דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מנצח: שחקן הליגות הנמוכות שהגשים את חלום ה-NBA בגיל 32

וגם - הבעלים של רומא שחגג קצת יותר מדי את הניצחון על ברצלונה | קבוצת הנשים של קרית אתא חוזרת לצמרת הכדורעף | המעודדת שתבעה את קבוצת ה-NFL על אפליה מגדרית | והקבוצה שהקימה קרן עבור חברתן שהתייתמה

אנדרה אינגרם במשחק של הלייקרס מול הרוקטס (AP Photo/Mark J. Terrill)
אנדרה אינגרם במשחק של הלייקרס מול הרוקטס (AP Photo/Mark J. Terrill)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כי חלומות מתגשמים: אנדרה אינגרם

יאיר צוקר

סיפור הסינרדלה מדהים ביותר העונה ב-NBA התחרש השבוע, כאשר בגיל 32 אנדרה אינגרם עלה למשחקו הראשון אי פעם ב-NBA, כאשר הלוס אנג'לס לייקרס צירפו אותו לסגל הקבוצה לאחר עשר עונות בליגות הפיתוח בהן שיחק כמעט 400 משחקים בליגות הנמוכות השונות. אלא שהרגע הגדול של אינגרם לא רק התגשם בכך שעלה לשחק, הוא קלע 19 נקודות בהפסד הקבוצה ליוסטון רוקטס ואף זכה למחמאות מבן גילו כריס פול שמשחק ברוקטס. בסיום המשחק אמר אינגרם "זאת הייתה חוויה של פעם בחיים". כמו בכל סיפור סינדרלה, הסיפור המרגש של אינגרם הוא ההוכחה לכך שלא משנה באיזה גיל אתה, החלום תמיד נשאר ורק צריך להאמין שיום אחד תגשים אותו.

מפסיד כי ברומא התנהג כרומאי: ג'יימס פלוטה

ליאור ברטל

לאחר הניצחון הגדול של קבוצת רומא 0:3 על ברצלונה במסגרת ליגת האלופות, אוהדי הקבוצה היו בעננים. רומא שהפסידה שבוע קודם לכן בברצלונה 4:1 לא האמינה שהיא מסוגלת לנצח בתוצאה הזאת את האימפריה הקטלונית ולעלות לחצי הגמר. הבעלים של הקבוצה איש העסקים האמריקאי ג'יימס פלוטה לקח את הניצחון הגדול צעד אחד רחוק מדי.

עשרות אלפי אוהדי הקבוצה יצאו לחגוג באופן ספונטני את הניצחון הגדול של קבוצתם, פלוטה שלקח חלק משמעותי בחגיגות צולם קופץ ושוחה בתוך מזרקת האריות המפורסמת של העיר. עיריית רומא לא אהבה את המעשים של הנשיא וביקשה ממנו לשלם קנס של 450 יורו על הפגיעה הציבורית באחד מסמלי העיר. בינתיים פלוטה שהבין שעשה טעות קשה שפוגעת בתמיד שלו בקבוצה ובעיר החליט להתנצל באופן פומבי על מעשיו ובנוסף יתרום 230 אלף יורו לעיר כדי שיבנו מזרקה חדשה.

מנצחות וחוזרות למקומן הטבעי: עירוני קריית אתא כדורעף 

צור רוזנצוויג

תנו כבוד לקבוצת הפועל עירוני קריית אתא בכדורעף נשים, המועדון העפיל לגמר הפלייאוף לאחר ניצחון על האלופה המכהנת הפועל כפר סבא בסדרת חצי גמר פלייאוף מרתקת שהסתיימה ב2:3 לטובת הצפוניות, שבמשחק החמישי שהתקיים ביום שלישי האחרון עשתה סוויפ לירוקות מכפר סבא בדרך לניצחון 0:3 חלק (25:18, 25:17, 25:22). זו הייתה סדרה הפכפכה, אתא הייתה זו דווקא שהגיעה למשחק החמישי עם הגב אל הקיר לאחר תבוסה ביתית של 3:0 אך ידעה לחזור לעצמה במאני טיים ועוד לעשות זאת במגרשה של כפר סבא ובכך לסגור עניין.

https://www.facebook.com/kiryat.ata.volley/photos/a.1009123649185731.1073741829.1007216602709769/1568835469881210/?type=3&theater

ועכשיו השחקניות בהובלתן של  אולגה שוקיילו  נסטיה, קוגן, לידיה לוצ'קו, דשה פחם הפצועה  והמאמן וובה טודורוב כבר מניפות את הכדור ליעד הבא שהוא גמר הפלייאוף והחזרת תואר האליפות לקבוצה לראשונה מאז 2014, אך בשביל זה עליהן לנצח את מכבי חיפה שסיימה ראשונה בטבלה בסיום הליגה הסדירה.

