דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רונית פוזננסקי כץ

פשרת המסרונים / אין הפתעות: השופטת פוזננסקי-כץ הורשעה בהפרת כללי האתיקה

זאת לאחר שלפני כחודשיים, בלב הדיונים בתיק 4000, נחשפה התכתבות מטרידה בין השופטת והתובע מטעם הרשות לניירות ערך | גזר דינה של פוזננסקי-כץ יינתן במועד אחר

השופטת רונית פוזננסקי-כץ (צילום: אתר בתי המשפט).
השופטת רונית פוזננסקי-כץ (צילום: אתר בתי המשפט).
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין המשמעתי הרשיע אמש (ראשון) את השופטת רונית פוזננסקי-כץ בעבירות אתיקה בשל ההתכתבות בינה לבין התובע בדיונים על הארכת מעצרם של חלק מהחשודים בפרשה בזק-וואלה. בית הדין ייתן את גזר דינה של השופטת במועד אחר. אמצעי המשמעת שבית הדין מוסמך להטיל הם הערה, התראה, נזיפה, העברה למקום כהונה אחר או הדחה.

פוזננסקי-כץ הורשעה לפי הודאתה בעבירת משמעת של התנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל ובעבירות אתיקה נוספות. בראש ההרכב שדן בעניינה עמד נשיא בית המשפט העליון בדימוס, אשר גרוניס. יחד איתו ישבו בהרכב שופט בית המשפט העליון ניל הנדל וסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, השופטת אסתר הלמן.

בסוף מרץ 2018 ערכה חיות שימוע לשופטת פוזננסקי-כץ, בעקבות פרשת המסרונים בה הייתה מעורבת. כזכור, לפני כחודשיים, בלב הארכות המעצר בתיק 4000, פורסמו בערוץ 10 קטעי התכתבויות בין פוזננסקי-כץ לבין התובע בתיק מטעם הרשות לניירות ערך, עו"ד ערן שחם-שביט, מהן עלה חשד לקשר לא ראוי בין השניים ואף לשיבוש הליכי משפט.

מיד לאחר פרסום ההתכתבויות, פנו שרת המשפטים שקד ונשיאת בית המשפט העליון חיות אל נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, בבקשה לבדוק את הדברים. ריבלין פירסם דו"ח תוך 48 שעות מהמקרה, לו העניק את הכותרת "יוהרה, סיכלות ומסרוני וואטסאפ". בדו"ח, אמר ריבלין כי אמנם התקיים קשר פסול בין השופטת לתובע, אך הוא לא מצא חשד לפלילים באירוע. בנוסף, ריבלין מתח ביקורת על התנהלות מקיפה יותר בית משפט השלום בת"א שאינה כשורה, בעיקר בכך שבבית המשפט מתקיימים לא פעם דיונים בין התביעה לשופט בתיק, ללא נוכחות ההגנה, ופעמים רבות אף ללא ידיעת ההגנה.

המלצתו של ריבלין לשקד וחיות הייתה להעמיד את פוזננסקי-כץ לדין משמעתי. המלצה זו התקבלה, ובתחילת החודש הוקם בית דין משמעתי שידון בקובלנה שהוגשה נגד השופטת פוזננסקי-כץ. בראשות בית הדין עומד נשיא בית המשפט בדימוס, השופט אשר גרוניס, יחד עם השופטים ניל הנדל ואסתר הלמן.

מלבד העמדתה של פוזננסקי-כץ לדין משמעתי, מיד לאחר קבלת הדו"ח הקימה חיות צוות שיבחן את הכשלים הכלליים אותם העלה ריבלין. בראש צוות זה עומד שופט העליון יוסף אלרון. הצוות הונחה לבחון את הממשקים בין בתי המשפט לנציגי התביעה, ועתיד להגיש מסקנותיו בשבועות הקרובים, עד ה-15 לאפריל.

תוכן ההתכתבות:

עורך הדין מהרשות לני"ע כותב לשופטת: "סבבה, לפחות הבשורות הטובות שאור (אלוביץ') ועמיקם (שורר) ישוחררו מחר בתנאים, תיראי מופתעת".

"אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת", עונה לו השופטת.

עורך הדין כותב: "סטלה (הנדלר) ואיריס (אלוביץ') נבקש מחר ימים ספורים… יבקשו 3 – את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים".

השופטת ממשיכה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואיאלץ להיראות ממש ממש מופתעת… אז אולי המתווה שחשבנו עליו, אינו כה רחוק מהמציאות…".

נציג הרשות לניירות ערך מסכם: "זה עלה לי בדם… כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!