דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איראן

בשכונה / מה יגידו הערבים? פסגת הליגה הערבית נפתחה אתמול (א') בערב הסעודית

יממה אחרי פרוסם מאמר בעיתון סעודי הקורא לנורמליזציה מלאה עם ישראל ומאבק באיראן, התכנסו ראשי המדינות הערביות, בלי אסד, לדון בסוגיות הבוערות | ניחשתם נכון, גם הפעם ישראל היא במרכז הדיונים

פסגת הליגה הערבית (צילום: AP Photo/Amr Nabil).
פסגת הליגה הערבית (צילום: AP Photo/Amr Nabil).
שי ניר

הפסגה השנתית של הליגה הערבית החלה אתמול (ראשון) בעיר דאהאראן שבערב הסעודית, הרחק מאזורי הקרבות עם המורדים הח'ותים בתימן, מחוץ לטווח הטילים הנורים מצד המורדים על בירת הממלכה.

הכינוס  השנה מתקיים על רקע התקיפה האווירית המשולבת של ארצות הברית, בריטניה וצרפת בתגובה לשימוש משטר אסד בנשק כימי בשבת האחרונה.

מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו אל-רית, האשים בדברי הפתיחה של הוועידה את משטרו של נשיא סוריה אסד ו"שחקנים בינלאומיים" המנסים להשיג את המטרות המדיניות האסטרטגיות שלהם, בכל שהם אלו ה"נושאים באחריות  לקריסתה" של סוריה. אבו אל-רית המשיך ותקף את איראן, "ההתערבות האזורית בעניינים ערביים הגיעה לדרגה חסרת תקדים, ובראש ובראשונה ההתערבות האיראנית, שמטרתה אינה לרווחת הערבים או לאינטרסים שלהם". אסד לא הוזמן לפסגה, על שבין ראשי מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה שהשתתפו במפגש, נמצא גם נשיא סודן עומאר אל-בשיר, המבוקש על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי החשוד בביצוע פשעי מלחמה וזוועות בדרפור.

ראשי מדינות ערב הפגינו בנאומי הפתיחה אחדות ותמיכה בלתי מתפשרת בפלסטינים. המלך סלמאן חזר בדבריו על הודעת הדחייה הסעודית את החלטת טראמפ להעברת השגרירות האמריקאית בישראל לירושלים, המבטאת את ההכרה האמריקאית בירושלים בירת ישראל. סלמאן סיפר כי ערב הסעודית תרמה 150 מיליון דולר לוואקף הפלסטיני והכריז על תרומה נוספת של 50 מיליון דולר לאונר"א, סוכנות הסיוע של האו"ם לפליטים פלסטינים, על רקע הודעתה של ארה"ב כי תחתוך בתמיכה אותה היא מעבירה לארגון. המבקר החריף ביותר של ממשל טראמפ היה הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס, שתקף גם הוא את החלטותיה של ארה"ב על ירושלים ועל אונר"א ואמר כי הפכה ל"צד בסכסוך ואינה מתווכת ניטרלית".

כיממה לפני פתיחת הועידה התפרסם מאמר בעיתון הסעודי אל ריאד הקורא למדינות ערב לארגן מחדש את מערך הכוחות האזורי, הכולל כינון שלום מלא עם ישראל ועימות עם איראן. ד"ר אחמד אל ג'מיע כתב במאמרו כי ישראל היא נושא חשוב על סדר היום של הליגה הערבית אך על אף התהליך, אותו הוא תיאר בתחילת המאמר, בנושא הפלסטיני מזה 72  שנים, לא הצליחו מדינות ערב להגיע לכל פתרון עבורן או פתרון שיהיה מקובל גם על ישראל. אל ג'מיע בדבריו קורא למדינות ערב להבין כי האיום האיראני על יציבות האזור גדול בהרבה מאשר הישראלי, וכי אין ברירה בידי הערבים אלא להשכין שלום מלא עם ישראל ולהתרכז במאבק עם איראן נגד יצוא הטרור ותכנית הגרעין. אל ג'מיא חותם את מאמרו בקריאה לפסגת דאהאראן לקבל החלטה ההיסטורית הכוללת כינון שלום עם ישראל ועימות ישיר עם איראן ומוסיף כי כל דחייה של שלום עם ישראל מסייעת לאינטרס האיראני האזורי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!