות מארה"ב, טוניסיה, בחריין, נפאל ופקיסטן כבשו במהלך המשחק ההיסטורי. בסוף המשחק לאורה יונגנסון מייסדת נוספת של הארגון אמרה לתקשורת: "זה היה נהדר לשחק משחק כדורגל תחרותי על מגרש ברמה הגבוה ביותר.הינו מסוגלות להראות את האיכות הטובה ביותר של כדורגל שמשוחקת ע"י האתלטיות הטובות ביותר שיש בקבוצה שלנו. זה היה מרגש לראות כמות גדולה של קהל ולכבד את המגרש הקהילתי עם שיא עולם".

אז מה זה שוויון בספורט?

המסע לשיויון בין שני המינים אינו אומר שהשכר שמקבל שחקן כדורגל בכיר ע"י קבוצתו הוא השכר ששחקנית כדורגל אמורה לקבל באותו המועדון, אבל הוא כן מתייחס לצורך בהגדלת ההשקעה התקציבית של המדינות ושל הקבוצות בשחקניות העתיד. בהגדלת סיקור המשחק בטלוויזיות המקומיות, בהשוות הבונוסים שמקבלים השחקניות לשחקנים בגביע העולם וברמת הנבחרות. פיתוח המשחק והפיכתו לספורט שנשים יכולות להתפרנס ממנו בכבוד ולא לעבוד במקביל בעבודה אחרת שתממן את חלומן להיות שחקניות כדורגל.

בסוף השבוע האחרון המשיך הכדורגל העולמי להוכיח שיש קהל ברחבי העולם שרוצה ואוהב לצפות במשחקי כדורגל הנשים. כאשר נבחרת אנגליה אירחה את נבחרת וולס לדברי בריטי במסגרת מוקדמות גביע העולם מול 25 אלף צופים נלהבים ונבחרת הולנד ניצחה את נבחרת צפון אירלנד באותה המסגרת עם שיא מקומי חדש של 30 אלף צופים. כדי שגם בישראל יכירו בזה, כדורגל הנשים כבר מזמן חי ובועט בכל המוסכמות הישנות. המשחק האהוב על כולנו שייך באופן שוויני לכולם וכולן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!