דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיים כץ

חברה ועבודה / מרדכי אלישע יהיה הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה

כך הודיע אתמול (ד') השר חיים כץ | במסגרת תפקידו, יהיה אחראי בין היתר על אכיפת זכויות עובדים ובטיחותם ועל שילוב אוכלוסיות ייחודיות בשוק העבודה | עוד הודיע השר על מינויו של רמי גראור למנכ"ל שירות התעסוקה

שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ אישר את מינוים של מרדכי (מוטי) אלישע לממונה על זרוע העבודה ואת רמי גראור למנכ"ל שירות התעסוקה (ללא קרדיט)
שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים חיים כץ אישר את מינוים של מרדכי (מוטי) אלישע לממונה על זרוע העבודה ואת רמי גראור למנכ"ל שירות התעסוקה (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מרדכי (מוטי) אלישע יהיה הממונה החדש על זרוע העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, כך הודיע אתמול (רביעי) השר חיים כץ. אלישע יהיה אחראי על אכיפת זכויות עובדים ובטיחותם, תחום ההכשרות המקצועיות, שילוב אוכלוסיות ייחודיות בשוק העבודה ותחום מעונות היום, המשפחתונים והצהרונים וכן על התיאום מול יתר משרדי הממשלה של תחומי המדיניות בתחום התעסוקה. מינוי נוסף עליו הכריז אתמול כץ הוא של רמי גראור לתפקיד מנכ"ל שירות התעסוקה.

ועדת האיתור שהמליצה על מינויו של אלישע, שסומן כמועמד המועדף על השר, הובלה על ידי מנכ"ל המשרד אביגדור קפלן, כשלצידו ראש מינהל הסגל בנציבות שירות המדינה אילן רם, הממונה על התקציבים שאול מרידור, פרופ' חיה שטייר מאוניברסיטת ת"א, ונציגת הציבור פרופ' ליאורה קצנשטיין. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבתה ביום ראשון הקרוב .

אלישע מכהן כסגן בכיר לחשב הכללי באוצר, תפקיד אליו מונה על ידי החשבת הקודמת מיכל עבאדי-בויאנג'ו, ושבמסגרתו ניהול את תחומי השכר הגמלאות ותנאי השירות. הוא נשאר בתפקידו עם מינויו של החשב הכללי החדש רוני חיזקיהו בשנה שעברה. בתפקיד זה וגם בתפקידו הקודם כמנהל מנהלת הגמלאות בחשבות הכללית עבד מול השר כץ בנושא העלאת קצבאות הזקנה.

אלישע עובד בשירות הממשלתי מאז שנת 1994, אז נתמנה לתפקיד עוזר הדרכה. ב-2005 מונה למנהל אגף משאבי אנוש במשרד העבודה והרווחה, ומאוחר יותר כיהן בתפקיד זה גם במשרד האוצר. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה, תעשייה וניהול וכן בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת אריאל, ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון, ובמדיניות ציבורית וניהול סכסוכים מטעם אוניברסיטת תל אביב. נשוי, ואב לשלושה.

אלישע מחליף את בתפקידה את מיכל צוק, המסיימת כהונה בת שש שנים, אותה לא יכלה להאריך עוד. צוק מונתה לתפקידה, שהיה עד לאחרונה חלק  ממשרד הכלכלה, בתקופתו של שר הכלכלה שלום שמחון, וכיהנה בו תחת שורה ארוכה של שרי כלכלה – בנט, דרעי, נתניהו וכחלון.

מרדכי (מוטי) אלישע הממונה החדש על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה (ללא קרדיט)
מרדכי (מוטי) אלישע הממונה החדש על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה (ללא קרדיט)

עם הקמת הממשלה הנוכחית, דרש השר כץ כי תחום העבודה יועבר חזרה למשרדו, וצוק עברה לעבוד תחתיו במשרד העבודה והרווחה – זאת על אף שבעבר היו בין השניים חילוקי דעות חריפים סביב יישומה של תוכנית ויסקונסין שמטרתה הייתה לצמצם את מספר מקבלי קצבאות האבטלה באמצעות התניית קבלת דמי הקיום למובטלים בהשתתפות בהגעה ל'מרכזי תעסוקה'. תוכנית זו נבלמה לבסוף, אך הוחלפה בתוכנית במתכונת דומה תחת השם 'מעגלי תעסוקה', הפועלת עד היום.

רמי גראור שמונה לתפקיד מנכ"ל שירות התעסוקה, נחשב אף הוא למקורבו של כץ. בעבר כיהן כסמנכ"ל הביטוח הלאומי ואף כממלא מקום מנכ"ל המוסד במשך שנה עד כניסתו של מאיר שפיגלר לתפקיד. מאז דצמבר האחרון כיהן גם כמשנה למנכ"ל.

רמי גראור למנכ"ל שירות התעסוקה החדש במשרד העבודה והרווחה (ללא קרדיט)
רמי גראור למנכ"ל שירות התעסוקה החדש במשרד העבודה והרווחה (ללא קרדיט)

בעבר כיהן גראור בתפקיד בהנהלת משאבי האנוש בתעשייה האווירית, כיהן כץ כיו"ר ועד העובדים. בעבר נבדקה טענה כי שדרג את מעמדם של עובדים במהלך הבחירות לוועד, מבלי שתפקידם השתנה, באופן שסייע לכץ – אולם בדיקת הנושא על ידי רשות החברות הממשלתיות לא העלתה מסקנות כנגדו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!