דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פרפריה

תקציבים לפריפריה / הממשלה אישרה: 400 מיליון ש"ח לפריפריה, מתקציבים שאושרו כבר לפני שנה

התקציבים שאושרו היום (א') בישיבת הממשלה לירוחם, קריית שמונה, שלומי ומטולה ישמשו לפיתוח התעשייה, התחבורה והספורט ולהתייעלות הרשויות המקומיות | עם זאת הם יועברו בפריסה של 5 שנים, ועל מרביתם כבר הוחלט ב'תכנית לחיזוק הצפון'

מטולה (צילום: תומר ש, ויקימדיה)
מטולה (צילום: תומר ש, ויקימדיה)
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

ירוחם, קרית שמונה, שלומי ומטולה יקבלו תקציבים מיוחדים של יותר מ-400 מיליון שקלים, שייפרסו בחמש השנים הקרובות – כך קובעות שתי החלטות ממשלה שאושר היום (ראשון) ללא התנגדויות. התקציבים המדוברים מיועדים לפרויקטים שונים בתחומי תעשיה, תעסוקה, בינוי, חינוך בריאות ועוד. בסך הכל מדובר בשתי החלטות מבורכות שעתידות לסייע לרשויות בנגב ובאצבע הגליל במספר תחומים. עם זאת חשוב לציין כי חלק מהתקציבים פרוסים על תקופה של כחמש שנים ובחלק מהמקרים מדובר בתקציבים שכבר אושרו בעבר, בין השאר כחלק מהתכנית לחיזוק הצפון שאושרה בשנה שעברה. למעשה, הממשלה מאשררת מחדש את הקצאתם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר היום בישיבת הממשלה כי "אלו החלטות חשובות, החלטות שיביאו לחיזוק הפריפריה והחוסן החברתי בישראל. העשייה נמשכת כל הזמן. אנחנו מאשרים היום החלטה לחיזוק יישובים צמודי גדר בצפון, באמצעות תוכנית סיוע ייחודית ליישובים קריית שמונה, שלומי ומטולה, וגם תוכנית מקיפה לחיזוק ירוחם. זוהי בשורה חשובה מאוד, אני מאוד מתרגש מהרגע הזה, אנחנו עובדים על זה הרבה זמן".

שר האוצר משה כחלון הוסיף כי "ההחלטה היא המשך ישיר של מדיניות הממשלה לחיזוק הפריפריה הצפונית והדרומית. ההחלטה שמה דגש על פיתוח אזורי תעסוקה איכותיים בשכר הוגן וחיזוק מבנים שיאפשרו לישובים להתפתח ולהתחזק ובתוך כך לתת מענה לצמיחה המהירה של אותם ישובים כתוצאה מתנופת והבנייה שאנו מובילים בכל רחבי הארץ. חיזוק הפריפריה לא יכול להתבצע רק במילים בכותרות וחייב להיות מגובה במעשים ותקציבים. נמשיך לחזק את הפריפריה ולהוביל מדיניות של ברורה צמצום פערים שתחזק ותצמיח את המשק הישראלי כולו".

החלטת הממשלה על ירוחם צפויה להעביר לעיר הדרומית השקעה תקציבית בסכום של כ-111 מיליון שקלים. מתוכם, 28 מיליון שקלים מיועדים לתהליכי התייעלות של הרשות המקומית. סכום דומה מוקצה לפרויקטים שונים לעידוד התעשייה והתעסוקה בירוחם, וכ-12 מיליון שקלים מיועדים לפרויקטים בתחום התחבורה.

ירוחם (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ירוחם (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

ההחלטה הנוגעת לקריית שמונה, שלומי ומטולה צפויה להביא לצפון תקציבים בסכום של כ-297 מיליון שקלים. מתוכם, כ-172 מליון שקלים מיועדים לקרית שמונה, 82.5 מיועדים לשלומי וכ-22 מיליון שקלים למטולה.

כ-30 מיליון ש"ח מהתקציב שיגיע לקרית שמונה מיועד להקטנת הגרעון בו מצויה העירייה. כ-28.7 מיליון שקלים מיועדים לקידום תעשיית הפודטק בקרית שמונה. זאת, מתוך שאיפה להפוך את העיר הצפונית למרכז פיתוח מתקדם בתחום טכנולוגיית המזון. 28 מיליון שקלים נוספים יגיעו לפרויקטים של שיכון ושיקום שכונות בעיר, וכ-10 מיליון שקלים יושקעו בהקמת מרכז לרפואת חירום.

עיקרת התקציב שמיועד לישוב שלומי מרוכז בסעיפים הנוגעים להקמת מוסדות ציבור, להם מיועדים 27 מיליון שקלים, ולשיפור תשתיות תחבורה – כ-23.6 מיליון שקלים. במטולה לעומת זאת, יופנה הסיוע התקציבי גם לפרויקט של התייעלות אנרגטית בגובה של כ-4.5 מיליון שקלים.

בנוסף יזכו הישובים המדוברים בתקצוב מיוחד לנושא הספורט בגובה של כחצי מיליון שקלים לכל יישוב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!