דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

סערת הטקס המשותף / 'פורום המשפחות השכולות' יגיש בג"ץ נגד החלטת ליברמן למנוע טקס עם הפלסטינים

"החלטתי לאסור כניסתם לישראל של 110 פלסטינים שהוזמנו ל'טקס משותף'", כתב אתמול ליברמן בחשבון הטוויטר שלו | ב'פורום המשפחות השכולות' ובארגון 'לוחמים לשלום', המקיימים את הטקס זו השנה ה-13 יצאו למאבק בהחלטה | "אף אחד לא יגיד לי איך לבטא את השכול שלי", אומר גילי מייזלר, אח שכול וחבר הפורום

טקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני (טטיאנה גיטליס)
טקס יום הזיכרון הישראלי פלסטיני (טטיאנה גיטליס)
יהל פרג'

"החלטתי לאסור כניסתם לישראל של 110 פלסטינים שהוזמנו ל'טקס משותף' ישראלי-פלסטיני, שיתקיים בערב יום הזיכרון", צייץ אמש (שלישי) שר הביטחון אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו. "לא אתן ידי לחילול יום הזיכרון. זהו לא טקס זיכרון אלא מפגן של טעם רע וחוסר רגישות שפוגע במשפחות השכולות היקרות לנו מכל". באופן אירוני, המשפחות השכולות שליברמן מדבר לכאורה בשמן, הן שמארגנות את הטקס והן שיוצאות כעת למאבק בהחלטה, לרבות עתירה שתוגש היום לבג"ץ ע"י 'פורום המשפחות השכולות' וארגון 'לוחמים לשלום'.

הטקס המשותף מתקיים מדי שנה על ידי 'פורום המשפחות השכולות' ו'לוחמים לשלום', ובו משתתפות משפחות שכולות משני העמים. למעשה, המשפחות הפלסטיניות זכו כולן לאישור כניסה ביטחוני מהשב"כ לצורך האירוע. "שר הביטחון ליברמן הוא שבהתנהלותו מחלל את יום הזיכרון ופוגע במשפחות שכולות ישראליות ופלסטיניות שמבקשות לקדם שיח של פיוס", נמסר מפורום המשפחות השכולות. "מדובר בשימוש פוליטי ציני בכלי שמהותו אמורה להיות ביטחונית. שימוש שכל מטרתו לפגוע במשפחות שכולות ובישראלים ופלסטינים שמבקשים לציין יחד את יום הזיכרון, מתוך כבוד הדדי והכרה בכך שהכאב והצער אינם נחלתו הבלעדית של אף צד", נמסר עוד. לפי הפורום, העתירה תוגש על ידי עו"ד גבי לסקי בהליך של טרום עתירה לבג"ץ. "בכוונתנו לפעול בכל דרך על מנת למנוע מליברמן לעשות שימוש פוליטי ציני בסמכויותיו כשר ביטחון", הוסיפו בפורום.

טקס יום הזיכרון הישראלי-פלסטיני אמור להתקיים השנה בפעם ה-13, בגני יהושע בפארק הירקון, בערב יום הזיכרון. אל הטקס מגיעות מדי שנה משפחות פלסטיניות וישראליות החברות בפורום 'המשפחות השכולות', ארגון משותף המונה למעלה מ- 600 משפחות. כל חברי הפורום איבדו בן משפחה כתוצאה מהסכסוך הממושך, ובפעילותם המשותפת הגיעו להבנה כי הפיוס בין האנשים ובין העמים הוא אפשרי ואף הכרחי להשגת שלום בר קיימא. את התובנות הללו מבקשים חברי הפורום להנחיל לשתי החברות, הישראלית והפלסטינית.

בשנה שעברה נכחו באירוע מספר שיא של 4,000 בני אדם וצפו בו עוד אלפים בשידור חי באינטרנט ברחבי העולם ובישראל. את הטקס ליוותה פרובוקציה של הזמר הידוע בתור "הצל", ששידר דרך דף הפייסבוק שלו את תגובות המשפחות השכולות המגיעות ויוצאות מהטקס, כשהוא עושה הכל כדי לעורר פרובוקציה ריב ומדון.

גילי מייזלר, ששכל את אחיו גיורא במלחמת יום הכיפורים, הוא חבר ב'פורום המשפחות השכולות' וטוען ששר הביטחון ליברמן נכנס לנעליים הקטנות מאוד של הצל, "הבנאדם מנסה למכור קונספציה שאין עם מי לדבר, אבל כשיש משהו שמנסיון אני יודע שהוא לא יוצא דופן, הוא מנסה לסכל אותו. זה מפחיד את הימין שיש פלסטינים מתונים שאפשר לדבר איתם."

לשאלה אם הוא מבין את מי שהטקס מפריע לו השיב מייזלר, "אף אחד לא יגיד לי איך לבטא את השכול שלי, מי שזה מפריע לו – שלא יבוא. ישבתי אתמול עם ג'יהאד, אחד משני המנחים הפלסטינים בטקס. הוא אחד מהשכולים הטריים ביותר, בנו נהרג מכדור טועה בזמן צוק איתן כשהיה בדרכו לסבתא. אנחנו אחוקים, זה כל כך דומה, למרות שהוא מוסלמי ואני אתאיסט."

במידה וכניסת המשפחות הפלסטיניות באמת תיאסר, והבג"צ לא יועיל, נערכו בפורום מראש, צילמו את הדוברים הפלסטינים, וישדרו את דבריהם בעת הטקס. "זה עצוב ש-200 האורחים הפלסטינים שלנו לא יהיו איתנו בטקס", אומר מייזלר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!