דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לה פמיליה

פרשת לה פמיליה / הפרקליטות ערערה על עונשם של 7 חברי לה פמיליה שהורשעו

לטענת הפרקליטות, העונשים שנגזרו עליהם, עונשי מאסר של 22-48 חודשים, הם קלים ביחס לעבירות ולחומרת מעשיהם

אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
אוהדי בית״ר ירושלים (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

פרשת לה פמיליה מגיעה לעליון: הפרקליטות ערערה היום (חמישי) על גזר הדין שניתן ל-7 חברי לה פמיליה שהורשעו בעבירות אלימות. 4 מורשעים אחרים בפרשה, ביניהם עומר גולן שנידון ל-10 שנות מאסר לאחר שתקף אוהד הפועל ת"א בפטיש, לא נכללו בערעור. הפרקליטו, הגישה היום את הערעור לבית המשפט העליון, יחד עם ערעור על זיכויו החלקי של אביב בצלאל (23) מעבירת חבלה בכוונה מחמירה.

עונשי המאסר אותם קיבלו שבעת חברי של פמיליה נעים בין 22-48 חודשי מאסר בפועל, בנוסף לקנסות כספיים ופיצויים למתלוננים. לדברי הפרקליטות, עונשים אלה הנם קלים מדי ביחס לעבירות אותן עברו ולחומרת מעשיהם, ואינם משקפים כראוי את חומרת האירועים בהם הורשעו.

שבעת חברי לה פמיליה – דניאל אלישייב, דור מגידיש, אביב בצלאל, ניב מנור, אליעד משה, רן יצחקי וגדי יחיאלוב – הורשעו בעבירות אלימות חמורות, קשירת קשר לפשע, ועבירות נוספות, אשר בוצעו במסגרת השתייכותם לארגון האוהדים של בית"ר, לה פמיליה. כחלק מפעילותם בלה פמיליה, השבעה ביצעו עבירות אלימות חמורות כלפי אוהדי קבוצות ספורט יריבות, בפרט נגד אוהדי הפועל תל אביב ומכבי חיפה.

בערעור שהוגש באמצעות עו"ד ג'ואי אש, מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות, נאמר כי בית המשפט המחוזי טעה הן בעונשי המאסר שגזר על חברי לה פמיליה, אשר אינם הולמים את חומרת מעשיהם ונסיבותיהם החריגות, והן בקביעת מתחמי ענישה נמוכים שאינם הולמים ומשקפים כראוי את חומרת האירועים בהם הורשעו.

הפרקליטות ביקשה להרשיע את אביב בצלאל בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה, לקבוע מתחמי ענישה הולמים, חמורים יותר, למעשיהם של השבעה, ולהחמיר בעונשם של במידה ניכרת.

כזכור, הכרעת הדין הניתנה בפרשה, פירטה 4 אירועים אלימים בהם השתתפו חברי 'לה פמיליה' במהלך שנת 2015. "אירוע פלורנטין" מתייחס לתקיפה שהתרחשה באוקטובר 2015, סמוך לאצטדיון בלומפילד בת"א. אז, מספר חברי 'לה פמיליה' החליטו להתאסף מחוץ לאיצטדיון, מתוך כוונה לפגוע באוהדי הפועל ת"א יהיו במקום. חברי 'לה פמיליה' התאספו במקום כשהם נושאים עמם אלות בייסבול, סכינים, אבנים, מברגים ועוד. עומר גולן, אחד ממורשעי הפרשה, הגיע לאירוע עם הפטיש, שצד אחד מראשו הוא בעל שיניים מחודדות ארוכות, אותו נשא מתחת למכנסיו. כשראו חברי לה פמיליה כ-20 אוהדי הפועל, החלו לתקוף אותם, גם באמצעות לבנים וצינורות ברזל. בשלב זה רץ גולן להביא את הפטיש, והכה באמצעותו בחוזקה בראשו של סדלצקי. מעוצמת המכה, ננעץ הפטיש בראשו של סדלצקי. חברי 'לה פמיליה' אחרים שהשתתפו בתקיפה, המשיכו להכות את סדלצקי, בזמן שהפטיש בראשו, והוא שותת דם, עד שהבינו כי שוטרים מתקרבים למקום.

האירוע השני התרחש באוגוסט 2015, אז התאספו חברי 'לה פמיליה' סמוך לחניון רידינג בת"א, שם התאספו אוהדי הפועל ת"א שהמתינו להסעה למשחק, במטרה לפגוע בהם. חברי 'לה פמיליה' הביאו איתם אלות בייסבול, אבנים, מקלות, וצינורות ברזל, הסתתרו מאחורי רכבים בחנייה וחיכו לאוהדי הפועל. כשהם זיהו קבוצה של אוהדי הפועל הם רצו לעברם, קיללו אותם, השליכו לעברם בקבוקי זכוכית, ואיימו עליהם. האוהדים נמלטו מהמקום, אך אוהד אחד שהיה פצוע ברגלו לא הצליח להימלט. אז, חברי 'לה פמיליה' התנפלו עליו, תקפו אותו, והשליכו עליו בקבוקי זכוכית.

אירוע נוסף התרחש בחוף פולג ביוני 2015, אז החליטו חברי 'לה פמיליה' לתקוף את אוהדי מכבי חיפה ולגנוב מהם ציוד השייך לאוהדי הקבוצה. לשם כך נפגשו בחוף פולג בנתניה, בו התקיים משחק של הקבוצה. התוקפים ראו במקום את אחד האוהדים מחזיק שק ובו חולצות הקבוצה, ניסו לגנוב אותו מידו, ומשאוהדי מכבי חיפה ניסו לשמור על השק, התנפלו עליהם, תקפו אותם, הכו אותם, ולקחו את החולצות.

אירוע פולג השני התרחש לאחר כחודש, ביולי 2015. אז, חברי לה פמיליה נפגשו שוב בחוף פולג, בו התקיים משחק נוסף של מכבי חיפה. לפי כתב האישום, הם הגיעו למתחם עם בקבוקי זכוכית, רימון הלם ורימון עשן. לאחר זמן מה, חברי לה פמיליה הבחינו בכלי רכב השייכים לאוהדי מכבי חיפה, והשליכו בקבוקי זכוכית ואבנים לעבר הרכבים. כשאוהדי מכבי חיפה נמלטו מהמקום, הם נסעו אחריהם, וכשחשבו שאיתרו רכב ששייך לאחד האוהדים החלו להשליך לעברו אבנים, מקלות ובקבוקים, תוך כדי נהיגה. כשהבינו שהשליכו את כלי התקיפה על רכב של עובר אורח, נמלטו מהמקום. בית המשפט הרשיע את משה על השתתפותו באירוע זה, בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, וחבלה במזיד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!