דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עיר בבניה

שמחתי לשמוע אתמול שהסכם גג חדש נחתם בעיר שדרות, בין העירייה, משרד האוצר ומשרד השיכון והבינוי, להקמתן של 5,300 דירות חדשות (אם אפשרות להוסיף עוד 1,200 יחידות דיור) בעיר. אומרים שההסכם צפוי להכפיל את העיר, שכבר היום נבנית מכל עבריה. גם אני עצמי עברתי לשדרות אך לפני שנה וחצי – ואני שמח לראות שאיני לבד, ושאחרי צפויים לבוא עוד רבים. העירייה, כך פורסם בתקשורת.

אני משתדל לצאת מדי יום להליכה, בתוואי המקיף את העיר, ומתפעל תמיד מהתנופה הפיזית של הבניה, מבנייני הקומות הצומחים בזה אחר זה. מדמיין אותם הולכים ומתאכלסים בעתיד הקרוב. ברקע ניכרת גם השפעה מרשימה בגני משחקים מושקעים ופארקים, לילדים ולמבוגרים, כיכרות ומוסדות ציבוריים חדשים הנבנים או צפויים להבנות.

ועד המנופאים הארצי תעד עובדי ביניין סינים המפעילים מנופים בניגוד לחוק בשני אתרי בניה של חברת 'אסום' בשדרות ביום רביעי בבוקר (באדיבות ועד המנופאים)
ועד המנופאים הארצי תעד עובדי ביניין סינים המפעילים מנופים בניגוד לחוק בשני אתרי בניה של חברת 'אסום' בשדרות ביום רביעי בבוקר (באדיבות ועד המנופאים)

אלא שמאז אוגוסט האחרון, בכל פעם שאני יורד ברחוב ברלב, כשמימיני הפארק החדש על מזרקותיו – אני מרים מבטי אל הבניין המתהווה מצד שמאל, עם המנוף הגבוה, וחושב על העובד הסיני בן ה-52 שנפל שם באוגוסט האחרון, ונפגע בראשו במצב בינוני. אין לי כל דרך לדעת האם החלים מאז מפציעתו או שהוא סוחב נכות שתלווה אותו לכל אורך חייו. לפני חודשיים, נצטרפה למסלול שלי מחשבה נוראית נוספת – בכל פעם שאני עולה ברחוב העליה ומשקיף על פרוייקט נאות שקמה העצום, והמנופים הגדולים של אסום שמעטרים אותו. אני חושב על צ׳ו שינווי בן ה-44, שנהרג שם לאחר שנפל מגובה 8 קומות.

היות ואני עוסק לא מעט בתחום התאונות בענף הבניין, אני נוטה באופן טבעי להעדיף שלא לעבור מתחת למנופים. ובאמת לאחרונה יצא לי בטיול עם חברה באיזור שכונת הכלניות הנבנית, להתבונן במנוף המרים לוח בטון ענקי, ולעבור ביחד לצידו השני של הרחוב. נראה שהאינסטינקטים שלנו היו טובים – שכן מסתבר, על פי התמונות והסרטונים שקיבלתי אמש, שבאתריה של חברת אסום ישנה תופעה של עובדים סינים המפעילים מנופים בלא רישיון. נראה שהאינסטינקטים שלי היו טובים – במקום שבו נהרגים עובדים, אין סיבה שלא יפגעו גם עוברי אורח.

על כל פנים, אני כאמור מפרגן מאוד לעיר שלי על הצמיחה העתידית – ורק מקווה שזה לא אומר שלאורך מסלול ההליכה שלי יתווספו לי נקודות שבהן אני נזכר בפועלים פצועים ומתים. על פי הפרסומים, הסכם הגג החדש קובע כי 1.8 מיליארד ש"ח מהכנסות המדינה משיווק הקרקעות החדשות צפויים להגיע לקופת העיר לצורך פיתוח תשתיות בשכונות החדשות, וכ-300 מיליון ש"ח נוספים לחידוש תשתיות ברחובות הותיקים. אני משוכנע שמסכום זה וודאי ימצא התקציב הנחוץ גם להגברת הפיקוח העירוני על הבטיחות בענף הבניה, כמתחייב מפקודת העיריות – וזאת למען העובדים העמלים בבניינה, ולמעננו התושבים שחיים כאן, מתחת למנופים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!