דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הוחזרו 19 שחקני ספורטינג ליסבון שהושעו בעקבות מחאתם כנגד הבעלים

בעקבות מחאתם של שחקני ספורטינג ליסבון כנגד הבעלים של המועדון על דברים מעליבים שאמר להם תום הפסד הקבוצה, החליט בעלים ברונו דה קרבלו להשעות 19 מהם | לאחר דין ודברים הצדדים הצליחו להגיע להסכמות והשחקנים ישובו לסגל

וויליאם קרבלהו מקבוצת sporting lisbon במשחק נגד אתלטיקו מדריד ב-5.4.18 (צילום: Kieran McManus/BPI/REX/Shutterstock).
וויליאם קרבלהו מקבוצת sporting lisbon במשחק נגד אתלטיקו מדריד ב-5.4.18 (צילום: Kieran McManus/BPI/REX/Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ניצחון ענק לשחקני קבוצת ספורטינג ליסבון על הבעלים של המועדון שהחליט ביום שבת בערב לבטל את השעיה הזמנית של 19 השחקנים הבכירים של הקבוצה ולהחזיר את כל השחקנים לסגל. השחקנים שהתאגדו נגד הבעלים שהתייחס אליהם באופן מזלזל, ישבו עם הנהלת המועדון וישרו את ההדורים בשיחה סגורה של המועדון  ויהיו זמינים למשחק הליגה הגורלי מול פאסוס פרירה.

השערורייה שהתחוללה בסוף שבוע בכדורגל הפורטוגלי, החלה ביום חמישי כאשר הבעלים של קבוצת ספורטינג ליסבון ברונו דה קרבלו החליט בצעד מעורר מחלוקת להשעות 19 משחקני הקבוצה לאחר ביקורת שהשמיעו השחקנים נגד התנהלותו. ההחלטה ההזויה של הבעלים גרמה לכך שיום לפני משחק הליגה מול  קבוצת פאסוס פרירה נותרו למאמן הקבוצה רק שישה שחקני סגל שיכולים לקחת חלק במשחק.

הסגל של ספורטינג ליסבון מוערך ע"י אתר transfermarkt ב-197 מיליון יורו עם כוכבים כמו דאס בוסט חלוץ נבחרת הולנד, ריו פרטיס שוער נבחרת פורטוגל,מרכוס אקוניה הארגנטינאי, סבסטיאן קואטס בלם נבחרת אורוגוואי, ,ז'רמי מתייה הצרפתי שמושאל מברצלונה וכמה מהכישרונות הגדולים ביותר בכדורגל הפורטוגלי, וויליאם קרבאליו, ברונו פרננדס, ז'לסון מרטינס.   

הסערה בקבוצה הפורטוגלית התחילה לאחר ההפסד הצפוי 0:2 ברבע גמר ליגת האלופות בחוץ מול אתלטיקו מדריד העדיפה. למרות ההפסד, לספורטינג עוד יש הזדמנות להפתיע במשחק הביתי שיתקיים בשבוע הקרוב בליסבון ולעלות לחצי הגמר. הבעלים שלא היה מרוצה מהמשחק ההגנה של קבוצתו, תקף את השחקנים ברשת החברתית על הופעתם וכינה אותה "טיפשית", כאשר את מירב הביקורת הארסית חטפו שני הבלמים ז'רמי מתייה וסבסטיאן קואטס.

בתגובה, השחקנים שזעמו על התנהלות הנשיא החליטו לא לשתוק ולקבל את האופן בו בוצעה הביקורת ופרסמו מכתב עליו חתמו 19 השחקנים הבכירים של הקבוצה בו נכתב: "אנחנו נגעלים מהצהרותיו של הנשיא, הוא אמור להיות המנהיג שלנו. אנחנו תמיד נלחמים בשביל המועדון שלנו, בשביל האוהדים שלנו ובשביל עצמינו. דרך המסר הזה אנחנו מבטאים את אי שביעות רצון מההערות הציבוריות של נשיאנו לאחר משחק שבו לא קיבלנו את התוצאה שרצינו".

הבעלים זעם על התנהלות השחקנים ולא ציפה לתגובה כל כך חריפה כנגדו. הוא החליט על השעיה מידית של כל 19 השחקנים שהתאחדו כנגדו ופרסם פוסט חריף נוסף שמעמיק את המשבר, "כל השחקנים שכתבו את ההודעה שלהלן מושעים באופן מיידי ועומדים בפני הליכים משמעתיים של המועדון" אמר הבעלים, "נמאס לי להתעסק עם ילדים מפונקים שאינם מייצגים שום דבר או אף אחד. הפעם, הסבלנות שלי נגמרה עבור כל אלה שחושבים שהם מעל המועדון".

ההחלטה של הבעלים להשעות את השחקנים הבכירים שלו היא צעד יוצא דופן ברמות הגבוהות של הכדורגל העולמי, לפי התקשורת המקומית, בתגובה להשעיה סירבו השחקנים להתאמן ביום שבת בבוקר עם הקבוצה והמועדון כולו נכנס לסחרור עמוק שיכל לגרום לסיום עגום של העונה למרות שהקבוצה עדיין מתמודדת על שלוש תארים. ספורטינג ממוקמת כרגע במקום השלישי בליגה 6 נק' בלבד מהמוליכה בנפיקה, בנוסף הקבוצה מתמודדת רבע גמר הליגה האירופאית מול אתלטיקו מדריד ומשחקת בחצי הגמר הגביע המקומי מול פורטו.

קשה לראות עדיין את ההשלכות העמוקות על מועדון בסדר גודל כזה, לא משנה איך יגמר המשבר בקבוצה. גם אם בקיץ הקבוצה תחליט למכור את שחקניה הבכירים למרבה במחיר, ככל הנראה הכסף שהבעלים יקבל אל שחקנים שהוא סימן כרגע כמורדים יהיה נמוך יותר מהצפוי, ההפסד הכלכלי בנוסף לצורך לבנות את הקבוצה מחדש בטוח לא יתקבל בברכה ע"י האוהדים המסורים, בעיקר כי חלק משמעותי מהשחקנים שיצאו כנגד האופן הבעיתי שהנשיא התבטא גדלו במחלקות הנוער המשובחות של המועדון ונחשבים ללב והנשמה של הקבוצה.

הבחירה של השחקנים להתאחד כנגד הבעלים המשתולל היא החלטה אמיצה שמראה יותר מהכל את הסולדריות והאחדות הקבוצתית האמיתית שקיימת בין השחקנים, משהו שחייבים לדעת להעריך ולאהוב בעולם הכדורגל הממוסחר שבו שחקנים מחליפים קבוצות וזהויות כל חצי עונה ובוחרים בכסף הסיני והקטארי על פני מחויבות לסמלים אוהדים או שותפים לקבוצה והמקצוע.

העובדה שהבעלים הבין את עומק הבור שחפר לעצמו וביטל את ההשעיה, מראה על הכוח האמיתי שבאחדות. הדרישה של השחקנים לכבד אותם כאשר הם נותנים את הכל על המגרש וגם אם יש ביקורת אז לתת אותה בתוך המועדון ולא ברשתות החברתיות התקבלה ע"י הנהלת המועדון שלא רק פתרה בשיחה פנימית את המשבר, אלא גם נתנה לשני הבלמים שעמדו במרכז הביקורת לפתוח שוב במרכז ההגנה של הקבוצה במשחקה החשוב ביום ראשון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!