מפסידים בניצול ושוביניזם: ניו אורלינס סיינטס

יאיר צוקר

השבוע סערו הרוחות בספורט האמריקאי בעקבות פיטורה של ביילי דייויס בת ה-22 אחת המעודדות בקבוצת הפוטבול ניו אורלינס סיינטס. הסיבה לפיטורים הייתה פרסום של תמונה בבגד ים בחשבון האינסטגרם הפרטי שלה. למה זה מצריך פיטורים אתם שואלים? בהנהלת הקבוצה האשימו את דייויס כי הפרה את האיסור שנקבע בתקנון המעודדות על הופעה בהלבשה תחתונה. בעקבות הפיטורים התלוננה דייויס למועצה לשוויון הזדמנויות בתעסוקה ועוררה סערה ביחס לתנאי העבודה של המעודדות בקבוצות ה-NFL שלפי ה'ניו-יורק טיימס' יוצרות פיקוח נוקשה על החייהן הפרטיים של המעודדות בכך שמגבילות את פעילותן ברשתות החברתיות ולא רק זאת, הם גם אוסרים  על המעודדות ליצור קשר עם השחקנים, לבקש מהם חתימות או לעקוב אחריהם ברשתות החברתיות. השבוע החליטה דייויס לתבוע את ניו אורלינס סיינטס, בטענה לאפליה מגדרית. לדבריה, המציאות הזו משקפת יחס מנצל כלפי נשים המתבטאת לא רק ביחס למעודדות אלא גם ביחס הקבוצות לאלימות שחקנים כלפי נשותיהם או הטרדות מיניות.

הגיע הזמן שהספורט יהיה מקום עבודה הוגן ומכבד ושמועדוני ספורט לא ינהגו ביחס  מפלה ומשפיל כלפי אף אדם שעובד אצלם, בלי קשר לתפקיד או אם הוא גבר או היא אישה.

מנצחות כי קבוצה היא משפחה:  ארראס פ.ס.פ

ליאור ברטל

לוריין הרבט בת ה-21 משחקת בליגה הצרפתית השניה בקבוצת ארראס פ.ס.פ . ב-25 במרץ השנה השחקנית הצעירה איבדה באופן טרגי את שניה הוריה. לאחר מותם היא הפכה ליתומה ועברה התמוטטות נפשית שהביאה אותה עד למצב שהיו צריכים לאשפז אותה בבי"ח. כדי לתמוך בה הקבוצה שלה הקימה קרן התרמה אינטרנטית שגייסה עד היום 5,332 דולר. לקרן עוד נשאר 16 ימים להיות פתוחה ובמועדון מקווים לאסוף כמה שיותר כסף כדי לעזור לה. במקביל הודיע ז'אן-מישל אולס, נשיא קבוצת ליון, אלופת ליגת האלופות בכדורגל נשים שיתרום יורו אחד על כל אוהד שיגיע לצפות במשחק רבע הגמר הגביע שיערך ביום ראשון בין שני הקבוצות.

מנצח והופך לאגדה שבדית: ניקלס אדין

צור רוזנצוויג

השבוע הסתיימה אליפות העולם לגברים בקרלינג, המונה חמישה משתתפים בכל קבוצה. האליפות שהתקיימה בלאס וגאס, התקיימה חודשיים בלבד לאחר אולימפיאדת החורף ולא השאירה זמן לשחקנים לנוח. לאחר פספוס הזהב בגמר האולימפי לארצות הברית, הצליחה נבחרת שבדיה לנצח ולזעות בזהב.

את השבדים מוביל הסקיפ (הקפטן) ניקלס אדין, אגדת קרלינג מקומית, עם 6 אליפויות אירופה באמתחתו לאדין היה חשוב להוסיף עוד תואר עולמי לארון הגביעים וכך היה, זה הייתה הפעם השלישית בה הוא זוכה עם הנבחרת השבדית בתואר אלופי העולם, אדין בן ה-34 ניהל את המשחקים של נבחרתו ושיחק בצורה מופתית במהלך הטורניר, לראייה משחק הגמר בו ניצחו יחסית בקלות 3:7 את נבחרת קנדה בשחזור של הגמר העולמי האחרון רק שהפעם הוא היה בצד המנצח. את הטורניר סיימו אדין ונבחרתו במאזן של 13 ניצחונות והפסד בודד בדרך להיכנס להיכל התהילה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!