דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פייסבוק

נתפס ברשת / מנכ"ל פייסבוק לסנאט: "לא, אני לא מוכן לספר פה מי החברים שלי"

במהלך חמש השעות בהן העיד מול 44 סנאטורים, הודה צוקרברג כי לא עשה מספיק על מנת להגן על משתמשי פייסבוק משימוש בפרטי המידע האישיים שלהם ובאופן אירוני סרב למסור פרטים אישיים על עצמו | "ברור לכל שלא עשינו מספיק כדי למנוע את השימוש לרעה בכלים של פייסבוק"

מארק צוקרברג בשימוע בסנאט האמריקני (AP Photo/Andrew Harnik)
מארק צוקרברג בשימוע בסנאט האמריקני (AP Photo/Andrew Harnik)
יונתן קירשנבאום

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, סיים את השימוע לפני הסנאט הלילה (ג') בהצלחה. כך קבעו מרבית הפרשנים בסיכום חמש שעות של תחקור. צוקרברג הגיע לוושינגטון בכדי לעמוד לשימוע מול חברי הסנאט ובית הנבחרים האמריקאי, בעקבות פרשת קיימברידג' אנליטיקה, במסגרתה עשתה חברה פרטית שימוש במידע מחשבונם של 87 מיליון משתמשי פייסבוק כדי למקד את תעמולת הבחירות של דונלד טראמפ.

בשבועות האחרונים התרבו הקריאות להתפטרותו של צוקרברג, לאחר שנחשף כי לא רק שחברת קיימברידג' אנליטיקה השתמשה במידע פרטי שהיה בידי פייסבוק, אלא שפייסבוק הכירה את הפרשה, אך נמנעה מלהודיע לאותם המשתמשים שפרטיהם נלקחו. צוקרברג התעקש כי הוא "הבן אדם הנכון להוביל את פייסבוק בתקופה הקשה הזו", ונראה שהגיע מוכן לשימוע הציבורי אתמול. צוקרברג חזר שוב ושוב על אמירותיה של חברת פייסבוק בימים האחרונים, לפיה האשמה אכן יושבת אצלה, והיא תעשה מאמצים כדי למנוע תקריות דומות בעתיד.

תחילה הקריא צוקרברג הצהרה מוכנה מראש, ולאחר מכן החל שלב השאלות מצד חברי הקונגרס. "ברור לכל שלא עשינו מספיק כדי למנוע את השימוש לרעה בכלים של פייסבוק, וזה כולל חדשות מזויפות, מעורבות זרה בבחירות והסתה", אמר צוקרברג. "לא נהגנו באחריות מלאה וזאת היתה טעות גדולה. זאת היתה הטעות שלי ואני מצטער על כך. אני הקמתי את פייסבוק, ואני אחראי לכל מה שקורה כאן".

מרבית השאלות נגעו בפרטיות המידע של אותם משתמשי פייסבוק שפרטיהם נלקחו. למשל, אחד הסנטורים שאל את צוקרברג האם היה מוכן לשתף מול הקהל את שם המלון בו ישן בלילה שלפני, או להקריא הודעות פרטיות ששלח בימים האחרונים. לאחר שצוקרברג ענה בשלילה אמר אותו הסנאטור: "אני חושב שזה בדיוק העניין. הזכות שלך לפרטיות, הגבולות של הזכות שלך לפרטיות, ועל כמה ממנה היית מסכים לוותר באמריקה המודרנית".

צוקרברג התייחס גם לשאלה מדוע פייסבוק נמנעה מלהודיע על הפריצה לרשויות האמריקאיות, ובכך להתריע נגד שימוש במידע פרטי לצורך הטיית תוצאות הבחירות. על כך הוא אמר כי "במבט לאחור זו בבירור הייתה שגיאה. לא היינו צריכים להאמין להם" כשהם (קיימברידג' אנליטקה, י.ק) אמרו כי המידע שנלקח מפייסבוק נמחק.

צוקרברג התייחס גם לטענות להתערבות רוסית במערכת הבחירות האמריקאית האחרונה דרך פייסבוק. "ישנם אנשים ברוסיה שתפקידם הוא לנסות להשתמש בפלטפורמה שלנו ובפלטפורמות אחרות באינטרנט כדי להטות את תוצאות הבחירות. זהו מרוץ חימוש" הוא אמר. "הם הולכים להמשיך להשתפר בכך ואנו צריכים להשקיע בלהמשיך להשתפר גם בעצמנו".

הטענות שהועלו כלפי פייסבוק הן כי הרוסים עשו שימוש דומה במידע הקיים על משתמשי פייסבוק כדי למקד ולכוון תעמולה כלפי אזרחים אמריקאים בבחירות האחרונות. עם זאת, פרטי הפרשה עוד לא ידועים. צוקרברג חשף כי עובדי פייסבוק נחקרו על ידי רובטר מולר, האיש שמופקד על חקירת הקשר של קמפיין הבחירות של דונלד טראמפ לרוסיה, בניסיון להבין את המנגנון בו השתמשו הרוסים.

היום (ד') יתקיים דיון נוסף בנושא, בו יופיע צוקרברג מול ועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!