דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / צה"ל: הושמדה מנהרה שחדרה לשטח ישראל באזור ההפגנות בגבול הרצועה

בהודעת דובר צה"ל נטען כי הפרות הסדר בשהויים האחרונים הן רק כסות "כסות לניסיונות טרור מעל ומתחת לקרקע" | עוד נמסר כי המנהרה הושמדה גם בחלק שבשטח הרצועה | שר הביטחון: "הארוכה והעמוקה ביותר שנחשפה עד כה"

סיכול מנהרת טרור התקפית במרחב ג'באליה (דובר צה"ל)
סיכול מנהרת טרור התקפית במרחב ג'באליה (דובר צה"ל)
שי ניר

צה"ל איתר והשמיד בסוף השבוע מנהרה התקפית של ארגון הטרור חמאס שחדרה לשטח ישראל במרחב ג'באליה, כך הודיע אתמול (ראשון) דובר צה"ל. על פי הודעת הצבא, תוואי המנהרה זוהה וסוכל בפעולה הנדסית בשטח ישראל, בהובלת פיקוד הדרום, אוגדת עזה, אגף המודיעין, חיל האוויר ומפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגים). התוואי זוהה בשלב מוקדם והיה במעקב כוחות הביטחון עד סיכולו.

עוד נמסר כי בחודשים האחרונים וביתר שאת בשבועות האחרונים פועל חמאס במטרה להפוך את מרחב הגדר לאזור טרור ולחימה. דובר צה"ל אף טען כי הפרות הסדר האלימות בשבועות האחרונים בגבול הרצועה ובהובלת חמאס ואומרים הן רק "כסות לניסיונות טרור מעל ומתחת לקרקע".

סיכול מנהרת טרור התקפית במרחב ג'באליה (דובר צה"ל)
סיכול מנהרת טרור התקפית במרחב ג'באליה (דובר צה"ל)

"חמאס מוסיף להשקיע משאבי עתק במאמצי טרור חסרי תוחלת במקום להשקיע אותם לרווחת תושבי הרצועה. צה"ל ימשיך לפעול ולבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל וריבונותה. אין בפעילותו משום כוונה לדרדר את המצב הביטחוני, אך עם זאת צה"ל ערוך למגוון תרחישים", אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס.

משאבים רבים משרקיע החמאס במנהרות הטרור המשמשות אותו כנשק אסטרטגי המאיים על מדינת ישראל בעיקר מאז הכנסת מערכות כיפת הברזל לשימוש שביטלו את המאזן המאיים של ירי בנשק תלול מסלול. שר הביטחון אביגדור ליברמן כבר התבטא בעבר כי סיכולן של מנהרות הטרור הוא עניין של זמן וכי המכשול אותו ישראל בונה בגבול הרצועה ימנע את חפירתן ובנייתן של מנהרות חדשות. בישראל קיים חשש מסוים כי סיכול המנהרות עשוי להביא להסלמה מסויימת, אולי אפילו זרוז להשתמש במנהרות הקיימות לפני שיחשפוף, מאחר והסיכול מהווה פגיעה משמעותית בתשתית הצבאית של החמאס ובהשקעות העתק בבנייתן. בצה"ל מדגישים כי אין בפעילות הסיכול משום כוונה לדרדר את המצב הביטחוני, אך עם זאת צה"ל ערוך למגוון תרחישים.

סיכול מנהרת טרור התקפית במרחב ג'באליה (דובר צה"ל)
סיכול מנהרת טרור התקפית במרחב ג'באליה (דובר צה"ל)

"פותחים שבוע בהישג מודיעיני ומבצעי מרשים, עם השמדתה של מנהרת טרור נוספת, הארוכה והעמוקה ביותר שנחשפה עד כה" כתב שר הביטחון אביגדור ליברמן בדף הטוויטר שלו, "מנהרה שבחפירתה הושקעו מיליוני דולרים, כסף שבמקום להקל על מצוקת התושבים, טבע בחול. תושבי עזה, חמאס שורף את הכסף שלכם על מנהרות לשום מקום. על כולן נשים את היד".

ממעוצה אזורית שדות נגב נמסר כי "אנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון בפעילותם הנחושה כנגד הטרור על כל סוגיו. המועצה נמצאת בקשר רציף עם הצבא ומעודכנת בזמן אמת במתרחש.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!